RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

چرا بانک‌ها به زمین چسبیده‌اند؟

حساب صندوق تثبیت ۱۰۰۰ میلیارد تومان شارژ می‌شود

درویش مدیرعامل قرمزها می‌ماند

بررسی روند و چشم‌انداز بازارهای مالی

تکمیل زنجیره سهام عدالت با مدیریت مردم

حمایت تسهیلاتی بانک سینا از شرکت‌های دانش‌بنیان

شرط کشاورز در انتصاب مدیران بیمه ایران

مراقب بیمه‌نامه‌جعلی باشید

*حسین مقدس / کارشناس صنعت بیمه
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۳/۳۱کد خبر: 200618
ایستانیوز:به موجب قانون، خرید و به همراه داشتن بیمه‌نامه شخص ثالث برای تمامی رانندگان اتومبیل و راکبان موتورسیکلت‌ها ضروری و الزامی است و نداشتن یا عدم‌تمدید بموقع آن علاوه بر تحت پوشش نبودن وسیله نقلیه و سرنشینانش در حوادث رانندگی جرایم گوناگونی را هم از سوی پلیس و هم بیمه مرکزی برای شهروندان در پی دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، باتوجه به افزایش سالانه دیات و اعلام آن از سوی قوه قضاییه، بالطبع هرساله شاهد افزایش قیمت بیمه‌نامه شخص ثالث از سوی شرکت‌های بیمه‌ای هستیم چراکه دو فاکتور اساسی میزان دیه و تعهدات مالی و دیگری تعداد سال‌های تخفیف و عدم‌خسارت بیمه‌گذاران در تعیین میزان حق بیمه این رشته بیمه‌ای دخیل است.
با توجه به قیمت بالای این بیمه‌نامه، برخی واحدهای مجاز و رسمی صدور بیمه نظیر نمایندگان شرکت‌های بیمه‌گر و یا جاعلان حرفه‌ای و کلاهبرداران، به‌دلیل سودجویی، حفظ منافع شخصی و یا نداشتن صلاحیت حرفه‌ای، به شهروندان پیشنهاد صدور بیمه‌نامه با قیمتی به‌مراتب کمتر، ارائه تخفیفات غیرمجاز، نادیده‌گرفتن جرایم دیرکرد در تمدید بیمه‌نامه و در بدترین حالت صدور بیمه‌نامه جعلی و غیرواقعی را دارند که متأسفانه به‌رغم هشدارها و تذکرات لازم از سوی بیمه مرکزی برخی شهروندان گرفتار آن شده و در درجه اول خود متضرر آن هستند.
بیمه‌گذاران باید بدانند که نرخ بیمه‌نامه شخص ثالث در تمامی شرکت‌های بیمه‌گر داخلی یکسان بوده، در ابتدای هر سال و با اعلام دیات جدید، به شرکت‌های بیمه‌گر ابلاغ می‌شود، تمامی واحدهای صدور موظف به اجرای آن بوده و هیچ‌یک از نمایندگان و یا واحدهای صدور بیمه‌نامه پیش از اعلام رسمی بیمه مرکزی حق ارائه تخفیف مازاد بر تخفیفات عدم‌خسارت معمول تحت هر عنوان در بیمه‌نامه شخص ثالث را ندارند. به بیان دیگر، بیمه‌گران نمی‌توانند با میل خود نسبت به ارائه تخفیف‌های بیشتر یا بخشش جرایم دیرکرد بیمه‌گذاران و شهروندان اقدام کنند.
در غیر این صورت و با نادیده گرفتن هریک از موارد مذکور هنگام وقوع حادثه، تبعات آن بر عهده بیمه‌گذار است. همچنین هر روز تأخیر در تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث دارای جریمه مشخصی است که باید از سوی بیمه‌گذار پرداخت شود و هر بار خسارت و جداسازی کوپن‌ها و پرداخت خسارت به زیان‌دیده معادل از دست رفتن سال‌های تخفیف قبلی بیمه‌گذاران است.
به نوشته همشهری، بر این اساس مردم باید با داشتن اطلاع کافی از شرایط صدور بیمه‌نامه نظیر حق بیمه پایه، میزان تخفیف عدم‌خسارت سالانه، مقدار روزانه جریمه دیرکرد در تمدید بیمه‌نامه و... از هرگونه تخلف و امر غیرقانونی در صدور بیمه‌نامه‌شان جلوگیری کرده و بدانند که تنها مرجع رسمی در ارائه هرگونه بخشنامه جهت اعمال تخفیف یا شرایط خاص صدور بیمه‌نامه، صرفاً بیمه مرکزی است.
 
برچسب‌ها:بیمه ثالث
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *