RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

در دیدار روحانی با "الهام علی‌اف" مطرح شد:

تاکید بر ضرورت اجرای سریعتر توافقات ایران و جمهوری آذربایجان

۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۶/۱۹کد خبر: 212412
ایستانیوز:رییس جمهور، روابط ایران و جمهوری آذربایجان را صمیمی و رو به توسعه دانست و تاکید کرد: دو کشور برای گسترش روابط و تعاملات در عرصه های اقتصادی، علمی، فناوری، تحقیقاتی و تجاری ظرفیتهای فراوانی دارند که باید از تمامی این ظرفیت ها به نفع منافع دو ملت بهره گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه و در حاشیه اولین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در آستانه قزاقستان؛ در دیدار الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان، اهمیت تکمیل پروژه ریلی مشترک بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: این پروژه در کنار سایر خطوط ترانزیتی شمال به جنوب، نه تنها در روابط و همکاری های دو کشور بلکه برای کل منطقه سودمند است. همچنین دو طرف باید همکاری های خود را در زمینه انرژی و تلاش مشترک برای بهبود پایدار وضعیت بازار نفت، تقویت کنند.
 
دکتر روحانی به موضوع تروریسم به عنوان یک معضل منطقه ای و جهانی اشاره کرد و افزود: تروریسم در منطقه در مسیر شکست قرار گرفته و برای ریشه کنی آن باید در کنار اقدامات اطلاعاتی، اقدامات اقتصادی و فرهنگی و همکاری و رایزنی های مشترک را بیش از گذشته در دستور کار قرار داد.
 
رییس جمهور اظهار امیدواری کرد که گامهای بلندتر و جدی تر برای اجرایی شدن سریع توافقات دو کشور برداشته شود.
 
الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان نیز در این دیدار رای دوباره مردم ایران به دکتر روحانی را گواه آن دانست که مردم برنامه ها و اقدامات دولت خود را ارزشمند می دانند و گفت: به عنوان دوست و برادر از توفیقات دولت و ملت ایران عمیقا خوشحال هستیم.
 
وی اضافه کرد: روابط دو کشور در حال حاضر در بالاترین و دوستانه ترین سطح است. 9 دیدار روسای جمهوری دو کشور طی چهارسال گذشته، تاثیر مثبتی بر روابط تهران – باکو داشته و اطمینان دارم آینده روابط  دو کشور بهتر از امروز خواهد بود.
 
رییس جمهور آذربایجان اظهار داشت: باکو علاقمند به ارتقای سطح روابط و تعاملات با ایران در عرصه های مختلف اقتصادی، سرمایه گذاری متقابل، تجارت و دیگر عرصه هاست. همچنین فعال تر کردن و گسترش کریدور شمال – جنوب نیز از دیگر  موضوعات مشترک  مورد علاقه طرفین است که تلاش داریم به لحاظ جغرافیایی نیز حوزه آن را به کشورهای گرجستان و اوکراین و فراتر از آن توسعه دهیم.
 
علی اف تصریح کرد: آذربایجان تروریسم را تهدید مشترک برای همه کشورهای منطقه می داند و علاقمند به هماهنگی و همکاری بیشتر و موثرتر با ایران در مبارزه با این پدیده شوم است.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *