RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

اعتقادی به ادغام بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت ندارم

سیدعلی: تاسیس "اگزیم بانک" نیاز به کار کارشناسی دارد

۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۶/۲۱کد خبر: 212537
ایستانیوز:مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات از بررسی پیشنهاد ادغام بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات خبر داد و گفت: اعتقادی به ادغام بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت ندارم بلکه می گویم کار کارشناسی نیاز دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، سیدکمال سیدعلی رییس صندوق ضمانت صادرات صبح امروز ( سه شنبه) در جلسه هیات نمایندگان اتاق تهران با ارائه گزارشی از فعالیت های این صندوق، افزود: ایران بزرگترین جذب کننده فاینانس بلند و میان مدت بوده است به نحوی که طی سال های ٢٠٠٢ تا ٢٠٠٦ میلادی از ٢٠٠ میلیارد دلار فاینانس در دنیا، ٣٥ درصد را جذب کرده ایم. 
 
وی ادامه داد:در حالی که ریسک کشوری ما امروز ٦ درصد  است اما انتظار ما ٢و ٣ است اما بهترین رتبه ما قبل از تحریم ٤ بوده است. با این حال باید توجه داشت که ٧٠ درصد ریسک ها تجاری و ٣٠ درصد ریسک های غیرتجاری است.
 
رییس صندوق ضمانت صادرات تصریح کرد :بانک های خارجی علاقمند به همکاری با ایران هستند زیرا کشور حتی در زمان تحریم اقساط فاینانس‌های استفاده شده در گذشته را پرداخت کرد. 
 
سیدعلی با اشاره به برخی پیشنهادات مبنی بر ادغام بانک توسعه صادرات با صندوق و تبدیل آن به اگزیم بانک خواستار کار کارشناسی تر در این زمینه شد. 
 
وی افزود: معوقات بانکی باعث شده تا سهم کار اصلی صندوق ضمانت صادرات که بیمه نامه است را افزایش دهیم و توانستیم سهم بیمه نامه ها را به ٨٨٩ میلیون دلار برسانیم. 
 
رییس صندوق ضمانت صادرات سپس به جزییات بیمه نامه ها و ضمانت نامه های صادر شده از سوی این صندوق به طرح های مختلف در کشورهای مختلف دنیا اشاره کرد و ادامه داد: انتظار داریم که نرخ ارز متناسب با تورم افزایش یابد و تک نرخی شود. 
 
رییس صندوق ضمانت صادرات ادامه داد: نمی شود تورم ١٠ درصدی داشته باشیم و نرخ ارز متناسب با آن افزایش نداشته باشد؛ بزرگترین چالش تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرخ ارز است.
 
سیدعلی با اشاره به محدودیت های تامین مالی در پروژه های خارجی، گفت: یکی از مهم ترین اقدامات صندوق در سال گذشته، فعال سازی دوباره خطوط اعتبار خریدار و تسهیل دسترسی صادرکنندگان به تامین مالی بوده است. 
 
وی شناسایی و اعتبارسنجی بانک های خارجی دریافت کننده خط اعتباری و اعلام به نظام بانکی، تعیین سقف جذب اعتبار کشورهای هدف صادراتی و اعلام به نظام بانکی و تعامل موثر با سیستم بانکی به منظور ترغیب سیستم مالی برای تامین مالی صادراتی را از دیگر فعالیت های صندوق ضمانت صادرات در سال گذشته عنوان کرد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *