RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

پیش بینی آینده صنعت بیمه و جای خالی بیمه گران در بازار سرمایه

نگاه اجباری و غیر منفعتی مردم به صنعت بیمه

۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۷/۲۲کد خبر: 219404
ایستانیوز:به طور کلی صنعت بیمه در دنیا صنعتی همراه با حاشیه سود بسیار بالاست، اما متاسفانه در ایران این صنعت به دلیل عدم توجه دولت و مدیریت بخش خصوصی که بیش از ۲۶ شرکت بیمه خصوصی را شامل می شود و از سال ۸۲ مجوز فعالیت گرفته اند، با تغییر و تحول چشمگیری همراه نگردیده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،عضو سابق هیات مدیره شرکت بیمه دی ضمن بیان این مطلب گفت: صنعت بیمه در ایران دچار خلاء فرهنگی است و مصادیق آن هم مشکلات رانندگان زندانی، ناشی از این خلاء فرهنگیست،که مشکلات آن، دامن دادگستری و قوه قضاییه را گرفته و متاثر از آن چالش های اجتماعی را نیز افزایش داده است.
 حسن بالازاده در ادامه افزود: نگاه مردم ایران به واژه بیمه، نگاهی اجباری و غیر منفعتی است، در حالی که در کشورهای توسعه یافته، ضروری و مایه آرامش خیال خانواده می باشد. شرکت های بیمه ای یقین بدانند تا بستر سازی نکنند عایدی مناسبی برایشان حاصل نمی شود، بخشی از ریسک های بالقوه که در صنعت بیمه وجود دارد،قابل مدیریت است اما این در حالی است که مسوولان و مدیران این شرکتها با بی توجهی از کنار آن می گذرند.
 وی تاکید کرد: در بیمه شخص ثالث و درمان، ضریب خسارات شرکتهای بیمه گر بسیار زیاد است و به نظر می رسد با توجه به سرانه خودرو که حدودا بر هر ۴ نفر یک خودرو در ایران تردد دارد، ضروریست با توجه به وجود حدود ۲۰ میلیون خودرو در کشور به کمک ناجا و وزارت راه با خلق ایده های نوین و بازدارنده نسبت به شناسایی جاده های حادثه ساز و کنترل بزرگراه ها و الزامی کردن معاینه چشم برای افراد بالای ۴۰ سال در زمان صدور بیمه نامه شخص ثالث، ضریب خسارات شرکتها را مدیریت کنند.
 این کارشناس ارشد بازار سرمایه با تاکید بر این نکته که دولت و بیمه مرکزی هم بایستی به بخش خصوصی بیشتر اعتماد نماید، گفت: این موضوع باعث خواهد شد تا سهم بیمه دولتی از ۵۰ درصد به ۲۰ درصد کاهش پیدا کند، بیمه های خصوصی باید با تبیین برنامه ریزی صحیح و کارشناسی شده به سمت سرمایه گذاری و درآمد پایدار حرکت کنند تا با توانگری مالی اعتماد مردم را برای سرمایه گذاری در رشته های بیمه عمر و پس انداز – عمر و حوادث و بازنشستگی زود هنگام و سایر موارد بیمه ای ترغیب به مشارکت کنند.
 حسن بالازاده خاطر نشان کرد: بیمه گرها از طریق سندیکای بیمه گران ایران که در آن عضویت دارند می توانند با ایجاد صندوق با منافع مشترک زمینه حذف واسطه ها و رقابت غیر منصفانه و ناسالم را در قرارداد های درمانی و بیمه تکمیلی از بین ببرند و همگی از طریق صندوق به صورت یکسان از منافع آن منتفع گردند، که این طرح مزیت بیمه در بیمه را دارد و نوعی بیمه اتکایی محسوب می شود که احتمال ورشکستگی بیمه گران را به صفر می رساند، نه آنکه با نرخ شکنی اسباب زیان صاحبان سهام شرکت و یا با ارائه خدمات بی کیفیت، به طرفهای قرار داد، موجبات بدنامی صنعت بیمه را فراهم آورند.
 وی بیان کرد: چقدر شایسته است شرکتها به صورت گروهی با سرمایه گذاری بر روی تاسیس بیمارستانهای فوق تخصصی و تعمیرگاه های مجهز و ایجاد بانک بیمه، توانگری مالی خود را به رخ بکشند و بخش اعظم، هزینه های غیر ضروری را مدیریت کنند و خدمات شایانی برای بیمه گران ارایه نمایند. سندیکا باید به کمک اعضای خود بخش آموزش را از مدارس،که پایه یادگیری است، شروع کند تا در بلندت مدت فرهنگ سازی در صنعت بیمه در کشور نهادینه شود. بیمه با همکاری پلیس ناجا به هدیه کلاه ایمنی برای موتور سواران و راکبان آنها و استفاده اجباری از آن، بخشی از خسارات های درمان و دیه فوت را می توانند کاهش دهند .
 بالازاده گفت: بر اساس آخرین گزارش، طی شش ماه منتهی به پایان شهریور ماه ۹۶ تعداد یک هزار و ۴۲۶ میلیارد و ۵۵۷ میلیون برگه سهام با حضور ۳۲۷ نماد معاملاتی در تابلوی بورس تهران دست به دست شد که در نهایت ارزشی معادل ۳۳۹ هزار و ۳۵۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان را برای کل بازار سهام در بورس تهران رقم زده است که با احتساب نرخ۳۹۲۰ تومانی برای هر دلار آمریکا ارزش بازار سهام در بورس تهران به ۸۶ میلیارد و ۵۷۰ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۷۳۵ دلار رسیده است. به نظر می رسد با توجه به حجم نقدینگی و گردش پول در بازار سرمایه ورود شرکتهای بیمه ای به صورت مشترک و با فرض جذب ۱۰ درصد از منابع بورس می توانند با ایجاد صندوق بازار گردان ۳۴هزار میلیاردی ضمن مدیریت ریسک سیتماتیک بازار سرمایه، با ضریب خسارات ۵۰ درصد عایدی قابل توجهی کسب کنند.
 به گزارش پایشگر ،حسن بالازاده در خاتمه خاطر نشان کرد: با در نظر گرفتن جمعی جهات این صنعت، علیرغم پتانسیل های نهفته در دل صنعت بیمه، به دلیل کاستی های مدیریتی و موانع توسعه، رشد قابل ملاحظه ای در میان مدت متصور نیستم.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *