RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ریال یکماهه ۲۵ درصد بی ارزش شد

نشست مدیر عامل بیمه آسیا با مسئولان سرپرستی استان اصفهان

عمر کروکی های کاغذی به پایان رسید

انتصابات در بانک ایران زمین

بانک ملی ایران باید به یک سوپرمارکت خدمات مالی تبدیل شود

بازار سرمایه با چالش مالیاتی در لایحه بودجه مواجه شده است؟

غول بدهی جهان را می‌بلعد؟

خروج بافت را از بن‌بست اشتغال

ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی با تسهیلات بانک مسکن

بازدید مدیرعامل بانک توسعه صادرات از شرکت صادر‌کننده نمونه کشوری

مولدسازی مبهم سرخابی‌ها

نرخ سود بین‌بانکی صعودی شد

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

رضایت وزیر اقتصاد از بازار سرمایه؛

رویکرد دولت به بورس مثبت است

۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۸/۶کد خبر: 221413
ایستانیوز:وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای اینکه بتوانیم بنگاه داری را به حداقل برسانیم باید تمرکزمان را بر بازار سرمایه معطوف کنیم. لذا در این زمینه توقع داریم بازار سهام کمک های لازم را داشته باشد تا این فرایند به نحو احسنت انجام شود .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،مسعود کرباسیان گفت: بازار سرمایه کار خود را به آرامی انجام می دهد و من نگرانی نسبت به این بازار ندارم .
 
وی افزود: از مدت ها پیش می خواستم از سازمان بورس و اوراق بهادار بازدیدی داشته باشم که دغدغه ها و مشکلات سایر بخش های اقتصادی این فرصت را به من نداد، اما در آینده نزدیک حتما در سازمان بورس حضور خواهم یافت تا از نزدیک در جریان فعالیت ها و عملکرد بازار سرمایه قرار بگیرم.
 
در شرایطی هستیم که نقش بازارسرمایه بسیار پراهمیت است و هر زمانی که در کشور بحث از اقتصاد و سرمایه گذاری می شود، تمام توجهات به سمت بازار پول و بانک ها است.
 
وی تاکید کرد : باید به این نکته توجه کرد که بانک ها بیش از این کشش و توان کمک به تولید کشور را ندارند. از طرفی یکی از اصلی ترین اقداماتی که باید در بانک ها آغاز شود، موضوع حذف بنگاه داری است که در رابطه با این موضوع اولین تکلیف دولت به وزارت اقتصاد نیز حذف بنگاه داری در بانک ها بوده است.
 
کرباسیان در این رابطه بر ضرورت خروج هر چه سریع تر بانک ها از بنگاه داری و بازگشت به مسوولیت های اصلی خود تاکید کرد و گفت: ابلاغیه رئیس جمهور به وزیر امور اقتصادی و دارایی این است که بانک ها را از حالت بنگاه داری خارج کنیم. و لازمه این فرآیند منطقی این است که بازار سرمایه ای کارآمد وجود داشته باشد تا مردم به آن روی آورند .
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه گفت: برای اینکه بتوانیم بنگاه داری را به حداقل برسانیم باید تمرکزمان را بر بازار سرمایه معطوف کنیم. لذا در این زمینه توقع داریم بازار سهام کمک های لازم را داشته باشد تا این فرایند به نحو احسنت انجام شود.
 
وی تاکید کرد: طبق بند ب ماده 16 قانون رفع موانع تولید، بانک ها باید تا خرداد 97 دست از بنگاه داری بردارند .
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بازار سرمایه، منابع کشور را به سمت مولد اقتصادی می برد، افزود: توقع جدی من این است که بازار سرمایه نقش اصلی را در تامین مالی پروژه ها و توسعه کشور به عهده داشته باشد .
 
وی همچنین با اشاره به موضوع حاکمیت شرکتی اظهار داشت: یکی از اولویت های اصلی رئیس جمهور ، بحث حاکمیت شرکتی است و توقع من این است که بازار سرمایه این موضوع را با جدیت تا رسیدن به نتیجه دنبال کند .
 
کرباسیان تصریح کرد: اصلی ترین محل اجرای حاکمیت شرکتی، شرکت های بورسی هستند.
 
وی در ادامه سخنان خود، از موافقت وزارت اقتصاد با عرضه نفت در بورس انرژی خبر داد و گفت: البته وزیر نفت هم موافقت خود با این موضوع را اعلام کرده و چارچوب ها نیز تعیین شده است و تنها برخی ابهامات در شیوه های اجرایی آن باقی مانده که پس از نهایی شدن آن ، این اتفاق رخ خواهد داد.
 
در پایان وزیر امور اقتصادی و دارایی به تک نرخی شدن ارز اشاره کرد و گفت: دولت به دنبال تکانه های اقتصادی ناشی از قیمت ارز نیست بلکه مسیولیت ما ثبات اقتصادی و تقویت پول ملی است.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:رویکرد دولت، بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *