RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

رئیس هیات مدیره مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی مطرح کرد:

اثربخشی مثبت ورود شرکت های جدید به بورس

۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۷/۳۰کد خبر: 220000
ایستانیوز:سهامدارانی که موافق افزایش عرضه های اولیه هستند، بر این باورند که ورود شرکت های جدید منجر به رشد پایه ای بازار سرمایه شده و اندازه بازار را توسعه می دهد. همچنین این گروه بیان می کنند عرضه های اولیه می تواند تنوع صنعتی و شرکتی بازار را افزایش داده و ضمن کاهش ریسک بازار سرمایه ، عمق بازار را افزایش می دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،علی اسلامی بیدگلی، رئیس هیات مدیره مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی ، در رابطه با عرضه های اولیه گفت: افرادی که مخالف تعدد عرضه های اولیه هستند، صرفا سرمایه گذاران خرد نیستند. بعضا برخی از مدیران سرمایه گذاری در بازار سرمایه نیز در این دسته قرار می گیرند.
 
وی در ادامه بیان کرد: بسیاری از این افراد معتقدند، عرضه های اولیه منجر به خروج منابع از بازار سرمایه می شود. همچنین بیان می کنند که عموما در نزدیکی ورود شرکت های جدید، حجم عرضه در سایر شرکت ها به منظور تامین نقدینگی افزایش می یابد، که این موضوع منافع کوتاه مدت شرکت ها را تحت خطر قرار می دهد.
 
رییس هیات مدیره مشاور سرمایه گذاری آرمان آرتی در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص جوانب مختلف عرضه های اولیه بیان کرد: آنچه که مورد اختلاف کارشناسان است، نحوه مدیریت عرضه های اولیه است. بدیهی است که مدیریت نادرست عرضه های اولیه می تواند آثار مخربی در بازار داشته باشد.
 
اسلامی بیدگلی افزود: تجربیات موفق و ناموفق بسیاری در گذشته از عرضه های اولیه وجود دارد که می تواند در شرایط فعلی به کار آید. به طور قطع در زمانی که بازار سرمایه دارای روندی نزولی است و یا حجم جریان نقدی خروجی در بازار از ورودی بسیار بیشتر است، عرضه اولیه یک یا چند شرکت در اندازه بزرگ می تواند، این پیامد ها را تشدید کند.
 
اسلامی بیدگلی در خصوص موافقان عرضه های اولیه گفت: سرمایه گذارانی که موافق افزایش تعداد شرکت های پذیرفته شده در بورس هستند و نگاهی بنیادین به بازار دارند معتقدند که ورود شرکت های جدید منجر به رشد پایه ای بازار سرمایه شده و اندازه بازار را توسعه می دهد. همچنین این گروه بیان می کنند عرضه های اولیه می توانند تنوع صنعتی و شرکتی بازار را افزایش داده و ضمن کاهش ریسک بازار سرمایه، عمق بازار را افزایش می دهد.
 
وی همچنین یکی دیگر از مزیت های عرضه های اولیه را تحرک و خروج از رکود بازار بیان کرد و گفت: در صورتیکه دوره رکود بازار بلند مدت باشد، عرضه های اولیه می تواند به عنوان یک محرک و شوک مثبت به بازار عمل کند. تجربیات قبلی سهامدار عمده در عرضه اولیه سهام در قیمت های منصفانه از پیش نیاز های اثر بخشی این شیوه در زمان رکودی است. در این حالت می توان انتظار داشت که عرضه های اولیه نه تنها منجر به خروج نقدینگی در بازار نمی شوند، بلکه رونق بازار را در پی دارد.
 
رئیس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی شرایط کلی یک عرضه اولیه خوب را این چنین بیان کرد: همانطور که گفته شد افزایش تعداد شرکت های پذیرفته شده در بورس یکی از شاخص های اصلی توسعه بازار سرمایه کشور است. آنچه که مهم است، مشخصه ها و نحوه مدیریت عرضه های اولیه ، زمان مناسب عرضه های اولیه و نحوه ارزشیابی سهام است.
 
به گزارش سنا ،وی همچنین بیان کرد: در این بین موارد دیگری نیز در یک عرضه اولیه خوب موثر است. نحوه کشف قیمت و شیوه های مورد استفاده نظیر حراج و ثبت سفارش ، میزان و درصد سهام قابل عرضه، درجه اتکای به داده های آماری و مالی شرکت مورد عرضه و میزان اعتبار مشاور عرضه از موارد بسیار مهم است که باید به منظور موفقیت بیشتر و ساماندهی وضعیت عرضه های اولیه مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *