RSS
امروز یکشنبه ، ۱ بهمن ۱۳۹۶
آخرین اخبار

افزایش قیمت دلار

عقب‌گرد ۵۹۶ واحدی شاخص کل بورس

بلوک ۳.۸ درصدی «شبندر» به بانک رفاه کارگران رسید

اخذ مالیات از سپرده‌گذاران بانکی بد‌ترین تصمیم است

بانک مسکن پیشگام در صدور بیمه‌نامه کیفیت

نقش پست بانک در توسعه مناطق روستائی

حضور بانک پارسیان در همایش بانکداری الکترونیک

سهم ۱۰.۲۱ درصدی تراکنش‌های شاپرک از کل نقدینگی

دستورالعمل تامین مالی نوسازی بنگاه‌های تولیدی ابلاغ شد

نرخ رشد سپرده‌های بلندمدت به ۴۴ درصد رسید

الزامات بهبود محیط کسب و کار در بودجه ۹۷

فدرال رزرو آمریکا قوانین بانکداری سفت و سخت را بر می‌دارد

سوء استفاده از حساب بانکی افراد با شگرد پولشویی در فضای مجازی

سود سهام عدالت برای مشمولان درآمد دائمی می شود

نشانه‌های خروج بازار مسکن از رکود

اجرای۶ طرح صنعتی کوچک ومتوسط کهگیلویه وبویراحمد با ۱۵میلیاردتومان

اعتباردهی کارگزاران به سهامداران پرجا است

معامله بیش از ۴۵ هزار میلیارد ریال محصول در بورس کالای ایران

قیمت ۱۰ محصول پالایشی و ۶ نوع خوراک اعلام شد

کنترل نامحسوس در بازار ارز تشدید شد

ورود واسطه‌ها به قیمت‌گذاری نرخ ارز

افشاگری درباره ارز دیجیتال

دردسرهای نظام ارزی مبهم برای تجار شناسنامه‌دار

«فیچ» رتبه اعتبار مالی ترکیه را ثابت نگه داشت

موانع مبادلات بانکی ایران و پاکستان برطرف شد

پیش شرط جدید صدور بیمه نامه شخص ثالث

۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۶/۲۶کد خبر: 212782
ایستانیوز:عضو هیات مدیره بیمه ایران گفت: با تصمیم جدید بیمه مرکزی برای صدور کد یکتا ، شرکت های بیمه از ابتدای مهر ماه باید قبل از صدور بیمه نامه شخص ثالث، از بیمه مرکزی درباره عدم خسارت تائیدیه دریافت کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،محمد حیدری درباره تصمیم مدیران ارشد صنعت بیمه کشور در زمینه صدور کد یکتا برای بیمه نامه های شخص ثالث، گفت:صدور کد یکتا برای بیمه نامه های شخص ثالث عاملی برای شفاف سازی این بیمه نامه ها به ویژه در زمینه تخفیف است.
 
وی با تاکید بر اینکه، صدور کد یکتا به شفافیت صدور بیمه نامه شخص ثالث خودرو کمک می کند، اظهار داشت:  براین اساس شرکت های بیمه قبل از صدور بیمه نامه شخص ثالث، از بیمه مرکزی درباره عدم خسارت تائیدیه می گیرند و بعد از تائید این موضوع نسبت به صدور بیمه نامه شخص ثالث اقدام می کنند.
 
به گفته معاون فنی بیمه ایران اطلاعات ارسال شده از سوی بیمه مرکزی درباره خودرو و همچنین عدم خسارت آن مبنای تخفیف بیمه نامه خواهد بود و این موضوع از تقلب و رقابت ناسالم جلوگیری می کند.
 
حیدری با استقبال از اجرای طرح کد یکتا، اظهار داشت: این طرح اپراتور و کارمند محور نیست بلکه سیستم محور است؛ سیستم محوری باعث می شود تا خطای عمدی یا غیرعمدی اپراتورها از بین برود.
 
وی در عین حال افزود: در حال حاضر در کمتر از یک ثانیه می توانیم استعلام مورد نظر را برای کد یکتا و صدور بیمه نامه شخص ثالث از بیمه مرکزی بگیریم اما تنها بیمه ایران روزانه ۳۰ هزار بیمه نامه شخص ثالث صادر می کند و نگران هستیم در صورت افزایش تعداد استعلام ها، برای آن صف ایجاد شود.
 
عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی در جلسه روز ۲۰ شهریور با مدیران عامل و ارشد صنعت بیمه کشور با بیان ضرورت ارسال آنلاین اطلاعات مربوط به بیمه نامه شخص ثالث به سامانه سنهاب، گفت: با آنلاین شدن اطلاعات و صدور کد یکتا برای بیمه نامه ها علاوه بر کنترل تخلفات و تقلبات، رقابت سالم و سازنده در شرکت های بیمه تقویت خواهد شد.
 
همتی با تاکید براجرایی و عملیاتی کردن این برنامه در شرکت های بیمه ای، گفت: با توجه به اینکه زیرساخت های تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات در کشور ما مطلوب بوده ، ضروری است که مشکلات اجرایی تعیین کد واحد برای بیمه نامه ها در شرکت های بیمه ای در کوتاه ترین زمان برطرف شود و طرح مذکور طبق زمانبندی تعیین شده عملیاتی شود.
 
به گزارش ایبنا ،در این نشست همچنین موضوع جایگزینی کارت الکترونیکی بیمه شخص ثالث به جای بیمه نامه های کاغذی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ضمن موافقت باحذف صدور بیمه نامه های کاغذی، مقرر شد کمیته ای مرکب از بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران پیشنهاد جایگزینی خود را ظرف دو هفته اعلام کنند.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بیمه ثالث
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *