RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

هزینه ۲۰ درصدی تامین مالی هر خودرو

نرخ سود بالا آسیب اقتصاد است

۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۶/۱۸کد خبر: 212314
ایستانیوز:رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران می گوید ۲۰ درصد از هزینه تولید هر خودرو به تامین مالی مربوط می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،محمدرضا نجفی منش درباره دستورالعمل بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود سپرده های بانکی که از روز شنبه ۱۱ شهریورماه اجرایی شده است، گفت: نرخ سود سپرده های بانکی و همچنین نرخ سود تسهیلات در کشور بالاست.
 
وی به نرخ تسهیلات کشورهای رقیب در زمینه تولید خودرو اشاره کرد و افزود: در حالی که نرخ سود تسهیلات برای تولید در چین تا ۴ درصد، در اروپا یک درصد و در ژاپن یک درصد است اما این رقم در ایران ۱۸ درصد تعیین شده است.
 
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه هزینه تامین مالی تولید هر خودرو در ایران ۲۰ درصد است، توضیح داد: اگر یک خودرو ۲۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد، ۴ میلیون تومان آن مربوط به هزینه های تامین مالی می شود که بسیار بالاست.
 
رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران نرخ سود بالای سپرده و تسهیلات را آفتی برای اقتصاد کشور دانست و افزود: در حال حاضر هر فردی سرمایه داشته باشد، به جای کار و تولید ترجیح می دهد در بانک ها سپرده گذاری کند و از آنجایی که با این نرخ ها نمی‌توان کالای رقابتی تولید کرد، بسیاری از واحدها توان بازپرداخت تسهیلات دریافتی را نخواهند داشت.
 
نجفی منش با استقبال از کاهش نرخ سود سپرده ها پیشنهاد داد که بانک مرکزی به عنوان مقام ناظر در فواصل یک تا سه ماهه، نرخ سود را بازنگری کند تا نرخ های سپرده و تسهیلات به سطح جهانی کاهش یابد.
 
وی با انتقاد از رفتار برخی بانک‌ها در رقابت برای جذب سپرده های بیشتر با نرخ بالاتر قبل از ۱۱ شهریورماه، گفت: رفتار این بانک‌ها باعث فاجعه در اقتصاد می‌شود زیرا سرمایه‌ها باید به سمت کارهای مولد و تولیدی سوق داده شود.
 
به گزارش ایبنا ،عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرود در پایان با تاکید بر لزوم واقعی شدن نرخ ارز، اظهار داشت: در صورتی که به دو مقوله کاهش نرخ سود بانکی و واقعی شدن نرخ ارز نپردازیم، گرفتاری های اقتصادی کشور هیچ گاه حل نخواهند شد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *