RSS
امروز سه شنبه ، ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
آخرین اخبار

عقد تفاهم نامه همکاری میان صندوق بیمه معدنی و بانک توسعه تعاون

راهکارهای کاهش فاصله نرخ ارز در بازار آزاد و ثانویه

۱۰ خریدار بزرگ سکه چه کسانی هستند+اسامی

درآمد ارزی ۱۲۰ روزه ۳۰ میلیارد دلار شد

نظارت آنلاین بر صنعت بیمه

واگذاری دو جایگاه سوخت دولتی در شهریور ماه

تصمیمات جدید درباره سهام عدالت

عرضه ۵۰ هزار کیلووات برق در بورس انرژی

همکاری با بانک مرکزی برای مبارزه با قمار

جلسه ویژه وزیر اقتصاد با قطعه سازان

سقف تامین مالی جمعی هر پروژه ۲ میلیارد تومان است

پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه تا پایان سال جاری

تقدیر بانک ملی ایران از دارنده مدال طلای کشتی ناشنوایان جهان

راه کارتخوان به مطب پزشک‌ها باز شد

توقف فعالیت بانک تایوانی در ایران

افزایش نرخ یورو و پوند

بانک دی در مسیر بانکداری باز

دریافت تمامی اظهارنامه‌ها الکترونیکی شد

تدوین سیاست‌های جامع ارزهای رمزنگار

اعلام حمایت ویژه از اقشار محروم جامعه

واگذاری ۴۷ درصدی سهام ارج

عرضه آهن اسفنجی در بورس کالا

۳۰ مرداد، پایان مهلت واگذاری چک سایر بانک‌ها

عرضه ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال صکوک اجاره

نرخ دلار و یورو افزایش یافت

پیش شرط جدید صدور بیمه نامه شخص ثالث

۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۶/۲۶کد خبر: 212782
ایستانیوز:عضو هیات مدیره بیمه ایران گفت: با تصمیم جدید بیمه مرکزی برای صدور کد یکتا ، شرکت های بیمه از ابتدای مهر ماه باید قبل از صدور بیمه نامه شخص ثالث، از بیمه مرکزی درباره عدم خسارت تائیدیه دریافت کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،محمد حیدری درباره تصمیم مدیران ارشد صنعت بیمه کشور در زمینه صدور کد یکتا برای بیمه نامه های شخص ثالث، گفت:صدور کد یکتا برای بیمه نامه های شخص ثالث عاملی برای شفاف سازی این بیمه نامه ها به ویژه در زمینه تخفیف است.
 
وی با تاکید بر اینکه، صدور کد یکتا به شفافیت صدور بیمه نامه شخص ثالث خودرو کمک می کند، اظهار داشت:  براین اساس شرکت های بیمه قبل از صدور بیمه نامه شخص ثالث، از بیمه مرکزی درباره عدم خسارت تائیدیه می گیرند و بعد از تائید این موضوع نسبت به صدور بیمه نامه شخص ثالث اقدام می کنند.
 
به گفته معاون فنی بیمه ایران اطلاعات ارسال شده از سوی بیمه مرکزی درباره خودرو و همچنین عدم خسارت آن مبنای تخفیف بیمه نامه خواهد بود و این موضوع از تقلب و رقابت ناسالم جلوگیری می کند.
 
حیدری با استقبال از اجرای طرح کد یکتا، اظهار داشت: این طرح اپراتور و کارمند محور نیست بلکه سیستم محور است؛ سیستم محوری باعث می شود تا خطای عمدی یا غیرعمدی اپراتورها از بین برود.
 
وی در عین حال افزود: در حال حاضر در کمتر از یک ثانیه می توانیم استعلام مورد نظر را برای کد یکتا و صدور بیمه نامه شخص ثالث از بیمه مرکزی بگیریم اما تنها بیمه ایران روزانه ۳۰ هزار بیمه نامه شخص ثالث صادر می کند و نگران هستیم در صورت افزایش تعداد استعلام ها، برای آن صف ایجاد شود.
 
عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی در جلسه روز ۲۰ شهریور با مدیران عامل و ارشد صنعت بیمه کشور با بیان ضرورت ارسال آنلاین اطلاعات مربوط به بیمه نامه شخص ثالث به سامانه سنهاب، گفت: با آنلاین شدن اطلاعات و صدور کد یکتا برای بیمه نامه ها علاوه بر کنترل تخلفات و تقلبات، رقابت سالم و سازنده در شرکت های بیمه تقویت خواهد شد.
 
همتی با تاکید براجرایی و عملیاتی کردن این برنامه در شرکت های بیمه ای، گفت: با توجه به اینکه زیرساخت های تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات در کشور ما مطلوب بوده ، ضروری است که مشکلات اجرایی تعیین کد واحد برای بیمه نامه ها در شرکت های بیمه ای در کوتاه ترین زمان برطرف شود و طرح مذکور طبق زمانبندی تعیین شده عملیاتی شود.
 
به گزارش ایبنا ،در این نشست همچنین موضوع جایگزینی کارت الکترونیکی بیمه شخص ثالث به جای بیمه نامه های کاغذی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ضمن موافقت باحذف صدور بیمه نامه های کاغذی، مقرر شد کمیته ای مرکب از بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران پیشنهاد جایگزینی خود را ظرف دو هفته اعلام کنند.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بیمه ثالث
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *