RSS
امروز سه شنبه ، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

سیگنال دلار نهفته به بازار سکه

این یخچال‌ها را نخرید

۱۰:۲ - ۱۳۹۶/۷/۲۶کد خبر: ۲۱۹۷۷۱
ایستانیوز:در داخل کشور یخچال‌های متعددی به شکل زیرپله‌ای تولید شده و با نام برندهای خارجی به فروش می‌رسند؛ در حالیکه کیفیت این یخچال‌ها مطلوب نیست و گارانتی مناسبی نیز برای آنها وجود ندارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بازار لوازم خانگی کشور سالانه گردش مالی حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومانی را تجربه می‌کند. طبیعی است در چنین بازاری گاه بحث سودجویی و سوء استفاده نیز مطرح شود و عده‌ای تلاش دارند با بهره‌گیری از این شیوه‌ها سهمی از بازار را به خود اختصاص دهند.
 
بر همین اساس اکنون در حوزه‌های مختلفی مانند تولید گاز، کولرهای آبی، آبگرم‌های ایستاده، یخچال یا برخی دیگر از لوازم خانگی که در ساخت آنها تکنولوژی پیچیده‌ای مورد استفاده قرار نگرفته، برخی شرکت‌ها به تولید زیرپله‌ای بپردازند و کالاهایی را به شکل بی‌کیفیت وارد بازار کشور و گاه حتی بازارهای صادراتی کنند.
 
یکی از این موارد مربوط به یخچال‌هایی می‌شود که در فضای مجازی و اینترنت به وفور تبلیغ کرده و نوعی یخچال را با قیمت‌هایی شاید پایین‌تر از نمونه‌های شرکت‌های مطرح به فروش می‌رسانند.
 
نکته جالب اینکه اگر گذری به بازار داشته باشیم هیچ یک از فروشنده‌های بازار نامی از این برندها را نشنیده و به هیچ عنوان با آنها آشنایی ندارند، چرا که توزیع این کالاها تنها در فضای اینترنت صورت می‌گیرد.
 
نکته دیگر اینکه در تبلیغات اینترنتی تولید این کالاها به کشورهای مختلفی نسبت داده می‌شود و گاه از نام آلمان و گاه از نام کشورهایی مانند ایتالیا و ... به عنوان تولیدکننده آنها استفاده می‌شود. حتی پس از خرید نیز دفترچه‌ای به زبان انگلیسی و مشابه دفترچه‌های کالاهای با برند مصرف ارائه می‌شود تا خریدار از خارجی بودن کالا مطمئن شود اما به گفته رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تمام این یخچال‌ها در داخل کشور و در کارگاه‌های زیرپله‌ای تولید می‌شوند.
 
محمد طهان‌پور، رییس اتحادیه لوازم خانگی با هشدار به خریداران این نوع کالاها در این باره، اظهار کرد که پیگیری‌های مختلف ما برای تعطیلی این واحدها بی‌نتیجه مانده و در موارد متعدد اینگونه اعلام می‌شود که به دلایلی پلمب این واحدهای تولیدی مصلحت نیست./ ایسنا 
برچسب‌ها:یخچال
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *