RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

کشف قیمت هفتمین نماینده صنایع شیر ایران در فرابورس

۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۷/۲۴کد خبر: 219645
ایستانیوز:هفتمین شرکت از مجموعه شرکت‌های شیر پگاه وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری دقایقی قبل در بازار دوم فرابورس کشف قیمت شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، امروز دوشنبه تعداد 20 میلیون سهم از کل سهام شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی برای اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران در نماد"غپآذر" و به روش ثبت سفارش عرضه و به قیمت 3355 ریال کشف قیمت شد.
 
بر اساس این گزارش دوره ثبت سفارش ازساعت 10 صبح امروز تا ساعت 12 آغاز شد و کلیه معامله گران برخط و غیر برخط به صورت همزمان طی دوره ثبت سفارش می توانستند اقدام به ورود سفارش در دامنه قیمت ثبت سفارش از مبلغ 3,050 ریال تا مبلغ 3,355 ریال خرید سهام کنند.
 
حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی تعداد 200 سهم تعیین و هرخریدار صرفاً مجاز به ورود یک سفارش خرید در سامانه معاملاتی بود.
 
سفارش های خرید نیز تنها با کد معاملاتی مشتری مجاز به ثبت بود و ثبت سفارش با کد گروهی غیر مجاز اعلام شد.
 
از نکات قابل تامل در این عرضه محدود و کوچک تعیین شرکت کارگزاری پگاه یاوران نوین به عنوان متعهد خرید این سهم است که سقف تعهد خرید آن تعداد 10 میلیون سهم اعلام شده است.
 
بر اساس مستندات منتشر شده در سامانه تدان شبکه جامع اطلاع رسانی ناشران، شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی در فروردین 1357 به عنوان یکی از کارخانه های فرآوری کننده شیر در شهرستان تبریز، با ظرفیت اولیه 150 تن در سال، تجهیز و به بهره برداری رسید.
 
در حال حاضر شرکت بر اساس مجوزهای صادره و پروانه های بهره برداری، جهت دریافت و فرآوری روزانه 350 تن شیر خام به عنوان یکی از واحدهای فرعی شرکت صنایع شیر ایران فعالیت می کند که مرکز اصلی آن در شهرستان تبریز واقع شده است.
 
مبلغ فروش شرکت در بودجه 96 حدود 2.428 میلیارد ریال برآورد شده است که در شش ماهه نخست سال جاری 1.291 میلیارد ریال معادل 53 درصد بودجه محقق شده است. مبلغ فروش شرکت در سه ماهه دوم سال نیز تقریبا به مانند سه ماهه اول سال بوده است. فروش شرکت در سال مالی قبل حدود 1.848 میلیارد ریال بوده است که 31 درصد کمتر از سال مالی جاری می باشد.
 
بنابراین با توجه به رشد 31 درصدی مبلغ فروش در بودجه جاری، مبلغ فروش شش ماهه نخست سال جاری نیز با 36 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل محقق شده است
 
غپآذر در سال مالی قبل حدود 8 درصد از محصولات خود را صادر کرده است و در پیش بینی سال 96 نیز تمام محصولات خود را برای فروش داخلی در نظر گرفته است.
 
انواع شیر پاستوریزه و استریلیزه حدود 27 درصد از سبد فروش شرکت را در بودجه جاری تشکیل می دهد و انواع خامه و پنیر نیز به ترتیب سهمی 21 و 19 درصدی از ترکیب فروش شرکت دارند.
 
نرخ فروش انواع شیر پاستوریزه در بودجه 17.370 ریال به ازای هر کیلوگرم برآورد شده این در حالی است که متوسط نرخ فروش شش ماهه 17.019 ریال به ازای هر کیلو گرم می باشد و 2 درصد پایین تر از بودجه می باشد. قابل ذکر است که نرخ فروش این محصول در شهریور ماه 16.747 ریال به ازای هر کیلو بوده است که 4 درصد کمتر از بودجه است.
 
متوسط نرخ فروش انواع خامه که از محصولات مهم شرکت می باشد در بودجه 75.903 ریال به ازای هر کیلو برآورد شده و این در حالی است که متوسط نرخ فروش خامه در شش ماهه 79.432 ریال به ازای هر کیلو بوده که 5 درصد بیشتر از بودجه است .
 
نرخ فروش این محصول طی ماه های اخیر روندی صعودی داشته و در شهریور ماه نیز  81.466ریال به ازای هر کیلو بوده است. نرخ فروش محصول پنیر نیز به مانند بودجه بوده است.
 
شیر خام حدود 86 درصد از مواد مستقیم مصرفی را به خود اختصاص می دهد بنابراین تغییرات اندک در نرخ و مقدار مصرف شیرخام می تواند سودآوری شرکت را تحت تاثیر قرار دهد.
 
در بودجه 96 مصرف 148 هزار تن شیر خام مصرفی پیش بینی شده  و در سه ماهه نیز 40 هزار تن از آن مصرف شده است. نرخ خرید شیر خام در بودجه 11.411 ریال به ازای هر کیلو برآورد شده است این در حالی است که در سه ماهه نرخ خرید شیر خام 11.261 ریال به ازای هر کیلو بوده که یک درصد کمتر از بودجه است .
 
در شش ماهه بیش از 50 درصد از مبلغ فروش را محقق کرده و نسبت به سال قبل نیز با افزایش پیش بینی شده که بابت رشد مقداری انواع خامه در کنار فروش شیر فله ای بوده که در سال قبل جزء محصولات شرکت نبوده است.
 
نرخ های فروش شرکت تقریبا مطابق با بودجه و در گزارش های ماهانه رو به رشد و در برخی محصولات نیز فراتر از بودجه هستند. بنابراین می توان انتظار داشت شرکت فروشی بیش از بودجه در پایان سال مالی داشته باشد.
 
از طرفی شیر خام مهم ترین مواد اولیه شرکت بوده و تغییر اندکی در میزان مصرف و قیمت خرید آن می تواند سود شرکت را تغییر دهد. نرخ خرید شیر در سه ماهه یک درصد کمتر از بودجه بوده که با نرخ خرید فعلی ، شرکت می تواند تعدیل مثبتی بیش از 20 درصد از این محل داشته باشد.
 
اما خبرهایی مبنی بر افزایش قیمت شیر خام به 1200 تومان به گوش می رسد که با اجرایی شدن قطعا بهای تمام شده شرکت را افزایش همراه می کند و در قاعدتا نرخ فروش محصولات نیز با افزایش همراه خواهد شد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *