RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ شهریور ۱۳۹۶
آخرین اخبار

این خودروها به خط پایان رسیدند

رونمایی از ITM تحولی دیگر در صنعت بانکداری

بانک سامان به سامانه صیاد پیوست

قانونگذار دلایل عدم اجرای تبصره ۵ را پیگیری کند

امضــای قــرارداد همکـاری بین بانک کــارآفــرین و اگــزیم‌بانک کـــره جنــوبی

قطعی موقت خدمات پرداخت الکترونیک سامان در ۳۰ شهریور

سه مدیرعامل در یک سال برای بزرگترین معدن طلای ایران

پولشویی در سیفون بانک سوئیسی

سکه طرح جدید ۳۵۰۰ تومان گران شد/نرخ دلار کاهش یافت

شرایط بیمه و نحوه پرداخت خسارت سپرده گذاران بانک آینده

بیمه معلم از محصول جدید خود رونمایی می کند

پلاتفورم «تز» پرداخت الکترونیک را ساده می‌کند

عواقب سپردن بازار پول به امان بازار آزاد

سایه احتیاط بر کلیت معاملات بازار سهام

معرفی برندگان جشنواره تابستانه ناواکو

برگزاری نشست کارگروه حفاظتITبانک‌ها

اینترنتی در بانک سینا حساب قرض‌الحسنه باز کنید

تولید اتوبوس های درون شهری ایکاروس در ایران

سهم قابل توجه شعبه مستقل مرکزی بانک صادرات درحمایت از تولید و اشتغالزایی

بانک صنعت حامی طرح رونق تولید

آسان خرید در اصفهان معرفی شد

مشکل سپرده‌گذاران کاسپین حل نشد

توجه بانک مهر اقتصاد به بانکداری اسلامی

انتصاب سرپرست معاونت امور بانکی ثامن

توییت همتی درباره بیمه تخصصی زندگی

تورم؛ عامل گرانی خودرو

کیفیت خودرو رضایت‌بخش نیست

۱۲:۳ - ۱۳۹۶/۵/۳۱کد خبر: 209000
ایستانیوز:رییس شورای رقابت با اعلام اینکه شورا از ارتقاء کیفیت خودروها رضایت ندارد، از ادامه نظارت این شورا بر روند قیمت‌گذاری خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، رضا شیوا درباره شنیده شدن زمزمه‌هایی مبنی بر حذف شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو بیان کرد: شورای رقابت در خصوص هر کالایی که بازار آن انحصاری باشد، دستورالعمل تنظیم قیمت ارایه می کند و تا زمانی که بازار یک محصول رقابتی نشود، کار شورا درباره قیمت گذاری ادامه خواهد یافت.
 
شیوا با تاکید بر عدم رضایت شورای رقابت از ارتقای کیفیت خودرو و اینکه رشد تورم، عامل گرانی خودرو است به خبرگزاری خانه ملت گفت: دستورالعمل رشد ۳ درصدی قیمت خودرو متاثر از افزایش تورم بخشی است و شورای رقابت از موضوع ارتقای کیفیت در صنعت خودرو رضایت ندارد.
 
رییس شورای رقابت ادامه داد: شورای رقابت نرخ های جدید را برای قیمت خودرو مطرح کرده که بر این اساس، قیمت خودرو ۲.۵ الی  ۳ درصد افزایش یافته است.
 
شیوا ادامه داد: دستورالعمل تعیین قیمت متاثر از سه مولفه تورم بخشی، کیفیت و بهره وری است، میزان تورم بخشی حدود ۶ درصد اعلام شده اما در عین حال از نظر بهره وری و کیفیت روند کاهشی در صنعت خودرو صورت گرفته، بنابراین قیمت خودرو براساس دستورالعمل جدید ۲.۵ الی  ۳ درصد با رشد روبرو شده  است.
 
وی افزود: آنچه مشخص است که شورای رقابت نیز از موضوع ارتقای کیفیت در صنعت خودرو رضایت ندارد و به موضوع ارتقای کیفیت در صنعت خودرو نمره منفی داده، اما افزایش قیمت به دلیل رشد تورمی بخشی صورت گرفته و مبنای این کار قیمت ها در سال گذشته بوده است.
 
شیوا ادامه داد: اینکه تنها در زیرمجموعه وزارت ارتباطات سازمان رگولاتوری وجود داشته باشد یک نقص محسوب می شود، زیرا برای رشد اقتصاد کشور باید از ظرفیت رگولاتوری ها در بخش هایی که انحصار طبیعی وجود دارد، استفاده شود. به طور مثال در این رابطه می توان به بخش آب و برق و پتروشیمی اشاره کرد.
 
رییس شورای رقابت افزود: در گذشته بحث ایجاد سازمان رگولاتوری در بخش برق پیگیری شد، اما هیات وزیران این موضوع را رد کرد. بر این اساس مطلوب است که بحث ایجاد سازمان های رگولاتوری از طریق مجلس و در قالب طرح پیگیری شود.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:کیفیت خودرو
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *