RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

در ۳ سال گذشته صورت گرفته است

پرداخت ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت بیمه

۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۷/۱۸کد خبر: 218270
ایستانیوز:مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت: کل مبلغ خسارت پرداختی قبل از سال ٩٣، حدود یک هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان بوده که این رقم در ٣ سال به ٢ هزار و ١٠٠ میلیارد تومان رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، علی جباری مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی بعدازظهر امروز (سه شنبه) و در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه پرداختی خسارت صندوق امروز به ٤ میلیارد تومان رسیده است، گفت: مجموع پرداختی ما و شرکت های بیمه نیز به ٣٥ میلیارد تومان رسیده است.
 
وی افزود: براساس آمار جهانی در هر ١٠٠ هزار نفر ١٤ نفر بر اثر تصادفات رانندگی فوت می کنند که این رقم در ایران ٢٥ نفر در هر ١٠٠ هزار نفر است که ٢ برابر میانگین جهانی است.
 
جباری ادامه داد: روزانه در کشور ٥٠ نفر در حوادث رانندگی کشته و ٩٠٠ نفر مصدوم می‌شوند که این آماراز یک جنگ بالاتر است.
 
مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی تصریح کرد: در سه سال گذشته به ٥٣ هزار نفر خسارت دادیم که در مقایسه با ٣٦ هزار مورد خسارت پرداختی در ٤٦ سال گذشته ١٤٧ درصد افزایش داشته است.
 
وی افزود: کل مبلغ خسارت پرداختی قبل از سال ٩٣، حدود یک هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان بوده که این رقم در ٣ سال به ٢ هزار و ١٠٠ میلیارد تومان رسید و افزایشی ١٦٤ درصدی نسبت به ٤٦ سال گذشته دارد.
 
جباری تاکید کرد: در سال ٩٥ صندوق به تنهایی یک هزار و ١٠٠ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است.
 
وی افزود: براساس آمار جهانی در هر ١٠٠ هزار نفر ١٤ نفر بر اثر تصادفات رانندگی فوت می کنند که این رقم در ایران ٢٥ نفر در هر ١٠٠ هزار نفر است که ٢ برابر میانگین جهانی است. جباری ادامه داد: روزانه در کشور ٥٠ نفر در حوادث رانندگی کشته و ٩٠٠ نفر مصدوم می‌شوند که این آماراز یک جنگ بالاتر است.
 
مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی تصریح کرد: در سه سال گذشته به ٥٣ هزار نفر خسارت دادیم که در مقایسه با ٣٦ هزار مورد خسارت پرداختی در ٤٦ سال گذشته ١٤٧ درصد افزایش داشته است.
 
وی افزود: کل مبلغ خسارت پرداختی قبل از سال ٩٣، حدود یک هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان بوده که این رقم در ٣ سال به ٢ هزار و ١٠٠ میلیارد تومان رسید و افزایشی ١٦٤ درصدی نسبت به ٤٦ سال گذشته دارد.
 
جباری تاکید کرد: در سال ٩٥ صندوق به تنهایی یک هزار و ١٠٠ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است. وی اعلام کرد که بیش از ۶۰ درصد کشته شدگان حوادث رانندگی بین ۱۵ تا ۴۵ سال سن دارند؛ همچنین ۷ درصد کشته شدگان حوادث رانندگی مرد و ۳۰ درصد زن هستند.
 
وی برنامه صنعت بیمه را به نصف رساندن رقم تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی عنوان کرد. رییس صندوق تامین خسارت های بدنی همچنین اعلام کرد که این صندوق در سه سال گذشته مانع از زندانی شدن ۱۸ هزار نفر به دلیل مقصر بودن در حوادث رانندگی شده است.
 
مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی توضیح داد که صندوق از محل منابع خود (سهم صندوق از بیمه نامه ها؛ بودجه دولتی و دریافت اقساط افراد متعهد) به شکل وام قرض الحسنه زیان افراد حادثه دیده در حوادث رانندگی را پرداخت می کند و افراد خاطی در این حوادث که فاقد بیمه نامه هستند، این مبلغ را بدون هیچ سودی به این صندوق بازمی گردانند.
 
جباری اعلام کرد که صندوق تامین خسارت های بدنی در ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۱۰ میلیارد تومان برای بیش از ۸ هزار و ۹۰۰ نفر پرداخت کرده است.
 
رئیس صندوق تامین خسارت های بدنی در عین حال خاطرنشان کرد که ۱۵ هزار پرونده در ۶ ماهه نخست سال جاری در این صندوق تشکیل شده که تعهد بخشی از آنها با شرکت های بیمه بوده است.
 
جباری با یادآوری اجرایی شدن قانون جدید بیمه شخص ثالث از ۲۹ خرداد ۱۳۹۵، این قانون را یکی از قوانین مترقی و ارزشمند کشور توصیف کرد که در آن هم حقوق بیمه شدگان، هم حقوق زیان دیدگان و هم وظایف شرکت های بیمه و صندوق تامین خسارت های بدنی دیده شده است.
 
وی با بیان اینکه در این قانون وظایف پلیس و وزارت راه مشخص است، ادامه داد: نحوه رسیدگی قضایی و آئین دادرسی حوادث رانندگی نیز در این قانون به طور کامل روشن شده است.
 
رییس صندوق تامین خسارت های بدنی در عین حال اظهار داشت: هنوز قانون جدید بیمه شخص ثالث به طور کامل اجرایی نشده است که بخشی از آن بدلیل نیاز به نوشتن آئین نامه ها طبیعی است اما باید هرچه زودتر از ماده ۴۰ تا ۵۰ این قانون که نیازی به دستورالعمل و آئین نامه نداشته اند، اجرایی شود.
 
جباری خاطرنشان کرد که در سال ۱۳۹۵ تعداد ۱۶ هزار و ۳۳۰ نفر در حوادث رانندگی مصدوم شده اند. به گفته این مقام مسئول، در ۱۶ سال گذشته حدود ۳۰۰ هزار نفر از هموطنان در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند که با توجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب و تاکیدات دولت باید از این رقم کاسته شود.
 
وی یکی از برجستگی های قانون جدید بیمه شخص ثالث را ماده ۵۰ عنوان کرد که براساس آن در تمامی تصادفات نمایندگان صندوق تامین خسارت های بدنی و شرکت های بیمه باید حاضر باشند.
 
جباری توضیح داد که این ماده در صندوق تامین خسارت های بدنی عملیاتی شده و حتی تعدادی از کارشناسان آن در برخی از دادگستری ها مستقر شده اند اما هنوز برخی از شرکت های بیمه نتوانسته اند آن را عملیاتی کنند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با ابلاغ قانون جدید بیمه شخص ثالث، صندوق تامین خسارت های بدنی از حالت سنتی خارج و به صندوقی حرفه ای و اقتصادی تبدیل شد.
 
رییس صندوق تامین خسارت های بدنی با بیان اینکه پدیده شومتصادفات رانندگی دوشادوش افزایش ترافیک جلو آمده، افزود: از سال ۱۳۹۳ هم در ماموریت ها و هم در وظایف و اهداف صندوق خسارت های بدنی تحول به وجود آمده است.
 
جباری با بیان اینکه ۹۵ درصد خودروهای کشور دارای بیمه نامه شخص ثالث هستند، گفت: متاسفانه ۱۰۰ درصد ماشین آلات کشاورزی و راهسازی فاقد بیمه نامه هستند.
 
وی افزود: ۹۵ درصد از ۱۱ میلیون موتورسیکلت پلاک شده در کشور بیمه نامه شخص ثالث ندارند؛ این در حالی است که سهم موتورسواران از پرونده های جرحی و فوتی تصادفات حدود ۲۵ درصد است.
 
رییس صندوق تامین خسارت های بدنی توضیح داد که از ابتدای سال گذشته و با هماهنگی با پلیس، هیچ موتورسیکلتی بدون بیمه نامه پلاک نشده است.
 
این مقام مسئول با یادآوری اجرای دو مرحله از طرح بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت ها، گفت: قبل از اجرای این طرح تنها ۳۰۰ هزار موتورسیکلت دارای بیمه نامه بودند که با اجرای این طرح به یک میلیون موتورسیکلت افزایش پیدا کرد ولی با این حال همچنان ۱۰ میلیون موتورسیکلت فاقد بیمه نامه هستند.
 
وی همچنین از آغاز مرحله جدید طرح بخشودگی جریمه موتورسیکلت های فاقد بیمه نامه از ابتدای آبان ماه سال جاری خبر داد. جباری درباره پیشنهاد محاسبه دیه افراد به نقره به جای شتر گفت: بیمه مرکزی در این زمینه مسئول نیست و براساس قانون، این موضوع از اختیارات رئیس قوه قضاییه است.
 
رییس صندوق تامین خسارت های بدنی درباره تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر منابع صندوق گفت: این موضوع البته بر روی منابع ما تاثیرگذار است زیرا ما در صندوق سود نداریم بلکه منابع و مصارف داریم؛ کاهش سود بر منابع ما تاثیرگذار است.
 
این مقام مسئول در پاسخ به سوالی درباره اعمال تخفیف ثالث به جریمه دیرکرد صندوق گفت: در آئین نامه١٨ که آماده تصویب است فرصت هرگونه تخلف در بند ب از شرکت های بیمه سلب می شود و مبالغ از نمایندگان متخلف وصول شده است. به گفته وی، حدود ٣٠٠میلیارد تومان از بند ب وصول شده است.
 
جباری همچنین درباره ابطال ماده ۳ قانون جدید بیمه شخص ثالث از سوی رییس مجلس گفت: این ماده مربوط به راننده مقصر فاقد بیمه نامه است؛ اشکال مجلس به این دلیل است که سقف پوشش راننده مقصر، دیه مرد مسلمان در ماه غیر حرام است و چون قانون حداقل دیه را برای ماه حرام در نظر گرفته مجلس با آن مخالفت کرده است.
 
وی ادامه داد: از نظر قانونی ۱۰ روز زمان نیاز است تا مسئولین برای اصلاح این ماده اقدام کنند و در غیر اینصورت باید آیین نامه جدیدی برای این ماده نوشته شود.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری گفت: با وحدت رویه خوب بین صندوق تامین خسارت های بدنی، بیمه ایران و بیمه مرکزی برای حل مشکلات بیمه توسعه، با توجه به مبالغ نقدی که در اختیار بیمه ایران گذاشتیم، بیش از ۹۰ درصد مشکلات حل شده است.
 
وی رقم باقیمانده از مطالبات بیمه گذاران بیمه توسعه را نزدیک به ۲۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: منابع لازم برای پرداخت این رقم وجود دارد اما پرداخت آن نیاز به رای دادگاه دارد.

 


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *