RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

توصیه رئیس کل بیمه مرکزی به صنعت بیمه

تنظیم نقدینگی شرکت های بیمه برای پرداخت خسارت

۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۸/۱۵کد خبر: 222962
ایستانیوز: رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به تاکید وزیر اقتصاد در اجرای حاکمیت شرکتی در بیمه‌ها، از ابلاغ آیین نامه‌ای در این زمینه تا دو هفته آینده خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی صبح امروز (دوشنبه) و در مراسم هستاد و دومین سالگرد تاسیس بیمه ایران در سخنانی گفت: بدون بیمه ایران، صنعت بیمه ما هویت ندارد و عمده مدیران بیمه کشور از بیمه ایران رشد پیدا کردند.
وی افزود: تلاش ما برای احیا و پیشبرد باید دو چندان شود و باید از این برند ملی حمایت کنیم و می توانیم با حمایت از این شرکت، به قوام صنعت بیمه کشور کمک کنیم. همتی تصریح کرد: بیمه ایران همواره در خدمت جمهوری اسلامی و مردم بوده و در طول سال های گذشته، کارهای بزرگی انجام داده و به دلیل مسایل و شرایط اخیر به وجود آمده نباید خدمات آن را فراموش کنیم.
رییس شورای عالی بیمه گفت: امروز که در خدمت شما هستم، اولین نامی که در خدمات دهی بیمه ای می برند، بیمه ایران است. همتی ادامه داد: بیمه ایران قابل مقایسه با شرکتی که هشتاد و دو سال قبل طراحی شده بود نیست و این حاصل تلاش های نیروی انسانی آن است. همه باید کمک کنیم بیمه ایران تقویت شود، زیرا برند ملی ماست.
رییس کل بیمه مرکزی اظهارداشت: من با برخی از وزرا که می گویند ما از بیمه ایران سود نمی خواهیم مخالفت می کنم زیرا هیچ بنگاه اقتصادی بدون سود دوام نخواهد داشت. وی ادامه داد: حتما بیمه ایران باید پیشتاز ارائه نرخ فنی باشد و باید نسبت به افزایش حق بیمه، سرمایه بیمه ایران نیز افزایش یابد.
همتی خطاب به مدیران شرکت بیمه ایران گفت: باید مدیران بیمه ایران بحث تمرکز زدایی را به طور جدی در دستور کار قرار دهند و مراکز را تقویت کنند تا همه چیز از مرکز استعلام گرفته نشود؛ ستاد باید به سیاستگذار تبدیل شود.
وی خاطرنشان کرد: وزیر اقتصاد تاکید دارد که حاکمیت شرکتی در بیمه ایران و بانک ها نیز به طور جدی اجرا شود و بیمه ایران باید پیشتاز این موضوع باشد. همتی گفت: ظرف دو هفته آینده آیین نامه حاکمیت شرکتی را ابلاغ می کنیم.
رییس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: من در امور داخلی شرکت ها دخالت نکرده و نمی کنم ولی تاکید دارم که بیمه ایران، بیمه عمر خود را تحت یک شرکت مستقل اداره کند. وی افزود: من می دانم نام و اعتبار بیمه ایران است که مردم از بیمه ایران معین بیمه عمر می خرند.
همتی درباره شبکه فروش و نمایندگان اظهارداشت: کسی که پشتیبان توسعه شبکه فروش است، خود من بودم و امروز تعداد نمایندگان فروش از ٤٠ هزار نفر هم فراتر رفته است؛ اینکه گفته می شود بیمه مرکزی به دنبال محدود کردن نمایندگان و کارگزاران است را رد می کنم زیرا که ما حامی آنها هستیم.
وی درباره صنعت بیمه گفت: ظرفیت های خالی بیمه ای در کشور داریم که از آنها غفلت شده است؛ برآوردهای اقتصادی نشان می دهد که دو سوم سرمایه های کشور فاقد بیمه هستند یا پوشش ناکافی دارند.
وی افزود: در رشته های بیمه بدنه ٨٧ درصد ظرفیت خالی داریم؛ باید به بیمه آتش سوزی توجه شود زیرا ٨٩ درصد منازل مسکونی فاقد بیمه آتش سوزی هستند. همتی گفت: باید بیمه تکمیل درمان که ٨٠ درصد جامعه فاقد آن هستند را با رعایت نرخ فنی توسعه داد.
رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: چیزی که باعث شده ضریب نفوذ بیمه ایران نسبت به دیگر کشورها عقب باشد، به دلیل بیمه عمر است زیرا تنها ١٤ درصد مردم بیمه عمر دارند؛ در حالی که در منطقه منا ٢٥ درصد مردم بیمه عمر دارند.
رییس شورای عالی بیمه خاطرنشان کرد: یک شرکت تخصصی عمر تاسیس شده و یک شرکت دیگر مجوز فعالیت گرفته است و چند شرکت خصوصی نیز به دنبال تاسیس شرکت تخصصی در این زمینه هستند.
همتی تاکید کرد که بیمه مرکزی مقررات سفت و سختی را برای جداسازی ذخایر بیمه های عمر از غیر عمر را از هم جدا کنیم. وی ادامه داد: ما توانستیم روند حق بیمه ثالث و خسارت آن را با کمک شرکت ها در شش ماهه نخست سال جاری یکسان کنیم که کار بسیار مهمی است.  وی توصیه کرد: تنظیم نقدینگی شرکت ها برای پرداخت خسارت باید مورد توجه قرار گیرد. وی افزود: یکی از مظاهر اقتصاد مقاومتی بیمه است زیرا از سوخت سرمایه ملی جلوگیری می کند. 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *