RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

در ۵ ماه نخست امسال رخ داد

کاهش معاملات اوراق بدهی

۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۶/۱۹کد خبر: 212368
ایستانیوز:تعداد ۳۰میلیون برگه اوراق بدهی به ارزش ۳۰هزار و ۵۷میلیارد ریال در پنج ماه نخست امسال در بورس دادوستد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد و ارزش به ترتیب ۱۸ و ۱۷ درصد افت را نشان می‌دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)؛ از ابتدای امسال تاکنون در مدت ۱۰۰ روز معاملاتی تعداد ۹۶ میلیارد و ۶۹ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۲۴۴ هزار و ۲۵ میلیارد ریال در ۵ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۹۳۱ دفعه مورد معامله قرار گرفته است.
 
کاهش معاملات اوراق بدهی
همچنین در پنج ماه نخست امسال تعداد ۳۰میلیون برگه اوراق بدهی به ارزش ۳۰هزار و ۵۷میلیارد ریال در بورس دادوستد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد و ارزش به ترتیب ۱۸ و ۱۷ درصد افت را نشان می‌دهد.
 
رشد ۶.۷ درصدی شاخص
این گزارش می افزاید: شاخص کل نیز که معاملات امسال بورس را از ارتفاع ۷۷ هزار و ۲۳۰ واحد آغاز کرده  در مدت ۵ ماه افزایش ۵۱۴۲ واحدی و رشد ۶.۷ درصد را به ثبت رسانده است. شاخص بازار اول نیز در این مدت با ۳۲۸۶ واحد رشد و شاخص بازار دوم با ۱۳ هزار و ۲۱واحد افزایش مواجه شده اند.
 
ثبت ۳۶ هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه
همچنین در پنج ماه گذشته بالغ بر ۳۶هزار و ۲۴۴میلیارد و ۷۵میلیون ریال افزایش سرمایه در بورس اوراق بهادار انجام شده که از این میزان ۷هزار و ۴۴۷میلیارد و ۴۱۴ میلیون ریال از طریق جایزه و ۲۸هزار و ۷۹۶میلیارد و ۶۶۱میلیون ریال از طریق حق تقدم بوده است.
 
نقش پررنگ حقیقی‌ها
این گزارش می افزاید: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه حقیقی‌ها ۹۱هزار و ۳۵۰میلیارد ریال(۵۳درصد) و حقوقی‌ها ۸۲هزار و ۴۳میلیارد ریال(۴۷درصد) سهم و حق تقدم در بورس خریداری کرده‌اند و در مقابل حقیقی‌ها ۹۳هزار و ۳۱۳میلیارد ریال(۵۴درصد) و حقوقی‌ها ۸۰هزار و ۸۰میلیارد ریال(۴۶درصد) سهم و حق تقدم در بورس فروخته اند.
 
کاهش توقف‌های بورس در ۵ ماه گذشته
افزون بر این؛ در پنج ماه گذشته تعداد ۴۴۴نماد معاملاتی در بورس بازگشایی و ۴۲۲نماد متوقف شده که این آمار در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۴۸۴و ۴۷۳نماد بوده است.
 
تصویب ۲۱۶ هزار میلیارد ریال سود نقدی در بورس
همچنین میزان سود تقسیم شده شرکت ها به تفکیک صنعت- انباشته از ابتدای امسال تا پایان مرداد برابر با ۲۱۶ هزار میلیارد ریال بوده که ۶۹درصد درآمد (زیان) واقعی شرکت‌ها بوده است و متوسط سود نقدی برای هر سهم معادل ۲۷۸ ریال را نشان می دهد.
 
۲۸ درصد معاملات بورس در اختیار ۵ کارگزاری
بر پایه این گزارش؛ از ۱۰۵ کارگزار فعال در بورس ۱۰۳ کارگزار در معاملات آنلاین فعال بوده اند و در این مدت ۳۸.۱۹ درصد از کل معاملات الکترونیکی نیز در ۵ کارگزاری انجام شده است. همچنین از کل معاملات، بیش از ۹۹ هزار میلیارد ریال خرید و فروش الکترونیکی بوده است که حدود ۲۰.۳۰ درصد کل خرید و فروش را شامل می‌شود.
ارزش کل خرید و فروش ۱۰۵ کارگزار فعال بورس تهران در ۵ ماه گذشته نیز بیش از ۴۸۸ هزار میلیارد ریال و ارزش خرید و فروش خرد و بلوک معادل ۷۱.۰۵ درصد کل معاملات بوده است. همچنین ارزش خرید و فروش عمده ۱۵ درصد از معاملات و ارزش کل سایر ابزارهای نوین مالی در این مدت ۱۴ درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است.
این گزارش می افزاید: تعداد ۵ شرکت کارگزاری نیز ۲۸ درصد کل ارزش معاملات را در ۵ ماهه نخست امسال به خود اختصاص دادند.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:اوراق بدهی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *