RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

تصویب تعرفه ضددامپینگ اتحادیه اروپا علیه فولاد ایران

۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۷/۱۵کد خبر: 217977
ایستانیوز:اتحادیه اروپا بدنبال شکایت تولیدکنندگان اروپایی از قیمت ارزان محصولات مشابه خارجی، تصمیم گرفت علیه فولاد گرم نورد برزیل، ایران، روسیه و اوکراین تعرفه وضع کند.
به گزارش پایگاه اطلعا رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، ژورنال رسمی اتحادیه اروپا اعلام کرد این منطقه بین ۱۷.۶ تا ۹۶.۵ یورو (۲۰.۶- ۱۱۲.۸دلار) به ازای هر تن تعرفه ضددامپینگ از روز شنبه علیه واردات فولاد از این کشورها وضع خواهد کرد.
 
کمیسیون اروپا در ابتدا تعیین حداقل ۴۷۲.۲۷ یورو در هر تن را پیشنهاد کرده بود، اما پس از این که موفق نشد حمایت کشورهای عضو اتحادیه اروپا را کسب کند، پیشنهاد خود را مورد بازبینی قرار داد. این کمیسیون پیشنهاد کرده بود اگر فولاد گرم نورد در حداقل قیمت ۴۷۲.۲۷ یورو در هر تن یا بالاتر از آن فروخته شود، این تعرفه نباید اعمال شود، اما حداقل قیمت پیشنهادی مورد مخالفت فدراسیون فولادسازان اروپایی (یوروفر) قرار گرفت.
 
یوروفر که این شکایت را مطرح کرده بود، اعلام کرد از این که پیشنهاد حداقل قیمت مورد تایید قرار نگرفت، خشنود است، ولی از این که کمیسیون قیمت ثابت را به جای تعرفه‌های درصد معمولی انتخاب کرده است، ابراز ناامیدی کرد. با توجه به نرخ کنونی فولاد، میزان قیمت ثابت کمتر از معادل تعرفه درصدی است که کمیسیون در پیشنهاد خود مطرح کرده بود.
 
اکسل اگرلت، مدیرکل یوروفر، دراین باره گفت: این نتیجه مطابق با رویه ضددامپینگ معمولی کمیسیون اروپا و همچنین هدف مقابله با واردات غیرمنصفانه نیست. وی گفت: درست نیست که اتحادیه اروپا تحقیقاتش درباره واردات فولاد صربستان را بدون پیشنهاد تدابیری پایان داده است. این کشور مرکز فعالیت یک تولیدکننده فولاد چینی است.
 
بر اساس گزارش رویترز، در میان شرکت‌هایی که با تعرفه ضددامپینگ روبه‌رو هستند بازوی برزیلی آرسلورمیتال و آپرام که هر دوی آنها در اروپا تولید دارند، به چشم می‌خورد.
 
فولاد ایران مشمول تعرفه ۵۷.۵ یورو به ازای هر تن و متن‌وست اوکراین ۶۰.۵ یورو شده است. نرخ تعرفه ضددامپینگ برای تولیدکنندگان روسیه از ۱۷.۶ یورو برای سوراستال، ۵۳.۳ یورو برای ان ال ای کی و ۹۶.۵ یورو به ازای هر تن برای ام ام کی متفاوت است.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *