RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره بانکی را بدون تغییر حفظ کرد

سقوط آزاد قیمت دلار در بازارهای جهانی

۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۵/۵کد خبر: 204061
ایستانیوز:به دنبال روند کاهشی نرخ تورم آمریکا و اظهارات محتاطانه فدرال رزرو آمریکا مبنی بر عدم افزایش نرخ بهره بانکی تا پایان سال جاری میلادی، ارزش دلار به کمترین رقم در بیش از یکسال اخیر رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)به نقل از رویترز، به دنبال اظهارنظر محتاطانه فدرال رزرو آمریکا بر روی چشم انداز نرخ تورم در ایالات متحده و تقریبا غیر محتمل بودن افزایش بیشتر نرخ بهره بانکی تا پایان سال جاری میلادی، ارزش دلار آمریکا در مقابل سایر ارزهای اصلی جهان سقوط کرد و به کمترین رقم در ۱۳ ماه اخیر رسید.
 
همچنین فدرال رزرو در بیانیه ای اعلام کرد، روند نزولی نرخ تورم در آمریکا، بیشتر از گذشته محسوس تر است و این مسئله می تواند افزایش نرخ بهره بانکی را برای سومین بار در سال جاری میلادی به تاخیر بیاندازد.
 
در همین حال، شاخص دلار آمریکا در برابر شش سبد اصلی ارز جهان به ۹۳.۲۶ تنزل پیدا کرد و در مقایسه با بیشترین سیر افزایشی خود که در سوم ژانویه با رسیدن به ۱۰۳.۸۲ واحد، بیشترین رقم در ۱۴ سال اخیر را تجربه کرده بود، بیش از ۱۰ درصد روند کاهشی به خود گرفته است.  
 
هر یورو هم با ۲ دهم درصد افزایش در برابر دلار به ازای ۱.۱۷۵۵ دلار معامله شد؛ در حالی که پوند انگلیس به ۱.۳۱۴۶ دلار کاهش پیدا کرد.
 
همچنین، هر دلار آمریکا در برابر ین ژاپن با ۲ دهم درصد کاهش به ۱۱۰.۹۰ ین رسید؛ در حالی که هر دلار استرالیا هم با ۶ دهم درصد روند صعودی در مقابل دلار آمریکا به ۰.۸۰۵۴ دلار رسید.
 
فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره بانکی را بدون تغییر حفظ کرد
 
به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، در جلسه «فدرال رزرو» آمریکا که ساعاتی پیش برگزار شد، نرخ بهره بانکی بدون تغییر باقی ماند و انتظار می رود فدرال رزرو بزودی اوراق قرضه خود را برای افزایش شرایط اعتماد به فضای کسب و کار در ایالات متحده بفروشد.
 
همچنین این بانک آمریکایی، نرخ بهره را ۱.۲۵ درصد نگه داشت و گفته می شود فدرال رزرو مسیر خود را در راه کاهش سیاست های انقباظی پولی که برای بالا بردن نقطه درصد نرخ بهره بانکی از سال ۲۰۱۵ میلادی کلید خورده، ادامه می دهد.
 
فدرال رزرو در بیانیه ای اعلام کرد، رشد اقتصادی آمریکا روند ملایمی را طی کرده؛ ضمن اینکه آمار اشتغال زایی در این کشور امیدبخش است.
 
در این بیانیه به این نکته اشاره شده که نرخ تورم و قیمت ها کاهش داشته اند و این موضوع برای تصمیم گیرندگان در حوزه اقتصاد نگران کننده است؛ اما اتنظار می رود اقتصاد آمریکا در جهت پویایی تداوم داشته باشد.
 
بر همین اساس، قرار است بزودی برنامه فروش سهام و اوراق قرضه فدرال رزرو اعلام شود که این مسئله قیمت سهام را در آمریکا افزایش داد.
 
بر پایه این گزارش، بعد از بحران مالی جهان و حاکم شدن رکود اقتصادی، فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره بانکی را به تقریبا صفر رساند و بیش از ۳ تریلیون دلار در قالب خرید اوراق قرضه به اقتصاد آمریکا تزریق کرد تا از این طریق نرخ بهره بانکی را بیشتر کاهش دهد؛ ضمن اینکه ترازنامه بانک فدرال رزرو به ۴.۵ تریلیون دلار افزایش یافته است.

 


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *