RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

توسط معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری صورت می گیرد

پرداخت وام های کم بهره برای حمایت از روستاییان

۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۴/۳۰کد خبر: 202575
ایستانیوز:هر کاری که ما در دنیا انجام دهیم اثرش به طور مستقیم به خودمان بر می گردد.ما در حوزه روستایی ۶۲ هزار روستا داریم که بین ۲۰ هزار تا ۳ هزار نفر جمعیت دارند که در ۵۰ سال اخیر ۳۴ هزار روستا تخلیه شده اند و ۱۱ میلیون حاشیه نشین به وجود امده اند که قسمت زیادی از آنها امنیت غذایی کشور ما را عهده دار بوده اند و به دلیل معیشت ناپایدار و درامد ناکافی و عدم توازن درآمدی مجبور به مهاجرت شده اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،ناصر زرگر معاون سرمایه گذاری فرهنگی اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری با اشاره به تقسیم جامعه روستایی گفت: بر اساس امار مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی حدود 9 دهک روستایی در محدوده ناامن غذایی قرار دارند و سه دهک در محدوده بسیار ناامن قرار دارند و در واقع مهاجرت ها نشان می دهد که دولت ها در توزیع و توازن درامد عدالت به خرج نداده اند .
وی در ادامه افزود: در واقع رشد جمعیت در حاشیه شهرها 6.4 درصد است در حاشیه مراکز استانها 4.3 درصد است و در شهرها حدود 3 درصد و در روستاها -0.7 درصد است و این امار نشان می دهد که ثروت ها و فرصت ها عادلانه توزیع نشده است.
این مقام مسول در ادامه افزود : برنامه ای مانند جشنواره غذای ارگانیک- زندگی سالم مقدمه خوبی در کشور است و هدف طراحان این برنامه بازگشت زنجیره تولید و مصرف به داخل روستا است . می دانید که بذر و کود از شهر خریداری می شود ،شرایط فروش در شهرها محیا است، فرآوری و بسته بندی دست شهری است منافع به جیب شهری می رود  و در نتیجه منافع زنجیره به جیب شهری برمی گردد و اتفاقی که با برگزاری این جشنواره رقم می زند این است که زنجیره و منافع آن بین شهر و روستا در گردش باشد.
وی به منابعی که در معاونت توسعه روستایی به این بخش تخصیص پیدا می کند اشاره کرد و ادامه داد  : برای هر استان 40 میلیارد تومان با سود 8 درصد در بانک سینا در نظر گرفته ایم و به کسانی که در حوزه ارگانیک فعالیت می کنند تا سقف دو میلیارد تومان از این تسهیلات استفاده کنند.
در بانک کشاوری تا 200 میلیارد تومان سرمایه در گردش کشاورزی   در نظر گرفته ایم که باز هم به فعالان این بخش تخصیص داده می شود .حدود 500 میلیارد تومان در پست بانک به این به بخش شیلات و گیاهان گلخانه ای و منابع طبیعی با سود 10 درصد اختصاص داده شده است. 350 میلیارد تومان در بانک پارسیان وجود دارد که  با نرخ 10 درصد به فعالان این بخش تخصیص داده شده و به تمام فعالانی که در این چرخه قرار دارند تعلق می گیرد
به گزارش زیست آنلاین ،وی در ادامه تصریح کرد :از همه مهمتر اینکه مبلغ 5 هزار میلیارد تومان در مجلس تصویب شده است که بر اساس طرح حمایت از روستاییان  1.5 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ملی در اختیار بخش روستایی قرار  می گیرد که از یک ماه دیگر در کشور عملیاتی می شود و برای ایجاد مشاغل در روستاها به صورت وام در اختیار روستاییان قرار می گیرد.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *