RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

در نبمه دوم سال

شش علتی که سرمایه گذاری در بورس را جذاب می کند

۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۶/۳۱کد خبر: 213156
ایستانیوز:انتظار گزارشات مثبت عملکرد شرکت ها در شش ماهه اول سال که حدودا از دو هفته دیگه منتشر می شود، رشد آرام نرخ دلار و احتمال ادامه دار بودن آن در نیمه دوم سال، تعدیل رشد نرخ تورم در دولت جدید، تثبیت قیمت های جهانی و پایدار بودن آن پس از رشدی که داشتند، پایان فصل تسویه اعتبارات که شهریور ماه بوده و شکستن سقف تکنیکالی ۳.۵ ساله شاخص از دلایل رشد شاخص به حساب می آیند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،شاخص کل بورس در هفته ­ای که گذشت با 2.7 درصد رشد به عدد 85.832 رسید. بورس 8 روز کاری مداوم مثبت بوده و رقم فعلی شاخص نیز در سه سال و نیم گذشته بی­ سابقه است و هر دو اتفاق های مهم بازار سرمایه به شمار می ­آیند.
 
بهنام بهزادفر، مدیر امور اعضای کانون کارگزاران در گفتگو با سنا ضمن بیان مطلب فوق گفت: بازدهی شاخص بورس از ابتدای سال تا کنون 11 درصد بوده که با بازدهی اوراق کم ریسک در همین دوره زمانی برابری می­ کند.
 
این استاد دانشگاه ادامه داد: نتیجه این مقایسه برای بورس بسیار مهم است چون در 3 سال گذشته تقریبا همیشه ترازو به نفع بازار های کم­ ریسک­ تر سنگینی می­ کرد.
 
مدیر امور اعضای کانون کارگزاران با بیان اینکه می توان دلایل زیادی را  برای رشد شاخص عنوان کرد، گفت: انتظار گزارشات مثبت عملکرد شرکت­ ها در شش ماهه اول سال که حدودا از دو هفته دیگه منتشر می ­شود، رشد آرام نرخ دلار و احتمال ادامه دار بودن آن در نیمه دوم سال، تعدیل رشد نرخ تورم در دولت جدید، تثبیت قیمت­ های جهانی و پایدار بودن آن پس از رشدی که داشتند، پایان فصل تسویه اعتبارات که شهریور ماه بوده و شکستن سقف تکنیکالی 3.5 ساله شاخص از دلایل رشد شاخص به حساب می ­آیند.
 
این کارشناس بازار سرمایه مهم ترین دلیل رشد بازار را  فشار بانک مرکزی بر اجرای دقیق نرخ سود بانک ­ها روی سقف 15 درصد دانست.
 
مدیر امور اعضای کانون کارگزاران وضعیت آینده بازار سرمایه را پیش بینی کرد و بیان داشت: از نظر تکنیکالی، مقاومت مهمی پیش روی شاخص نیست و پیش بینی می­ شود که در آینده نزدیک شاخص به محدوده 90 هزار واحد برسد.
 
وی افزود: با توجه به این که در حال حاضر در بازار های موازی مثل مسکن، طلا، سپرده­ های بانکی و در سایر بازار های کشور اتفاق و اقبال خاصی وجود ندارد پیش بینی می­ شود در نیمه دوم سال هم کماکان اقبال سرمایه­ گذاران به بورس زیاد باشد.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *