RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

آرگون: ترامپ باز هم ناکام ماند

سیاست وام‌دهیIMFبه ایران تغییر نمی کند

۹:۲ - ۱۳۹۶/۷/۲۴کد خبر: 219602
ایستانیوز:در پی اظهارت جدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که سیاست وام‌دهی به ایران را تغییر نخواهد داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، وزیر دارایی فرانسه نیز در حاشیه اجلاس پاییزه صندوق بین‌المللی پول و بانک‌جهانی در واشنگتن با مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران، دیدار کرد و با پراهمیت‌دانستن برجام، پایبندی به آن را مهم خواند. برونو لومیر بر عزم جدی دولت فرانسه برای تحکیم و توسعه روابط با ایران به‌ویژه گسترش روابط اقتصادی تاکید کرد. موارد ذکرشده نشان داد ترامپ بار دیگر در بازی سیاسی جدیدی که به راه انداخت، شکست خورد.
 
به گزارش ایستانیوز به نقل از آرمان، عباس آرگون، عضو هیات‌نمایندگان اتاق بازرگانی می‌گوید: «توافق برجام جزو توافقاتی بود که بین ایران و کشورهای مختلف جهان برقرار شد و به تایید شورای سازمان‌ملل رسید. این توافق تنها بین کشور ایران و آمریکا نبود که آمریکا با ادعای پایبند‌نبودن ایران به این توافق بتواند سایر کشورها را با خود هم‌نظر کند. آمریکا با ایران دشمنی دیرینه‌ای دارد و در این 40سال نیز این موضوع نه‌تنها برای ایران، بلکه برای سایر ملل نیز اثبات شده است. در دو روز اخیر واکنش سایر کشورها و به‌ویژه کشورهای اروپایی به سخنرانی ترامپ نشان داد آمریکا نمی‌تواند برای سایر کشورها تصمیم بگیرد.»
 
در پی سخنرانی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و درخواست اخیر ترامپ از صندوق بین‌المللی پول در زمینه فراهم‌نکردن وام یا اعتبار برای ایران، مدیرکل صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که سیاست وام‌دهی به ایران را تغییر نمی‌دهد. نظر شما در این زمینه چیست؟
 
توافق برجام جزو توافقاتی بود که بین ایران و کشورهای مختلف جهان برقرار شد و به‌تایید شورای سازمان‌ملل رسید. این توافق تنها بین کشور ایران و آمریکا نبود که ادعای آمریکا با ادعای پایبندنبودن ایران به این توافق بتواند سایر کشورها را با خود هم‌نظر کند. آمریکا با ایران دشمنی دیرینه‌ای دارد و در این 40سال نیز این موضوع نه‌تنها برای ایران، بلکه برای سایر ملل نیز اثبات شده است. در دو روز اخیر واکنش سایر کشورها و به‌ویژه کشورهای اروپایی به سخنرانی ترامپ نشان داد آمریکا نمی‌تواند برای سایر کشورها تصمیم بگیرد. کشورهای اروپایی با حمایت از برجام به‌نوعی حمایت خود را از ایران اعلام کردند و ترامپ در این زمینه با شکست روبه‌رو شد. رئیس‌جمهور آمریکا نتوانست با سخنرانی خود اجماع جهانی علیه ایران به وجود بیاورد. قطعا کشورهای اروپایی و سایر کشورها نیز به‌دنبال منافع خود هستند و اگر منافع آنها درباره ایران تامین شود، همچنان روابطشان را با ایران ادامه خواهند داد. آمریکا فقط می‌تواند برای سازمان‌هایی تصمیم بگیرد که تحت نفوذ و سیطره این کشور باشند و بخواهند با فشارهای آن روابطشان را با ایران قطع کنند. ایران ظرفیت‌های لازم را دارد و کشوری غنی از نظر منابع و انرژی است و وجود منابع کمک بسیاری برای اینکه سایر کشورها با ایران همکاری لازم را داشته باشند، می‌کند. در این راستا مدیرکل صندوق بین‌المللی پول (IMF) نیز با حمایت خودش از ایران و اعلام اینکه هیچ‌تغییری در سیاست وام‌دهی به ایران بر مبنای اشارات آمریکا انجام نمی‌دهد، ترامپ را با شکست دیگری روبه‌رو کرد.
 
وزیر دارایی فرانسه در حاشیه اجلاس پاییزه صندوق بین‌المللی پول و بانک‌جهانی در واشنگتن با مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران، دیداری داشته و با تاکید بر لزوم و حمایت دولت این کشور از پابرجاماندن توافق برجام، از عزم‌جدی دولت فرانسه برای توسعه روابط اقتصادی با ایران خبر داده است. شما وضعیت روابط آتی ایران و فرانسه را چطور می‌بینید؟
 
همان‌طور که ذکر شد، سایر کشورها نیز به‌دنبال منافع خود هستند و اگر منافعشان در پی روابط با ایران تامین شود، قطعا روابط خود را حفظ خواهند کرد. ایران ضمن اینکه روابط خود را با کشورهای مختلف توسعه می‌دهد و خود را با روابط اقتصادی بین‌المللی پیوند می‌زند، باید انسجام داخلی خود را نیز حفظ کند. باید مشکلات اقتصادی داخلی را حل و فضا را برای جذب سرمایه‌های بیشتر خارجی فراهم کرد. این دیدار نشان می‌دهد ایران توانسته به‌خوبی خودش را در بسیاری از زمینه‌ها اثبات کند و قطعا در آینده روابط ایران و فرانسه نتایج خوبی را برای کشور رقم خواهد زد. کشور فرانسه از کشورهای بزرگ اروپایی است و سابقه روابط دیرینه‌ای با ایران داشته و به‌نوعی جزو کشورهای پیشرفته صنعتی در بخش‌های مختلف محسوب می‌شود. فرانسه می‌تواند دانش روز را در بخش‌های مختلف صنعتی به ایران منتقل کند. مراودات ایران با فرانسه باعث افزایش رشد و توسعه کشور می‌شود. ایران باید ارتباطش را با سایر کشورها بیشتر کند و کشور را با اقتصاد جهانی پیوند بزند. با جذب سرمایه‌های خارجی از سایر کشورها می‌توان آینده‌ای روشن‌تر برای اقتصاد ایران فراهم کرد.
 
اعلام همکاری فرانسه با ایران در پی سخنرانی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا را چطور ارزیابی می‌کنید؟
 
این اعلام همکاری از جانب فرانسه عدم‌همراهی سایر کشورها با آمریکا را نشان می‌دهد. گسترش همکاری فرانسه و ایران نشان‌دهنده این مساله است که آمریکا به‌نوعی این‌بار تنهاست و بدعهدی و دشمنی آمریکا با ایران تثبیت شده است. ایران نشان داد نسبت به برجام متعهد است و آمریکا نیز بدعهدی خود را به برجام اثبات کرد. ایران درپی ناهمگامی سایر کشورها با آمریکا باید دیپلماسی فعال داشته باشد و از این موقعیت حداکثر استفاده را کند. آمریکا بخش بزرگی از اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده است و ایران باید با دیپلماسی فعال‌تری وارد عمل شود.
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *