RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

انتقاد قائم‌مقام بانک صادرات از تسهیلات و تصمیمات تکلیفی

خواسته و انتظارات تکلیفی کارکرد بانک ها را مختل کرده است

۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۴/۲۸کد خبر: 202494
ایستانیوز:برخی واگذاری‌ها به بانک‌ها برای رد دیون دولت و استفاده از منابع بانکی برای پروژه‌های دارای هزینه‌ بالا و سودآوری پایین، باعث فشار بر شبکه بانکی شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،قائم مقام بانک صادرات ایران گفت: برخی تصمیم ها و تکالیفی که بر عهده بانک‌ها نهاده شده، مشکلاتی را در کارکرد اصلی آن‌ها ایجاد کرده و در نهایت سبب فشار بر شبکه بانکی کشور شده است.
 
حمید تهرانفر با اشاره به وضعیت فعالیت شبکه بانکی کشور گفت: شبکه بانکی، نقش و جایگاه مهمی در اقتصاد کشور دارد و مسئولان و مقامات عالی کشور انتظار و خواسته‌های به حقی از شبکه بانکی دارند که باید با تلاش مضاعف به انتظارات جامه عمل پوشانده شود.
 
وی ادامه داد: واگذاری برخی شرکت‌ها و بنگاه‌ها به بانک‌ها برای رد دیون دولت، استفاده از منابع بانکی برای ساخت بزرگراه‌ها و تأمین مالی برخی پروژه‌ها که هزینه‌های بالا و سودآوری پایینی دارند و برخی خواسته‌ها و انتظارات، باعث فشار بر شبکه بانکی کشور شده است.
 
تهرانفر در ادامه با اشاره به اینکه سازمان‌های مالی همچون یک سیستم هستند و تمام اجزا با هم در ارتباط هستند، اظهار داشت: اگر ارتباط بین اجزا به درستی در نظر گرفته نشود، کارکرد بانک دچار اختلال می‌شود.
 
عضو هیأت مدیره بانک صادرات ایران تاکید کرد: بخشی از منابع پایدار بانک‌ها، سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار بودند که منابع اصلی برای تأمین مالی و مشارکت در طرح‌های سودآور و پرداخت تسهیلات بود که این نظم به هم خورده است.
 
وی ادامه داد: امروز بانک ها برای حضور در صحنه رقابت، مجبور به جذب سپرده‌های بلندمدت روزشمار شده‌اند که هزینه جذب آن از نرخ‌های سپرده ۵ ساله نیز بیشتر است.
 
قائم‌مقام مدیرعامل بانک صادرات ایران ادامه داد: منابع قرض‌الحسنه پس‌انداز نیز به طور کامل صرف پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه می‌شود و علاوه بر آن، بر بانک‌ها تکلیف می‌شود که از منابع جاری خود نیز برای پرداخت این تسهیلات استفاده شود و باعث ایجاد اختلال در مدیریت نقدینگی توسط بانک‌ها شده است.
 
وی با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت و توان بانک‌ها گفت: در جلسات مختلف در قوای مختلف کشور، طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی تصویب می‌شود که بانک‌ها امکان تأمین مالی آن‌ها را ندارند و لازم است بر اساس توان و ظرفیت بانک‌ها، تکالیف بر عهده آن‌ها نهاده شود.
 
تهرانفر با اشاره به مشکلات ایجاد شده توسط مؤسسات مالی غیرمجاز در کشور گفت: این مؤسسات با عملکرد نامناسب خود باعث ایجاد اختلال در عملکرد شبکه بانکی کشور شدند.
 
معاون سابق نظارتی بانک مرکزی تاکید کرد: نبود مدیریت قوی و تخصص کافی باعث ایجاد مشکلاتی در این مؤسسات شده و اذهان مشتریان را نسبت به بانک‌ها بدبین کرده‌اند و باعث افزایش میزان تأمین نقدینگی بانک‌ها شده است.
 
وی در پایان اظهار داشت: بانک‌ها از ابتدای فعالیت خود در کشور با فراز و فرودهایی روبه‌رو بوده‌اند؛ امروز نیز برای رفع چالش‌های شبکه بانکی کشور نیاز به سیاستگذاری مناسب از سوی مسئولان کشور، توجه به توان و ظرفیت بانک‌ها و افزایش این توان داریم.
 
وی که در اجلاس سرآمدان اقتصاد ایران سخن می گفت، ابراز امیدواری کرد با همراهی و حمایت‌های یکدیگر بتوانیم نظام بانکی کشور را با صلابت مدیریت کنیم و شاهد تحقق و شکوفایی بیش از پیش اقتصاد مقاومتی در کشور باشیم.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *