RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

کارتخوان‌های موسسه نور به بازار می‌آید

۱۷:۲ - ۱۳۹۶/۶/۸کد خبر: 209705
ایستانیوز:موسسه اعتباری نور به زودی با اضافه کردن پایانه‌های فروشگاهی pos، به چرخه خدمات بانکداری الکترونیکی و همچنین اخذ مجوز نهایی برای راه‌اندازی سامانه سپام برای صدور ضمانتنامه‌های ریالی و اعتبار اسناد داخلی و پیوستن به سامانه چکاوک، خدمات خود را گسترش می دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،موسسه‌ اعتباری نور که مجوز فعالیت خود را در تاریخ 27 اسفند ماه 1391 از بانک مرکزی دریافت کرده است، از تجمیع چهار تعاونی اعتباری و صندوق قرض الحسنه شامل تعاونی‌های اعتباری کارسازان آینده ،پیشگامان همیاریزد و صندوق های قرض الحسنه ریحانه گستر ومشیز شکل گرفته‌است. موسسه  نور مجوز نهایی فعالیت خود را از بانک مرکزی در تاریخ 11تیر ماه 1394 دریافت کرد و از آن تاریخ رسما در فهرست موسسات اعتباری مورد تایید بانک مرکزی قرار گرفت. این موسسه چشم‌انداز فعّالیت‌های خود را تأثیرگذاری بر پیشرفت کشور و توسعه‌ ملّی، ارائه‌ خدمات نوین بانکی و توانمندسازی عموم افراد جامعه از طریق فراهم کردن بالاترین امکانات مشارکت اجتماعی و اعتباری ترسیم کرده‌است.
موسسه اعتباری نور در راستای ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی و با حمایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی در ساماندهی تعاونی های مذکور مشارکت کرده و با اخذ مجوز فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی، فرایند انتقال موسسات مذکور به موسسه نور را آغاز کرد.
 این در حالی است که علیرغم پیچیدگی فرایند انتقال موسسات، هیچ خللی در پرداخت سود سپرده‌ها و ارائه خدمات بانکی رخ نداده و نخواهد.
در حال حاضر موسسه اعتباری نور به لحاظ حجم منابع، در رتبه دوازدهم شبکه بانکی کشور قرار دارد و ۳۳۶ شعبه این موسسه در سراسر کشور تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کنند.
 علاوه بر این بانک مرکزی با توجه به توانمندی این موسسه و بواسطه سرعت بخشی به تکمیل انتقال موسسات ادغامی در موسسه اعتباری نور، مجوز عضویت این موسسه در شبکه شتاب را صادر کرد و این موسسه با پیوستن به شبکه شتاب و سامانه‌های ساتنا و پایا و همچنین اتصال به درگاه‌های خدمات الکترونیکی متصل به شبکه شتاب از جمله همراه‌بانک، تلفن‌بانک و اینترنت بانک امکان استفاده از بانکداری الکترونیکی را برای مشتریان خود فراهم کرده است.
موسسه نور با نصب خودپرداز و امکان cashless شرایطی را به وجود آورده تا بسیاری از تراکنش‌ها از طریق این درگاه‌ها صورت گیرد.
به نوشته بنکر، موسسه اعتباری نور به زودی با اضافه کردن پایانه‌های فروشگاهی pos، به چرخه خدمات بانکداری الکترونیکی و همچنین اخذ مجوز نهایی برای راه‌اندازی سامانه سپام برای صدور ضمانتنامه‌های ریالی و اعتبار اسناد داخلی و پیوستن به سامانه چکاوک، خدمات  خود را گسترش میدهد؛ بنابراین بدیهی است که تمام فعالیتهای موسسه اعتباری نور در چارچوب قوانین و مقررات بانک مرکزی قرار دارد و بانک مرکزی بر تمام فعالیتهای بانکی و همچنین روند انتقال دارایی‌ها و بدهی‌های موسسات گروه ادغام نظارت کامل دارد .
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *