RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

با انجام مسئولیت های اجتماعی

۸ برگ برنده‌ای که برند بانک سینا را معتبر کرد

۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۷/۳کد خبر: 213414
ایستانیوز:در سال های اخیر اهمیت مسئولیت اجتماعی سازمان ها افزایش یافته و با توجه به رقابت سخت در صنعت بانکداری، برقراری ارتباط خوب کاری با مشتریان این صنعت ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،از آن زمان که مشتریان، دارایی های مهمی برای بانک ها محسوب شدند، ارائه خدمات برتر به آنها اهمیت زیادی پیدا کرد. 
این روزها بانک های مختلف جهان میلیون ها دلار در راستای بهبود فعالیت های مسئولیت های اجتماعی خود برای خلق رابطه مستحکم تر با مشتریان شان و همچنین افزایش شهرت و اعتبار خود در جامعه، خرج می کنند.
صنعت بانکداری بر فعالیت های مسئولیت اجتماعی مانند : آموزش ، سلامتی ، بازاریابی زیست محیطی و ... تمرکز دارد. 
همچنین بعضی از بانک ها از رسید و قبض های الکترونیکی به جای رسیدهای کاغذی استفاده می کنند تا در حفاظت از محیط زیست سهیم باشند.
بانک ها از استراتژی های مسئولیت اجتماعی استقبال می کنند چون به افزایش سودآوری ، افزایش وفاداری مشتریان و جلب اعتماد آنان و ایجاد نگرش مثبت آنان نسبت به برند بانک ها می انجامد.
 
*مسئولیت های اجتماعی بانک ها
بانک ها می توانند با بر عهده گرفتن مسئولیت های اجتماعی سازمان خود در جامعه ، کمک شایانی به توسعه جامعه و بهبود شرایط اجتماعی و محیطی نمایند. 
از این میان شرکت در فعالیت های غیرمولد و مولد می تواند در برنامه بانک ها قرار بگیرد. فعالیت های داوطلبانه برای بهبود محیط زندگی و حمایت از برنامه های سازمان های حفاظت محیط زیست و فعالیت در راستای استفاده بهینه از منابع و حرکت به سمت سبز شدن از آن دست می باشد.
این روزها بانک ها، مسئولیت های اجتماعی را در راس کار خود قرار می دهند. این اقدام بانک ها به جذب و افزایش وفاداری در مشتریان منجر می شود. در کشور ما بانکی که در این راستا پیشقدم شود می تواند برگ برنده را از آن خود کند و تصویر ذهنی مشتریان خود را بهبود بخشد.
 
*برگ برنده مسئولیت های اجتماعی در دستان بانک سینا
با توجه به مطالب فوق در مورد مسئولیت های اجتماعی بانک ها، می توان این طور جمع بندی نمود که بانک سینا در این زمینه پرونده بسیار قوی دارد و توانسته است از پس این مسئولیت خطیر اجتماعی به خوبی برآید.
1- حمایت از مردم محروم: بانک سینا در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی، حمایت از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را به منظور توسعه این مناطق در اولویت فعالیت های خود قرار داده است. در واقع این عمل بانک سینا تداعی کننده یکی از ویژگی های فعالیت های غیر مولد در حیطه کسب و کار بانک ها یعنی حمایت از مردم محروم است.
 
2- ایجاد مشاغل، شرایط کاری مناسب، فرصت های برابر: بانک سینا با هدف حمایت از طرح های اشتغالزا در مناطق کمتر توسعه یافته کشور نسبت به امضاء تفاهم نامه با 30 استانداری کشور اقدام نموده است که براساس این تفاهم نامه، طرح هایی که با اولویت اشتغالزایی و رفع محرومیت در مناطق کمتر توسعه یافته و همچنین ایجاد و حفظ اشتغال در بخش های کشاورزی، تولیدی صنعتی و خدمات باشند مورد حمایت قرار می گیرند.
بر این اساس کار آفرینانی که طرح و پروژه های تولیدی در منطقه ارائه کنند، مورد حمایت بانک سینا قرار می گیرند و تسهیلات یارانه ای به آنها اعطا خواهد شد. این تسهیلات در قالب تفاهم نامه ای که بین بانک سینا، بنیاد علوی و استانداری های کشور ( ذیل معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری) به امضاء رسیده، به متقاضیان واجد شرایط پرداخت خواهد شد. 
3- فعالیت های مولد و مرتبط با حیطه کسب و کار: همچنین این بانک به منظور کمک به رفع تنگناهای معیشتی مددجویان کمیته امداد و کمک به توسعه حمل و نقل روستایی کشور، نسبت به اعطای تسهیلات خرید خودروی حمل بار و مسافر به واجدین شرایط اقدام می نماید.
4- حمایت از علم: بانک سینا به منظور حمایت از توسعه پرورش ماهیان خاویاری کشور، اشتغال زایی فارغ التحصیلان دانشگاهی و حفظ و تثبیت ذخایر ملی تفاهم نامه چند جانبه ای بین بانک سینا، استانداری استان های شمال کشور و بنیاد مستضعفان منعقد شد و بانک سینا حمایت های لازم را در این زمینه با اعطای تسهیلات به عمل می آورد.
گفتنی است بانک سینا با پذیرش عاملیت مالی صندوق  نوآوری و شکوفایی، نسبت به افتتاح انواع حساب و اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان معرفی شده از سوی این صندوق در چارچوب ضوابط بانک مرکزی اقدام می نماید. این بانک ضمن قبول ضمانت نامه اعتباری صندوق یا موسسات دیگر کارگزار صندوق که دارای مجوز قانونی صدور ضمانت نامه از بانک مرکزی هستند، نسبت به صدور انواع ضمانت نامه های شرکت در مناقصه مزایده، پیش پرداخت، حسن انجام کار و دیگر ضمانت نامه ها برای شرکت های دانش بنیان اقدام می کند.
همچنین کارکنان خیر بانک سینا یک باب مدرسه در منطقه چاه داد خدا از توابع قلعه گنج کرمان احداث و با آغاز سال تحصیلی 96-95 به بهره برداری رسید و زمینه تحصیل کودکان این منطقه در فضایی استاندارد با امکانات مناسب فراهم گردید.
5- توجه به امکانات بهداشتی: به جهت کمک به توسعه امکانات بهداشتی و رفاهی مناطق کمتر توسعه یافته نیز به همت کارکنان بانک سینا نسبت به خرید یک دستگاه آمبولانس جهت بیمارستان شهدای قلعه گنج کرمان، و یک دستگاه آمبولانس جهت مرکز بهداشت منطقه راز و جرگلان استان خراسان شمالی اقدام شد.
6- حمایت از بیماران خاص: این بانک در نظر دارد با همت کارکنان خود در آینده ای نزدیک نسبت به تحویل یک دستگاه آمبولانس دیگر نیز به انجمن بیماران ای بی اقدام نماید.
فعالیت ها و مسئولیت های اجتماعی این بانک کماکان تداوم داشته و این روند از طریق جلب مشارکت کارکنان در قالب حساب خیرین مدرسه ساز و همچنین با هدف جلب مشارکت های مردمی از طریق حساب خیراندیشان بانک در حال انجام است.
7- فعالیت های داوطلبانه برای بهبود محیط زندگی: بانک سینا در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و به منظور کمک به بهبود وضعیت خدمات بهداشتی مناطق کمتر توسعه یافته کشور، از محل عدم چاپ تقویم و سررسید و حذف تبلیغات محیطی، تعداد 25 دستگاه آمبولانس خریداری و به مناطق کمتر توسعه یافته کشور اهدا می کند.
8- حمایت از فرهنگ و هنر: بانک سینا به تازگی مسابقه عکاسی با محوریت "کار خوب"  برگزار کرده است که دوست داران هنر تا 15 مهرماه جاری فرصت دارند تا در این مسابقه شرکت کنند و از جایزه  10 میلیون ریالی آن بهره مند گردند.
به نوشته بنکر، این بانک امیدوار است با تداوم فعالیت ها و اقدامات خیر خواهانه، گام های مثبتی را در راستای مسئولیت های اجتماعی بردارد.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بانک سینا
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *