RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

اجباری شدن بیمه حوادث مانند شخص ثالث

۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۴/۱۲کد خبر: 201260
ایستانیوز:معاون آموزشی، پژوهشی و فناوری جمعیت هلال احمر چندی قبل درباره طرح اجباری شدن بیمه حوادث به‌مانند بیمه شخص ثالث نیز توضیحاتی ارائه کرده بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، سید حمیدجمال‌الدینی با پرداختن به ضرورت‌ اجباری شدن بیمه حوادث به‌مانند بیمه شخص ثالث اظهار داشت: بیمه‌ها باید در پوشش پرداخت خسارات ناشی از حوادث طبیعی و انسان‌ساز و همچنین حوادث انسان‌ساز عمدی از جمله حملات تروریستی، نقش پُررنگ‌تری ایفا کنند.
 وی ادامه داد: در برخی کشورها، با اجرای قوانین مختلف، این الزام را فراهم کردند تا افراد با پرداخت حق الزحمه مشخص در برابر حوادث، متناسب با ریسک خسارت، تحت پوشش بیمه قرار گیرند.
 معاون آموزشی، پژوهشی و فناوری جمعیت هلال احمر بیان داشت: با توجه به حادثه‌خیز بودن کشورمان؛ پیشنهاد می‌شود بیمه حوادث به‌مانند بیمه شخص ثالث اجباری شود.
جمال‌الدینی تصریح کرد: یکی از نمونه‌های خوب در بحث بیمه کردن اماکن در خطر؛ مربوط به استان خراسان شمالی بود، بطوریکه استاندار - قبل از وقوع حادثه، خانه‌های روستائیان را بیمه کرده بود و پس از حادثه ای که در یکی از مناطق این استان رخ داد، سازمان بیمه‌گر در سریعترین زمان ممکن، اقدام به پرداخت خسارت کرد، مقوله ای که متاسفانه در دیگر استانها شاهد آن نیستیم.
 سخنگوی هلال احمر کشور با تاکید مجدد نسبت به اجباری شدن بیمه حوادث به‌مانند بیمه شخص ثالث خاطرنشان کرد: البته می‌طلبد در این زمینه قوانین جدیدی تصویب و یا اصلاح شود و یا صندوق‌های مالی حمایتی ایجاد شود و الزام آن هم این است که دولت‌ها در کنار مردم به همراه سازمان‌های بیمه‌گر مشارکت کنند و مکان‌های در معرض خطر را براساس ریسک پذیری خسارت، تحت پوشش بیمه اجباری حوادث قرار دهند.
  به نوشته تسنیم،معاون آموزشی، پژوهشی و فناوری جمعیت هلال احمر به نوعی آموزش از طرف بیمه‌ها پرداخت که در صورت اجرای آن می‌توانند بیشتر از سپرده‌های بانکی سود کنند.
 جمال‌الدینی  درباره اهمیت ورود بیمه‌ها به عرصه آموزش مردم در حوادث غیرمترقبه اظهار داشت: برآوردها نشان داده شده است که هر چه در زمینه پیشگیری و پیش بینی چنین حوادثی سرمایه گذاری شود، متعاقباً سود فراوانی حاصل می‌شود.
 وی در مصداقی در این باره عنوان کرد: مثلاً در صورت هزینه کرد سرمایه برای یک واحد در زمینه پیشگیری و پیش‌بینی حوادث غیرمترقبه بالغ بر 4 واحد کاهش هزینه صورت می‌پذیرد و این به معنای این است که اگر بیمه‌ها در عرصه آموزش ورود کنند، بیشتر از سود سپرده‌های بانکی سود خواهند کرد.
 سخنگوی جمعیت هلال احمر ادامه داد: به هر حال، هم اکنون در کشور هیچ بانکی بیشتر از 25 درصد سود نمی‌دهد ولی اگر بیمه در روندی 4 تا 5 ساله در زمینه آموزش مردم برای مقابله با حوادث سرمایه گذاری کنند، حتماً به ازای یک واحد سرمایه گذاری بالغ بر 4 واحد با کاهش هزینه‌ها و پرداخت خسارت مواجه خواهند شد و این مقوله روندی برد - برد برای بیمه‌ها و مردم را دربر خواهد داشت.
 جمال‌الدینی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در مقوله اموزش مردم در حوادث حتی از سرمایه‌گذاری بیمه‌ها در عرصه مسکن نیز برای آنها بیشتر سود خواهد داشت زیرا جدا از کاهش هزینه‌های پرداختی بیمه‌ها، این سازمانها با ارائه آموزش به نوعی پا در عرصه مسئولیت اجتماعی نیز خواهند گذاشت که این امر برای هر کشوری بسیار اهمیت و ارزشمند است.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *