RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

بدهی میلیاردی دولت به تامین اجتماعی

۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۸/۳کد خبر: 220245
ایستانیوز:یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور روسای سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی در جلسه این کمیسیون، گفت که طبق گزارشات ارائه شده بدهی قطعی دولت به سازمان تامین اجتماعی ۱۱۰ هزار میلیارد تومان است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،تابش اظهار کرد: در جلسه صبح امروز (سه‌شنبه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، روسای سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشور به تشریح وضعیت دستگاه‌های تحت امر، چالش های موجود، بحران‌های فرارو و راهکارهای مقابله با آنها پرداختند.
وی افزود: همچنین نمایندگان عضو کمیسیون نیز نقطه نظرات و دل نگرانی های خویش را نسبت به آینده این صندوق ها بیان کردند و خواستار اقدامات عاجل برای برون رفت از این وضعیت و تامین آینده باثبات برای تداوم کار این دو دستگاه مهم شدند چرا که قشر وسیعی از مردم و جامعه از خدمات شان بهره‌مند می‌شوند.
به گفته این نماینده مجلس، مقرر شد با درخواست روسای کمیسیون های بودجه و اجتماعی مجلس از هیات رییسه، در جلسه ای غیرعلنی موضوعات مبتلا به این سازمان ها و صندوق ها و راهکارهای پیشنهادی برای فائق آمدن بر این مشکلات توسط قاطبه نمایندگان مورد رسیدگی و مورد اقدام هماهنگ دولت و مجلس قرار گیرد.
تابش یادآور شد: بنا به امار ارائه شده تعداد حقوق بگیران از صندوق بازنشستگی ۱/۳۲۸/۰۰۰ نفر و پرداختی حقوق سالیانه ۳۳ هزار میلیارد تومان است. همچنین در حال حاضر این صندوق به طورمتوسط ۲۷ سال حقوق پرداخت می‌کند.
وی با بیان اینکه طبق گزارش‌های ارائه شده میانگین سن بازنشستگی۵۱ سال ومیانگین سن امید به زندگی برای مردان و زنان،۷۴ سال است، ادامه داد: براساس محاسبات انجام شده، میزان حقوق پرداختی تاسال ۱۴۰۸،برمبنای سال ۹۵،  ۴/۵برابر و با لحاظ همسان سازی ۱۰/۷ برابر خواهد شد که برای توان وتعادل بین منابع وهزینه ها باید فکری اساسی کرد.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه یادآور شد: در این جلسه برآوردهای انجام شده این بود که حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی قطعی دولت به سازمان تامین اجتماعی است و حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان جای بررسی و توافق دارد.
به گفته تابش، درادامه جلسه دکتر اردکانیان نامزد معرفی شده برای تصدی وزارت نیرو، پس از استماع نقطه نظرات نمایندگان به تشریح برنامه های خویش در حوزه مسئولیتی وزارت نیرو پرداخت.
به نوشته ایسنا، رضا اردکانیان در جلسه امروز کمیسیون برنامه وبودجه مجلس اظهار کرد: اگر توفیق خدمتگزاری در صنعت آب و برق را داشتم، متعهد می‌شوم تک تک موارد مطروحه توسط نمایندگان را که بی واسطه و از لسان مردم بیان شد مورد توجه قرار دهم.
وی افزود: درنشست با سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی، دغدغه های آنها را شنیدم. ما بدهکار به طبیعت هستیم. بسیاری ازجاها عدم ملاحظات زیست محیطی، تخریب طبیعت را به دنبال داشته است.
وزیر پیشنهادی نیرو یادآور شد: معتقدم چون مسبب برخی از این چالشها ما انسان‌ها بوده‌ایم می توانیم با بهره گیری ازعلم و خرد جمعی با کمک هم آنها را حل کنیم. ما در گذشته نمی‌مانیم. شرح حال من و تجربیات ملی و بین المللی و شرایط الان کشور به ما انگیزه می‌دهد تا برای فایق آمدن بر مشکلات، طرحی نو دراندازیم.
اردکانیان بزرگترین سرمایه کشور را نیروهای جوان علاقمند و کاردان دانست و گفت: زمینه جذب قانونمند و بدون تبعیض آنها را درصنعت آب و برق فراهم خواهیم کرد.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *