RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

انتشار رتبه‌بندی ناشران بورس در کیفیت افشا و اطلاع‌رسانی

۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۵/۲۹کد خبر: 208830
ایستانیوز:رتبه‌بندی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس تهران، براساس امتیاز کسب‌شده از نظر کیفیت افشا و اطلاع‌رسانی مناسب برای دوره دوازده‌ ماهه منتهی به ۳۱ خردادماه اعلام شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)؛ رتبه‌بندی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران، براساس امتیاز کسب‌شده از نظر کیفیت افشا و اطلاع‌رسانی مناسب برای دوره دوازده‌ماهه منتهی به ۳۱ / ۳ / ۹۶ به همراه اطلاعات مقایسه‌ای دوره دوازده‌ ماهه منتهی به ۳۰ / ۱۲ /۹۵ اعلام شد.
 
اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار با درج اطلاعیه ای در سامانه کدال، معیار و امتیاز رتبه بندی کلیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار را، اطلاع‌رسانی ناشران براساس وضعیت اطلاع‌رسانی آن‌ها از نظر قابلیت اتکاء و به‌موقع بودن ارسال اطلاعات محاسبه کرده است.
 
معیار به ‌موقع بودن بر اساس زمان ارسال اطلاعات توسط شرکت (پیش‌بینی‌های درآمد هر سهم، صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای حسابرسی‌نشده، صورت وضعیت پرتفوی، اظهارنظرهای حسابرس نسبت به پیش بینی درآمد هر سهم اولیه و شش‌ماهه و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای شش ماهه، صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده و شده پایان دوره مالی و برنامه ‌زمانبندی پرداخت سود سهامداران) در مقاطع تعیین‌شده در دستورالعمل افشای اطلاعات و با لحاظ نمودن میزان تاخیر در ارسال اطلاعات، مورد محاسبه قرار می‌گیرد.
 
همچنین میزان نوسانات و تغییرات در پیش‌بینی‌های ارسالی و هم‌چنین تفاوت‌های میان مبالغ پیش‌بینی شده و عملکرد واقعی حسابرسی شده معیار قابلیت اتکاء در این محاسبات است.
 
لازم به‌ذکر است؛ از آن‌جا که شرکت‌های سرمایه‌گذاری براساس دستورالعمل‌های جدید، ملزم به ارائه پیش‌بینی درآمد هر سهم نمی باشند، لذا امتیاز مربوط به این شرکت ها به طور جداگانه مورد محاسبه قرار گرفته و اطلاعات مقایسه‌ای مربوط به این شرکت‌ها تنها نسبت به سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌ ارائه شده ‌است.
 
براساس این گزارش، از میان ۳۰۲ شرکت مورد بررسی رتبه های اول تا سوم از لحاظ به موقع بودن و قابلیت اتکاء اطلاعات ارسالی به پتروشیمی مبین، پتروشیمی فجر، ارتباطات سیار ایران اختصاص یافته است.
 
داروسازی زهراوی، دارو سازی امین،  کاشی پارس، شهد(قند خوی)، ایران دارو، صنعتی بوتان، تولید مواد اولیه داروپخش رتبه های چهارم تا دهم را به نام خود ثبت کردند.
 
از سویی دیگر شرکت های تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی، سیمان کارون، اکریل ایران، کاشی و سرامیک حافظ، بانک پاسارگاد، بانک پارسیان، بانک ملت، پالایش نفت تبریز، سرمایه گذاری صنایع شیمیایی و آلومراد به ترتیب در انتهای جدول رتبه بندی قرار دارند.
 
همچنین از شرکت های هلدینگ مجموعه هایی همچون سرمایه گذاری صنعت نفت، سرمایه گذاری البرز، سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان، گروه داوریی سبحان و سرمایه گذاری امید رتبه های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.
 
این در حالی است که در میان شرکت های سرمایه گذاری مورد بررسی  شرکت های سرمایه گذاری توسعه ملی، سرمایه گذاری سپه، سرمایه گذاری نیرو، سرمایه گذاری توسعه صنعتی بهشهر و سرمایه گذاری پردیس رتبه نخست تا پنجم را از آنِ خود کردند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *