RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

مدیرعامل بیمه دانا خبر داد

افزایش ۱۵ درصدی حق بیمه‌های تکمیلی

۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۶/۲۱کد خبر: 212545
ایستانیوز:مدیرعامل بیمه دانا با اشاره به اینکه عمده مطالبات معوق بیمارستان‌ها از شرکت‌های بیمه مربوط به بیمه‌های اولیه است، گفت: بیمه‌های تکمیلی درمان با اصلاح ۱۵درصدی تعرفه این مشکل را حل کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،بیژن صادق که گفت علی‌رغم آثار مثبت طرح تحول سلامت، افزایش تعرفه‌های درمان باعث زیان بیمه‌گران شده به گونه‌ای که چندی قبل رئیس یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی به دلیل عدم ایفای تعهدات دستگاه‌های بیمه‌گر ناگزیر به صدور دستورالعمل ویژه به بیمارستان‌های تابعه شد، این عدم ایفای تعهدات تا چه حد به بیمه‌های تکمیلی درمان برمی‌گردد، اظهار داشت: واقعیت این است بیشترین آثاری که در رابطه با طرح تحول سلامت ذکر کردید بر روی بیمه‌های اولیه مانند تأمین اجتماعی، خدمات درمانی نیروهای مسلح و بیمه‌های خویش‌فرما بوده است.
 
وی خاطرنشان کرد: قریب به یک دهه هیچ تغییری بر روی تعرفه‌های پزشکی صورت نگرفته و افزایش تعرفه‌ها به تأخیر افتاده بود.
 
مدیرعامل شرکت بیمه دانا که در قالب یک کنسرسیوم سهم 55 درصدی در سبد بیمه تکمیلی درمان کشور دارد، اضافه کرد: اصلاح تعرفه‌های درمان هزینه‌های شرکت‌های بیمه تجاری در حوزه بیمه تکمیلی را نیز تحت تأثیر قرار داده است، اما علی‌رغم هزینه‌هایی که طرح تحول سلامت برای بخش درمان ایجاد کرد،  بیمه‌‌های تجاری در یکی ـ دو سال اخیر توانستند تغییراتی را بر روی حق بیمه‌ها اعمال کرده و خود را با شرایط جدید تطبیق دهند.
 
صادق گفت: در واقع نسبت به چند سال قبل تفاوت ماهوی بین بیمه‌های تکمیلی درمان شرکت‌های تجاری اتفاق نیفتاده است این در حالی است که اجرای طرح تحول سلامت برای بیمه‌شدگان آثار مثبتی داشته و بسیاری از خدمات درمانی، بستری و جراحی که قبلا تحمل هزینه‌های سنگینی را می‌طلبید اکنون تنها با پرداخت 5 درصد هزینه‌ها در بیمارستان‌های دولتی و تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی قابل انجام است.
 
وی در پاسخ به تاکید خبرنگار فارس که یعنی عدم ایفای تعهدات شرکت‌های بیمه‌گر بیمه اصلاً به بیمه‌های تکمیلی درمان بازنمی‌گردد، اظهار داشت: نمی‌توان این را به جرأت گفت؛ اما قریب به اتفاق و اکثریت مربوط به بیمه‌های اولیه است.
 
مدیرعامل بیمه دانا اضافه کرد: تعهدات شرکت ما به عنوان عرضه‌کننده خدمات بیمه تکمیلی ممکن است با چند روز تأخیر انجام شود و قطع به یقین اگر به تعهداتمان عمل نکنیم، طرف‌های قرارداد اقدام به لغو قرارداد با شرکت می‌کنند.
 
صادق گفت: نمی‌توانم مشخصاً بگویم که این تأخیر چند روز و یا چند هفته است، ولی به یقین می‌گویم اگر تعهداتمان را انجام ندهیم اولین پیامد آن لغو قرارداد خواهد بود که به ضرر ماست.
 
خبرنگار فارس به صادق گفت اخیراً سندیکای بیمه‌گران برای حل مشکلات بیمه‌ تکمیلی درمان جلساتی داشته و تصمیماتی گرفته است، تصمیم جمعی بیمه‌ها در این رابطه چه بود؟
 
وی پاسخ داد: توصیه بیمه مرکزی و سندیکا به شرکت‌های بیمه‌گر ایفای تعهدات در کمترین فاصله زمانی است و اینکه تأخیرهای موجود در پرداخت خسارت را به حداقل برسانیم و رضایت بیمه‌گذاران را به دست آوریم.
 
صادق بر این اساس از اصلاح تعرفه‌های بیمه تکمیلی درمان تا 15 درصد خبر داد.
 
خبرنگار فارس گفت: طی سال‌های قبل بیمه دانا به عنوان یکی از فعال‌ترین شرکت‌های بیمه‌گر در حوزه بیمه تکمیلی درمان دچار بحران مالی شدید و عدم توان پرداخت خسارات شده بود، تا چه توانسته‌اید از این بحران عبور کنید.
 
وی پاسخ داد: با توجه به سیستم‌ جدید نرم‌افزاری در طول 4 سال گذشته میزان پرداخت خسارت بسیار به روز شده است و توانسته رضایت‌مندی بسیاری از بیمه‌شدگان ما را فراهم کند.
 
مدیرعامل بیمه دانا با تأکید بر اینکه طی 4 سال گذشته ما با چنین مشکلاتی روبرو نبوده‌ایم، افزود: تلاش کرده‌ایم زیان انباشته شرکت هر سال کاهش یافته و در یکی ـ دو سال اخیر به حداقل برسد.
 
 اجرای طرح جامع سلامت در دولت یازدهم تعرفه‌های درمان را با افزایش چشمگیری همراه کرد و این مسئله فشار چشمگیری را بر دستگاه‌ها و شرکت‌های بیمه‌گر اعم از خصوصی و دولتی وارد آورد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *