RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

چرا سایپا شفاف‌سازی نمی‌کند؟

سهامداران قربانی ابهام‌های صورت‌های مالی سایپا

۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۶/۶کد خبر: 209430
ایستانیوز:در پی توقف نماد سایپا از ۳۱اردیبشهت به دلیل تعدیل ۱۵۸ درصدی سود سال مالی گذشته، این شرکت هنوز ابهامات مدنظر سازمان بورس در مورد چند و چون این تعدیل و تغییرات صورت گرفته در اثر فروش شرکت‌های سازه گستر، مگا موتور، سایپا دیزل و تاپکو را روشن نکرده تا امکان بازگشایی فراهم شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شرکت سایپا در تاریخ 29 تیرماه سال 96 صورت های تلفیقی را ارایه کرده که نشان از کاهش زیان انباشته 5 تا 6 هزار میلیارد تومانی این  شرکت در راستای فروش شرکتهای سایپا دیزل، تاپکو، سازه گستر سایپا و مگاموتور به شرکت های کارکنان سایپا و رنا داشته است و عدم  تلفیق این زیان در صورت های مالی  شرکت سایپا و همچنین عدم ارائه صورتهای مالی حسابرسی شده شرکت سرمایه گذاری کارکنان سایپا منجر به ورود سازمان بورس و اوراق بهادار به این موضوع و درخواست ارائه اطلاعات تکمیلی و صورتهای مالی حسابرسی شده شرکت سرمایه گذاری کارکنان سایپا شد.
 
در این زمینه شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس، بر روی موضع شفاف سازی پافشاری کرد و اعلام کرد بدون اعلام عمومی صورت های مالی حسابرسی شده سرمایه گذاری کارکنان سایپا امکان بازگشایی نماد وجود ندارد. پس از این ایستادگی سازمان بورس و عدم عقب نشینی رئیس سازمان، در 25 مرداد امکان ارسال اطلاعات مربوط به اثرات بندهای گزارش حسابرس مستقل شرکت سایپا فراهم شد و پیرو همین مساله روز گذشته  نامه ایی از سازمان حسابرسی در کدال منتشر شد
 
 با انتشار این صورت های مالی مشخص شد که زیان انباشته تلفیقی سایپا نه 146 میلیارد تومانی اعلامی بلکه 6381 میلیارد تومان است!
 
 به اعتقاد کارشناسان و صاحبنظران ارایه این اسناد نشان از اهمیت ایستادگی سازمان بورس و حسابرس در برابر شرکت های بزرگ و عدم عقب نشینی در برابر خواسته های مدیران این شرکت ها داشت. ایستادگی که باعث شد تا شرکت های بزرگ نتوانند حقوق سهامداران خرد را از بین ببرند.
 
 براساس فرایند های تعریف شده در صورت ارایه سایر اطلاعات مورد درخواست سازمان و بررسی آن؛ ظرف مدت یک تا دو روز کاری امکان بازگشایی این نماد میسر خواهد. بنابراین باید از مدیران سایپا پرسید چرا ایرادات سازمان حسابرسی که بورس روی آن تاکید می کند را برطرف نمی کنند؟

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *