RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

وزیر ارتباطات برنامه‌های خود را اعلام کرد

۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۷/۲۳کد خبر: ۲۱۹۵۳۷
ایستانیوز:وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حکم سیروس موثقی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، انتظارات خود را در این بخش (شامل سیاست های۹ گانه) علاوه بر پیشبرد امور جاری، ابلاغ کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، متن ابلاغیه آذری جهرمی به شرح زیر است:
 
«1ـ تحلیل مناسب محیط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی کشور و روندها و تجربیات و الگوهای موفق و مناسب جهانی و برنامه ریزی و اتخاذ استراتژی‌های کلان و خرد و سیاست‌های اجرایی و هدفگذاری مناسب در افق های بلند مدت، برای تحقق و بهره‌مندی از انقلاب دیجیتالی و توسعه اقتصاد دیجیتالی در کشور و افزایش سهم آن در اقتصاد ملی با مشارکت و همکاری و تعامل با همه ذینفعان بخش و با استفاده حداکثری از ظرفیت جوانان، ایده پردازان و خبرگان کشور.
 
2- تهیه و تدوین اسناد توسعه ای بخش به وی‍‍‍ژه بازنگری و نهایی سازی سند توسعه شبکه ملی اطلاعات با رعایت همه اسناد بالادستی و قوانین موضوع از جمله قانون برنامه ششم توسعه کشور و سند الزامات شبکه مذکور مصوبه شورای عالی فضای مجازی و لحاظ اثرات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی با همکاری و تعامل با همه دستگاه‌های تابعه، بخش خصوصی و نهادهای علمی و تحقیقاتی کشور، خبرگان، جوانان و ایده پردازان.
 
3- نوسازی ساختاری و نهادی بخش و طراحی ساختار و نمودار کلان وزارتخانه و دستگاه‌های تابعه متناسب با تحول دیجیتالی و در جهت تحقق اقتصاد دیجیتالی.
 
4- توسعه تفکر استراتژیک در بخش و ایجاد وزارتخانه استراتژی محور و استقرار مدیریت استراتژیک و تدوین برنامه‌های سالانه با برش دستگاهی و مدیریت طرح‌ها، سرمایه گذاری‌ها و پروژه‌ها و بودجه ریزی عملیاتی در بخش و تهیه گزارش‌های نظارتی و مستمر از روند پیشرفت برنامه ها و اهداف با بکارگیری ابزارها و شیوه‌های نوین و مناسب.
 
5- تنظیم بودجه و منابع سرمایه‌گذاری بلند مدت و سالانه با تأکید بر استفاده از روش‌های جدید سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، با جهت دهی مناسب سرمایه گذاری‌ها برای تحقق اقتصاد دیجیتالی به ویژه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، پستی، حاکمیتی و حمایتی لازم برای توسعه بازار و افزایش سهم ارزش افزوده زیربخش فناوری اطلاعات و کاربردها و محتوای بومی در اقتصاد ملی حداقل به میزان 2 درصد و تحقق رشد متوسط 19.4 درصد سالانه ارزش افزوده زیر بخش ارتباطی.
 
6- اولویت دهی به آزادسازی و واگذاری فعالیت‌ها به مردم و فراهم آوردن زمینه مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی و تنظیم سهم اقتصادی کلان بخش های دولتی و خصوصی فعال در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و مراقبت از بزرگ شدن سهم بخش دولتی.
 
7- سیاستگذاری و برنامه ریزی و نظارت مناسب برای افزایش شاخص بهره وری کل عوامل تولید در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به ویژه زیربخش ارتباطی با رشد متوسط 6.5 درصد سالانه آن.
 
8- تهیه گزارش‌های آماری دوره‌ای و مستمر، تصویر جامع و کلان بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و تحولات و تغییرات آن با همکاری همه دستگاه‌های تابعه، بخش خصوصی و نهادهای علمی و تحقیقاتی کشور با بکارگیری ابزارهای نوین و هوشمند.
 
9- اعمال شایسته‌سالاری به عنوان تنها معیار انتخاب همکاران و به‌کارگیری هرچه بیشترجوانان، زنان و کارکنانی از اقوام و مذاهب در سطوح مدیریتی و کارشناسی.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *