RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

نشست سیف با نمایندگان مجلس

حفظ حقوق سپرده گذاران موسسه کاسپین

۲۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۴/۶کد خبر: 200874
ایستانیوز:رییس ­کل و معاونان بانک مرکزی روز گذشته در نشستی چند ساعته با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس به بررسی مسائل مربوط به سپرده‌گذاران تعاونی منحله فرشتگان و موسسه اعتباری کاسپین پرداختند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در این دیدار نمایندگان مجلس به طرح پرسش هایی در این خصوص پرداخته و مسئولین بانک مرکزی نیز اقدامات و برنامه های این بانک در راستای رفع مشکلات پیش آمده و نحوه تسویه وجوه سپرده گذاران را تبیین کردند.
 
سیف با تأکید بر ضرورت حفظ حقوق سپرده گذاران و تسریع در تعیین تکلیف آنان، گفت: بانک مرکزی بر اساس تکالیف مقرر در قانون پولی و بانکی کشور در صورت توقف یا ورشکستگی یک موسسه اعتباری که از محل جمع آوری سپرده های مردم فعالیت می کند در کنار مرجع محترم قضایی اقدامات لازم را به منظور جلوگیری از جابجایی و حیف و میل دارایی های واحد متوقف شده یا ورشکسته، انجام می­ دهد.
 
وی افزود: مسئولیت اصلی تعیین تکلیف این بنگاه ها بر عهده مرجع قضایی است لیکن بانک مرکزی به نیابت از سپرده ­گذاران برای حفظ و صیانت از حقوق آنها و ارایه نظرات کارشناسی در مرحله رسیدگی حضور دارد.
 
سیف با بیان این نکته که بانک مرکزی متناسب با ارزش دارایی ­های شناسایی شده تعاونی فرشتگان، خط اعتباری لازم را اختصاص داده و بر این اساس، سومین مرحله پرداخت وجوه سپرده گذاران از روز یکشنبه ٤ تیرماه در شعب مؤسسه اعتباری کاسپین آغاز شد، افزود: با مراجعه سپرده گذاران با موجودی تا سقف ٥٠٠ میلیون ریال، بیش از ٩٣ درصد سپرده­ گذاران تعیین تکلیف شده و متعاقباً زمینه و شرایط لازم برای تعیین تکلیف سپرده­ های بالاتر نیز فراهم خواهد شد.
 
رییس کل بانک مرکزی اطمینان داد این بانک حداکثر اهتمام خود را برای ارزیابی دقیق دارایی­ های تعاونی و سایر اموال متعلق به مدیران و سهامداران متخلف، با هدف تامین منابع مالی مورد نیاز به منظور اختصاص به سپرده­ گذاران، به کار خواهد بست.
 
در این جلسه که حدود سه ساعت به طول انجامید، آقای گواهی که به عنوان نماینده سپرده گذاران حضور داشت به طرح برخی نکات و دیدگاه های سپرده­ گذاران پرداخت که معاون نظارتی بانک با ارایه مستندات متقن و دقیق به تفصیل، شرایط و چگونگی انجام امور را برای حاضران شرح داد.
 
همچنین در پایان سیف ضمن تشکر از نمایندگان محترم خانه ملت که همواره با شناخت نزدیک از مشکلات و مصائب مردم یاری رسان مسئولین در حل مسایل کشور هستند عنوان کرد که پیگیری و حل و فصل موضوع این تعاونی، از اهم اموری است که بانک مرکزی در دستور کار خود دارد و ابراز امیدواری کرد با همیاری و همدلی حوزه های مرتبط مانند قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی و نیروی انتظامی در کنار صبر و شکیبایی سپرده ­گذاران محترم، مسئله به بهترین وجه ممکن برطرف شود.
 
گفتنی است، در این جلسه آقایان محمد رضا تابش، الیاس حضرتی، محمود صادقی و شهاب الدین بی مقدار و خانم ها فاطمه ذوالقدر و فاطمه سادات حسینی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:موسسه کاسپین
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *