RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

هفته گذشته رقم خورد؛

ثبت رکورد در معاملات آتی سکه بورس کالا

۱۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۷/۲۲کد خبر: 219507
ایستانیوز:حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران با افزایش به ۱۶۰ هزار و ۱۳۴ قرارداد و ارزش آن نیز به ۲۳ هزار و ۴۱۶ میلیارد ریال رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بورس کالای ایران اعلام کرد: حجم قراردادهای آتی سکه در هفته گذشته یک رکورد مهم محسوب شده و بالاترین حد در یک سال اخیر به شمار می‌آید. این حجم به نسبت هفته قبل از آن ۱۲۰ هزار و ۵۷۳ واحد افزایش یافت که نشان می‌دهد در هفته گذشته شاهد رشد ۷۸/ ۳۰۴ درصدی بودیم.
 
در همین حال نگاهی به وضعیت قیمت طلا در بازارهای جهانی نشان می‌دهد این فلز در روزهای اخیر باز هم در مسیر رشد جدیدی قرار گرفته تا جایی که خود را به نزدیکی ۱۳۰۰ دلار در هر اونس تقویت کرده است. این وضعیت تقویت شکننده ارزش طلا نشان می‌دهد که بخشی از خوش‌بینی‌ها باز هم به بازار جهانی طلا بازگشته که البته داده‌های ژئوپلیتیک در روابط آمریکا و سایر کشورهای جهان را در کنار تقویت حجم تقاضای طلا می‌توان در این رخداد مؤثر دانست.
 
به این ترتیب جمعه ۱۳ اکتبر، تحت تاثیر انتظار بازار و سرمایه گذاران برای انتشار آمارهای نرخ تورم در اقتصاد امریکا، قیمت جهانی طلا اندکی افزایش یافت. قیمت طلا در بازارهای آسیایی بعد از رسیدن به قیمت ۱۲۹۸ دلار و ۳۲ سنت در ابتدای معاملات و در ادامه در سطح قیمت ۱۲۹۳.۸۱ دلار داد و ستد شد. طلا در بازار نیویورک هم برای تحویل فوری در دسامبر تغییر چندانی نداشت و به قیمت ۱۲۹۶ دلار در هر اونس معامله شد.
 
در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته، سررسید تیرماه سال ۹۷ به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت، به نحوی که معامله گران ۱۲۶ هزار و ۲۲۶ قرارداد را به ارزش ۱۸ هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.
 
در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید اردیبهشت ماه سال جاری با ۲۳ هزار و ۵۷۵ قرارداد به ارزش ۳ هزار و ۳۷۱ میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد اسفند ماه سال جاری قرارگرفت به طوری که با ۴ هزار و ۱۳۲ قرارداد به ارزش ۵۷۴ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.
 
همچنین سررسید آبان ماه نیز با ۴ هزار و ۷۳ قرارداد به ارزش ۵۳۷ میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت. در پایان نیز سررسید دی ماه با ۲ هزار و ۱۲۸ قرارداد به ارزش ۲۲۸ میلیارد ریال در جایگاه های آخر ایستاد.
 
معاملات آتی سکه در روز پنج‌شنبه هفته گذشته
 
همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنج شنبه) نشان می دهد در مجموع  ۱۲هزار و ۸۰۴ قرارداد منعقد شد.
 
به این ترتیب در معاملات روز پنج شنبه، هر ۵ سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا با روند صعودی رو به رو شدند، به طوری که بر اساس آمار معاملات سکه تحویل آبان ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۳۳۷ هزار تومان، افزایش ۰.۷۳درصدی را تجربه کرد.
 
این در شرایطی است که قرارداد تحویل دی ماه سال جاری با قیمت یک میلیون و ۳۷۱ هزار تومان رشد ۰.۵۷ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل اسفند ماه امسال نیز با نرخ یک میلیون و ۴۰۷ هزار تومان به فروش رسید و رشد قیمت ۰.۵۱ درصدی را تجربه کرد.
 
سررسید اردیبهشت ماه هم با نرخ یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله و با رشد ۰.۷۱ درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید تیرماه سال ۹۷ نیز با قیمت یک میلیون ۴۹۷ تومان به ثبت رسید و با رشد قیمت ۰.۷۶درصدی روبرو شد.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:سکه آتی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *