RSS
امروز سه شنبه ، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

به خاطرمشکلات موجود در اقتصاد کشور

اتصال ایران به بورس جهانی ممکن نیست

۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۸/۹کد خبر: 221574
ایستانیوز:یک کارشناس بازار سرمایه گفت:مشکلات فراوان موجود در اقتصاد کشور ، اتصال بورس ایران به بورس جهانی را غیرممکن کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،چندی پیش مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد از آرامش بازار سرمایه بدون در نظرگیری اندک نوسانات ارزی، ابراز رضایت مندی کرد و همچنین خواستار اتصال بورس ایران به بورس سایر کشورها شد. اعتقادات این مقام مسوول بازخورد های متفاوتی را به دنبال داشت.
کرباسیان طی اظهارات اخیر خود الویت برای حذف بنگاه داری بانک ها را مورد تاکید قرار داد و بازارسرمایه را جایگزین مناسبی برای ایفای این نقش دانست، از این رو بانک ها بر اساس قانونِ رفع موانع تولید، موظف اند تا خرداد ماه 1397 دست از بنگاه داری بردارند.
همایون دارابی  در خصوص برخی از اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر اتصال بورس ایران به بورس جهانی گفت: الحاق بورس ایران به بورس جهانی غیرممکن است چرا که مقررات و دستور العمل های اقتصاد ایران با بازار های جهانی همخوانی ندارد و  بنگاه های اقتصادی  از نظر حسابرسی و استاندارد های حاکمیتی و شرکتی، فاصله زیادی با بازار های جهانی دارند.
وی ادامه داد: در روزهای گذشته، اقتصاد کشور چین که ارتباط تنگاتنگی با ایران دارد، اقدام به انسداد حساب های بانکی  ایرانی های مقیم آن  کشور کرده که این امر می تواند فاصله عمیقی بین ایران در مسائل اقتصادی با دنیا به نمایش گذارد.
دارابی افزود: دادگاه های ایران از لحاظ قوانین بین الملل توانایی لازم را برای دفاع از سهامداران خارجی ندارد، بنابراین حاکمیت شرکتی در شرکت های ایران، اطمینان نسبی را از حقوق سهامداران خارجی در بنگاه ها ایجاد نمی کند.
به گفته این کارشناس، عرضه سهام ایرانی در بورس های خارجی حدود سیزده سال پیش در اجرای اصل 44 گنجانده شد اما به دلیل نبود شفافیت در حساب های مالی و فاصله از استاندارد های جهانی به مرحله اجرا نرسید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات بانکی اشاره کرد و گفت: نقل و انتقالات وجه از بانک ها با مشکلاتی روبرواست و تا زمانی که این مشکلات رفع نشود و شعبه های بانک های خارجی در ایران تاسیس نشود نمی توان ارتباط مالی خوبی با دنیا برقرار کرد.
 به گفته دارابی، حسابرسی رسمی باید به ایران ورود کند و اطمینان نسبی از ثبات ارزی ایران و یا مدل حاکمیت بازار ارز حاصل شود تا بتوان پیش نیاز های ارتباطی با دنیا را دراین راستا بوجود آورد.
این کارشناس معتقد است، اصول حاکمیت شرکتی باید در شرکت های داخلی پذیرفته شود، که متاسفانه هم اکنون حقوق سهامداران در مجامع بین المللی به خوبی رعایت نمی شود و این قضیه به حدی رسیده که حتی بنگاه ها را تا مرز ورشکستگی پیش برده است.
دارابی با اشاره به اینکه سهام دار خارجی نیازمند یک حساب مالی قوی است تا بواسطه آن بتواند وجه خود را به خارج ایران حواله کند اضافه کرد: این امر نیازمند یک بستر مالی مناسب  است.
این کارشناس بازار سرمایه درباره ساماندهی حسابرسی ها برای ایجاد ارتباط بین المللی بورس گفت: حسابرسی های کشور باید در مسیر استانداردهای  جهانی گام بردارد تا بتواند به زبان های بین المللی تدوین شده  اجازه ورود به بازار های جهانی را داشته باشند.
وی مطرح کرد: رتبه بندی شرکت ها هم یکی دیگر از الزام های اقتصاد شفاف برای ایران است که به واسطه آن می توان نظارت بهتری داشت. همچنین با تحقق این امر شرکت ها می توانند  با بانک ها و اعتباردهندگان مالی سراسر جهان ارتباط خوبی برقرار کنند.
دارابی در پایان سخنان خود تصریح کرد: شرایط سیاسی و اقتصادی کشور پذیرای طرح الحاق بورس ایران به بورس سایر دنیا نیست و زمان مشخصی را برای اجرایی شدن آن نمی توان پیش بینی کرد.
به نوشته باشگاه خبرنگاران ،بهادر بیژنی جانشین رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در اظهارات اخیر خود درباره جذب سرمایه‌گذاری خارجی  مطرح کرد: بورس ایران اگر در فهرست اعضای عادی آیسکو نام برده شود، سرمایه گذاران خارجی اطمینان خاطر از استانداردهای لازم بورس  پیدا می کنند.
بیژنی گفت: بیشترین کارکرد این تبدیل عضویت، نزدیک شدن بورس ایران به استانداردهای جهانی است و در قید تبدیل وضعیت ایران در آیسکو، همکاری با بورس های دنیا توسعه پیدا می کند.
گفتنی است؛ آیسکو (سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار ) یک انجمن از سازمان‌هایی است که برای بازارهای اوراق بهادار و قراردادهای آتی (فیوچرز) ضابطه‌گذاری می‌کند.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بورس تهران
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *