RSS
امروز سه شنبه ، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

سیگنال دلار نهفته به بازار سکه

لزوم کوچک‌سازی دولت

درخواست شافعی از وزرای اقتصادی دولت دوازدهم

۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۵/۲۹کد خبر: 208803
ایستانیوز:رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: بخش خصوصی خواستار تعیین وزرایی است که هوشمندانه عمل کرده و دولت را به سمت کاهش هزینه‌ها و چابک‌سازی هدایت کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، غلامحسین شافعی صبح امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به آخرین روز تصمیم گیری برای انتخاب کابینه دوازدهم و آرزوی توفیق برای دولت جدید با بیان این مطلب افزود: بخش خصوصی خواستار تعیین وزرایی است که با استفاده از نظر کارآفرینان و بخش خصوصی فرصت ارائه راهکارهای درست را در کشور ایجاد کنند.
 
رئیس پارلمان بخش خصوصی از وزیر اقتصاد دولت دوازدهم درخواست کرد تا جایگاه واقعی بخش خصوصی و کارآفرینان اقتصادی و تولیدی کشور را تعیین کند و تنها بخش خصوصی مختص تعدادی جلسات مشورتی و عضویت در برخی نهادهای تاثیرگذار نباشد.
 
وی در ابتدای این نشست گفت: در حال حاضر کشور ما با پدیده ای متناقض روبه روست که باید برای بهبود این شرایط و حل این مشکلات تلاش جدی صورت گیرد.
 
وی افزود: دائما از کوچک شدن دولت در اقتصاد صحبت می شود اما پس از پایان جنگ تحمیلی تا به امروز هرساله شاهد بزرگتر شدن و افزایش سهم دولت در اقتصاد کشور هستیم.
 
رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: سال های زیادی از خصوصی سازی و واگذاری نهادهای دولتی به بخش خصوصی و اجرای اصل ۴۴ صحبت می شود اما شاهد پیدایش ساختار جدیدی در اقتصاد هستیم و با واگذاری بخش های دولتی به بخش های خاصی با عنوان شبه دولتی و خصولتی مواجه شده ایم.
 
شافعی افزود: این بخش جدید پاسخگویی برابر جامعه را مورد خدشه قرار داده و موجب پیدایش مشکلات و ناهنجاری های مختلفی در اقتصاد شده است و دائما از ریشه کن شدن فقر و نابرابری ها یاد می شود اما گذشت زمان نشان دهنده بدتر شدن این شرایط است.
 
وی با اشاره به اینکه اوج این مشکلات طی سال های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ بود، گفت: جامعه همچنان شاهد وجود چنین مشکلاتی است و به نظر من این مشکلات و این الفاظ به طنز تلخی تبدیل شده که هرساله در حال افزایش است.
 
رئیس اتاق ایران در این مورد ادامه داد: واقعیتی که در حال حاضر وجود دارد این است که هرساله شاهد فاصله گرفتن از اهداف زیربنایی کشور هستیم و شرایط اقتصادی جامعه به شکلی است که دیگر نمی توان با بی تفاوتی از کنار آن گذشت و بخش خصوصی وظیفه خود می داند که با صدای رسا درباره این مشکلات سخن بگوید.
 
شافعی درباره مهم ترین مشکلاتی که در حال حاضر در کشور وجود دارد، اظهارداشت: بررسی ها نشان می دهد اشتغال جوانان، ترازنامه بانک ها، بدهی دولت، رکود واحدهای تولیدی، بحران زیست محیطی، عدم شفافیت در اقتصاد و فسادهای گسترده از جمله مشکلاتی است که در کشور وجود دارد و بیش از گذشته نیازمند ریشه یابی است.
 
وی خاطرنشان کرد: برای حل این مشکلات، موانعی وجود دارد که باید به آن توجه شود زیرا بخش دولتی با چارچوب های بسته و محدودیت هایی که دارد، امکان حل این مشکلات را به تنهایی ندارد و باید در این میان نقش به خصوصی برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده و از بخش خصوصی در تعیین اهداف و اجرای آن استفاده شود.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *