RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

سبدگردان بازار سرمایه تشریح کرد:

نقد شوندگی مزیت کلیدی کاهش زمان توقف نمادها

۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۷/۱۵کد خبر: 217974
ایستانیوز:سبدگردان بازار سرمایه تغییرات قانونی جدید و کوتاه شدن زمان معاملات را انقلاب بزرگی در بازار سرمایه دانست و اظهار کرد: با اجرایی شدن این رویه قانونی جدید یک ریسک مهم بازار به طور جدی کمرنگ می شود و سرمایه گذار می تواند با تحلیل و دقت بیشتر بدون نگرانی از توقف نماد ، اقدام به سرمایه گذار کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،کورش شمس، مدیرعامل شرکت سبدگردان پاداش سرمایه  در خصوص کوتاه شدن زمان توقف و بازگشایی نمادها و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: یکی از نکات اصلی و مزیت های بازار سرمایه نقد شوندگی است.
 
وی با اشاره به برخی توقف های طولانی مدت نماد، گفت: در مواردی که سهام یا نمادهای از شرکت های بزرگ و معتبر با تعداد بالای سهامدار ، برای مدت زمان طولانی متوقف می شد به بازار سرمایه آسیب جدی وارد می کرد.
 
این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه توقف های طولانی مدت نمادها، فرآیند نقدشوندگی بازار سرمایه را با مشکل مواجه می کرد ، افزود:سرمایه گذارانی که وارد بازار سهام می شوند ریسک های این بازار همانند شناور بودن قیمت ها و اینکه ممکن است فرد در یک بازه زمان با نوسان قیمت متضرر شود، را پذیرفته اند اما کسی که ریسک های مرتبط با بازار سرمایه را می پذیرد و وارد آن می شود به تبع آن انتظار مزیت هایی را نیز دارد.
 
وی با اشاره به اینکه نقدشوندگی یک اصل بسیار مهم در بازار سرمایه است،گفت: یکی از مهمترین علل اصلی که مردم با وجود ریسک بازار بازهم وارد بازار سهام می شوند نقدشوندگی این بازار است.
 
شمس ادامه داد: وقتی نقدشوندگی یک اصل مهم و کلیدی است ، در صورتی که به سمتی حرکت کنیم که وضعیت توقف نمادها تغییر کند و بازار دیگر با توقف های طولانی مدت رو به رو نشود گام موثری در زمینه نقدشوندگی بازار سرمایه برداشته شده است.
 
مدیرعامل شرکت سبدگردان پاداش سرمایه در ادامه افزود: در بازار سرمایه می توان به صورت اهرمی و اعتباری بیش از دارایی سهم خرید و این یک مزیت مهم بازار است اما در کنار این مزیت ، هر توقف طولانی مدت نماد هزینه های مالی زیادی را برای سرمایه گذار ایجاد می کند.
 
به گفته این کارشناس بازار سرمایه زمانی که نمادی بلند مدت متوقف می شود سرمایه گذار علاوه بر اینکه با ریسک نقدشوندگی مواجه می شود ، قدرت مدیریت دارایی اش را نیز از دست می دهد و درگیر هزینه های مالی می شود.
 
به گزارش سنا، این سبدگردان بازار سرمایه تغییرات قانونی جدید و کوتاه شدن زمان معاملات را انقلاب بزرگی در بازار سرمایه دانست و اظهار کرد: با اجرایی شدن این رویه قانونی جدید یک ریسک مهم بازار به طور جدی کمرنگ می شود و سرمایه گذار می تواند با تحلیل و دقت بیشتر بدون نگرانی از توقف نماد ، اقدام به سرمایه گذار کند.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *