RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

رییس مجلس

۳ قوه پیگیر مشکلات سپرده‌گذاران کاسپین هستند

۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۸/۳کد خبر: 220280
ایستانیوز:رییس مجلس گفت: مردم مطمئن باشند سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه پیگیر حل مشکلات سپرده گذاران کاسپین و سایر موسسالت مالی و اعتباری هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، علی لاریجانی روز چهارشنبه در جلسه علنی مجلس و در پاسخ به تذکر نماینده مردم شاهین شهر در مجلس افزود: در مورد مساله مربوط به کاسپین یک بار رییس بانک مرکزی به مجلس آمدند و توضیح دادند و گفته شد این موضوع سریع پیگیری و حل شود.
وی ادامه داد: آقایان برای حل این مساله مشکلی داشتند که بعضی از اموال این شرکت ها و بانک ها و موسسات اعتباری چون در دستگاه قضایی مطرح و اموال آن ها متوقف شده بود نمی توانستند از این دارایی ها استفاده و به مردم دهند.
رییس مجلس گفت: جلسات مختلفی گذاشته شد که چگونه مطابق قوانین می توانند این پول را به مردم دهند، قوه قضاییه اگر می خواست پول را بدهد باید به نسبت کسانی که پول دادند به همه می داد در حالی که 95 درصد افرادی که عضو این افراد هستند زیر 200 میلیون مشکل داشتند بنابراین گفته شد باید راهی پیدا کنیم تا ابتدا کسانی که زیر 200 میلیون هستند مطالباتشان داده شود تا سپس به بقیه برسیم.
لاریجانی افزود: این موضوع یک سازو کار شرعی داشت که با عنایتی که به حل این مساله انجام شد قرار شد برای این موارد امکانات و اموال و دارایی ها را باز کنند که پول مردم داده شود.
وی ادامه داد: در این فاصله که این تصمیم گرفته و ابلاغ شد یکسری افراد به دادگاهی شکایت کردند که دادگاه حکم داد حساب ها مسدود شود و زمانی که می خواستند از این حساب ها بردارند مشاهده کردند حساب ها مسدود است که قرار شد شماره حساب ها را بدهند و شماره حساب ها باز شد و من مستمرا به صورت روزانه آن پیگیری می کنیم همین موضوع است.
رییس قوه مقننه گفت: من مطمئن هستم با این پیشرفتی که حاصل شده زیر 200 میلیون را خواهند داد و اگر ندادند ما پیگیری می کنیم، و بعد هم باید به مابقی سپرده ها برسند چون اشکالی به وجود آمده و باید راه حلی برای آن پیدا کنیم.
لاریجانی افزود: در حال پیگیری برای حل این موضوع هستیم، مردم اضطراب نداشته باشند و مطمئن باشند سه قوه این موضوع را پیگیری می کنند اما من مخالف نیستیم در یک جلسه علنی دیگر رییس بانک مرکزی در خصوص این موضوع توضیح دهند که ما دعوت خواهیم کرد.
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین در مجلس در تذکری خطاب به علی لاریجانی گفت: در 20 تیرماه 1396 گفتتید دولت ظرف هفت روز لایحه ای برای برون رفت از موضوع سپرده گذاران بیاورد و بارها در جلسات مطرح شد و به نواب رییس ارجاع دادید.
وی افزود: مردم به حرف رییس بانک مرکزی اعتماد ندارند و در حال حاضر برخی از مسایل که در شبکه های اجتماعی مشاهده کردید می بینید مردم گرفتار هستند.
به نوشته ایرنا، وی ادامه داد: از طرفی دیگر ما ماده 236 را در مورد موسسات مالی و اعتباری تصویب کردیم اما هنوز متوجه نشدیم در دستگاه قضایی اتفاقی افتاده باشد.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: اگر جلسه ای بوده و پیگیر کرده اید برای مردم بگویید و اگر جلسه ای نبوده و خبری نبوده برنامه ریزی کنید تا یکبار دیگر جلسه با حضور رییس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد را بگذارید چرا که ما سوال جدی در این زمینه داریم.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:موسسه کاسپین
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *