RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

مولدسازی مبهم سرخابی‌ها

نرخ سود بین‌بانکی صعودی شد

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

معصوم ضمیری:شرکت بیمه پاسارگاد آماده تفکیک به دو شرکت است

انتظارات صنعت بیمه از دولتمردان

۱۱:۱ - ۱۳۹۶/۶/۱۲کد خبر: 209901
ایستانیوز: منتظریم مقررات مربوط به تفکیک عملیات بیمه ای ابلاغ شود که در این صورت آمادگی لازم برای جداسازی را داریم به ترتیبی که بیمه پاسارگاد به عنوان بیمه عمر باقی بماند و درکنارش یک بیمه غیر عمر تأسیس شود یا برعکس بیمه پاسارگاد غیر عمر بماند و یک شرکت بیمه عمر تأسیس گردد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، معصوم ضمیری ، مدیر عامل بیمه پاسارگاد در خصوص انتظارات صنعت بیمه از دولتمردان و راهکار حل چالش های این صنعت اذعان داشت : شخصاً معتقدم ، بخش عمده مشکلات صنعت بیمه باید توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران پیگیری شود، خوشبختانه دکتر همتی با تجارب و تخصصی که دارند پیگیر حل این مشکلات هستند.
وی در عین حال تأکید کرد: البته منظورم این نیست که وزیر دارایی باید در صنعت بیمه غایب باشد بلکه وی وظایف اساسی تر مانند پیگیری حذف مالیات ارزش افزوده بر عملیات بیمه ای را به عهده دارند که خوشبختانه در لایحه جدید پیش بینی شده است.
مدیرعامل بیمه پاسارگاد با بیان این که علت بسیاری از موانع رشد را باید دردرون صنعت بیمه جستجو کرد، اذعان داشت : به طور مثال علت اصلی عدم توسعه بیمه های عمر ناشی از درون صنعت است. البته طبیعی است که برخی از چالش های بیرون صنعت، مانند بازار سرمایه ، نوسـانات سود سپـرده بانکی و تورم می تواند در عدم رشد بیمه های عمر مؤثر باشند کما این که در شرایط نابسامان بازار سرمایه و بـازار پولی، بیمه پاسارگاد به سـهم خود توانسته رشد و توسعه قابل قبـولی را در بیمه های عمر ایجاد کند به طوری که صدور بیش از دو میلیون بیمه نامه برای شرکتی نوپا مانند بیمه پاسارگاد یک موفقیت بزرگ محسوب می شود که این موفقیت در پی برنامه ریزی مدون و استراتژی خاص، ایجاد شده است.
وی تأکید کرد: معتقدم موفقیت در بیمه های عمر و سایر بخش های بازار بیمه به شرط هماهنگی و همکاری بین شرکت های بیمه ، نهاد نظارتی و سندیکا دور از دسترس نمی باشد.
مدیرعامل بیمه پاسارگاد در خصوص لزوم ایجاد اتفاق نظر در میان بیمه گران متذکر شد: شرکت های بیمه به جای رقابت های تخریبی، باید بازار را مدیریت کنند و در جهت ساماندهی چالش ها به اتفاق نظر برسند.
به گفته وی اگر این اتفاق حاصل شود ، حمایت دولت در مسائل اساسی تر ضرورت خواهد داشت . چه بسا ثبات بازار سرمایه و بازار پولی بتواند به رشد بازار بیمه کمک نماید.
وی با تأکید بر این که برای حصول توفیق در صنعت بیمه به عوامل چندگانه ای نیاز است ، گفت: نسبت دادن مشکلات عدم توسعه بر صنعت بیمه به تنهایی، یا دولت منصفانه نیست.
ضمیری با بیان این که وزیر محترم اقتصاد مدیر عملگرایی است ، متذکر شـد: وی در برنامه ها، اجرایی تر فکر می کند و اطمینان دارم طرح هایی که در زمان وزارت جناب طیب نیا تدوین شده و یا اقداماتی که در دوره قبل عملیاتی نشده در زمان وزارت جناب کرباسیان عملیاتی خواهد شد.
وی در پاسخ به این سئوال که چرا مدیران عامل شرکت های بیمه در سندیکا در خصوص حل چالش ها تا کنون به اتفاق نظر نرسیده اند و آیا سندیکا دارای مشکلات ساختاری است؟ اذعان داشت: برای پاسخ به این سئوال قبل از آن باید به نکات زیادی توجه داشت نکته اول این که آیا در بازار بیمه کشور در مدت کوتاهی تأسیس سی شرکت بیمه درست بوده ؟ آیا بازار گنجایش این تعداد از شرکت ها را داشته است؟
ضمیری با اشاره به این که یکی از عوامل عدم هماهنگی در سندیکا افزایش یکباره تعداد شرکت های بیمه است یادآور شد: هماهنگی در تشکل ها زمانی حاصل می شود که باورها و ذهنیت ها به طور نسبی همسو باشند در حالی که ایجـاد ذهنیت های همسو در بازار بیـمه به دلیل وجـود سهامداران متفاوت با ذهنیت های مختلف که با اهداف متفاوتی شرکت بیمه تأسیس کرده اند، کار آسانی نیست. ضمن این که اندازه شرکت ها نیز یکسان نیست به طوری که شرکتی در سندیکا وجود دارد که بیش از 50 درصد بازار را در اختیار دارد از سوی دیگر شرکتی عضو این تشکل صنفی است که یک درصد سهم بازار را در اختیار دارد، بدیهی است که ایجاد همسویی در بین این شرکت ها کار آسانی نیست و این مسأله سبب می شود که نتوان در سندیکا تفکرات همسو ایجاد کرد.
وی با اشاره به این که سندیکا جهت ایجاد هماهنگی نیازمند زمـان است، اظـهار داشت : سندیکا بدون تردید می تواند یکی از پتانسیل های ایجاد توسعه ، نظم در بازار بیمه و همکاری های مشترک باشد البته در دوره اخیر تلاش ها بیشتر شده است، مانند توفیق نسبی در ساماندهی بیمه خودرو های صفر کیلومتر.
ضمیری تأکید کرد: بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران باید به سندیکا به عنوان تشکلی که می تواند به بیمه مرکزی در نظارت بر بازار بیمه کمک کند ، جدی تر نگاه کند چرا که بیمه مرکزی با وجود سندیکای قوی، بهتر می تواند وظایف نظارتی خود را به انجام رساند.
وی در پاسخ به این سئوال که تحقق 50 درصدی پرتفوی بیمه های عمر که  در برنامه ششم توسعه به آن تأکید شده آیا امکان پذیر است، گفت : به اعتقاد من دور از دسترس نیست اگر چه کار مشکلی است اما شدنی است و نشانه بارز آن هم شرکت بیمه پاسارگاد است که در بازار موجود 48 درصد پرتفوی خود را به رشته عمر اختصاص داده است.
مدیر عامل بیمه پاسارگاد با اشاره به این که تحقق این هدف در برنامه ششم نیازمند همکاری بیمه مرکزی و سندیکا در تدوین برنامه مدون است، اذعان داشت: تحقق این هدف مستلزم برنامه ریزی دراجرای سیاست هاست که البته بیمه مرکزی در این راستا پیش قدم شده و نمونه روشن آن هم تصمیم نهاد نظارتی بر تخصصی کردن شرکت های بیمه و تفکیک حساب های بیمه زندگی از غیر زندگی است.
مدیرعامل بیمه پاسارگاد در پاسخ به این که آیا شرکت بیمه پاسارگاد جهت تفکیک به دو شرکت عمر و غیرعمر برنامه ای دارد، تصریح کرد: واقعیت این است که بیمه پاسارگاد از همان ابتدای تأسیس که بیمه عمر را به عنـوان یکی از محصـولات استراتژیک خود برگزیـد ، به این فکر بود که با توجه به تفاوت بیمه های عمر با بیـمه های غیرعمر درصدد تفکیک سازمانی آن ها باشد و در این راستا اقدامات لازم را انجام داده است.
وی تأکید کرد : منتظریم مقررات مربوط به تفکیک عملیات بیمه ای ابلاغ شود که در این صورت آمادگی لازم برای جداسازی را داریم به ترتیبی که بیمه پاسارگاد به عنوان بیمه عمر باقی بماند و درکنارش یک بیمه غیر عمر تأسیس شود یا برعکس بیمه پاسارگاد غیر عمر بماند و یک شرکت بیمه عمر تأسیس گردد.
ضمیری اشاره کرد: باید دید بیمه مرکزی جهت اجرایی شدن این هدف چه تسهیلاتی فراهم می کند چرا که بسترهای اجرایی از سوی بیمه پاسارگاد مهیاست و نیازمند فراهم شدن بسترهای مقرراتی و حقوقی از سوی نهاد نظارتی است.
وی متذکر شد : درصورتی که بیمه مرکزی بسترهای مقرراتی و حقوقی را تعریف کند، بیمه پاسارگاد جزو اولین شرکت هایی خواهد بود که به سمت تفکیک به دو شرکت عمر و غیرعمر حرکت خواهد کرد. به گزارش ریسک نیوز، مدیرعامل بیمه پاسارگاد با تأکید بر این که بسترهای اجریی از سوی این شرکت مهیا بوده و به استقبال تفکیک رفته ایم، گفت: در حال حاضر در اکثر شهرستان ها دو شعبه تخصصی عمر و غیر عمر داریم و این اقدامات با فرض بر این بوده که در صورت تفکیک، شعب چگونه به فعالیت خود ادامه دهند.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بیمه پاسارگاد
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *