RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

کارمفید در محیط های اداری فقط ۲۰دقیقه!

۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۳/۳۰کد خبر: ۲۰۰۵۶۳
ایستانیوز:عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار می‌گوید عدم استفاده شایسته از ظرفیت و خلاقیت نیروهای انسانی و کم توجهی به مسایل رفاهی و بیمه‌ای نیروی کار مهمترین دلیل پایین بودن سرانه کار مفید در محیط‌های کار است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،حمید نجف  اظهار کرد: برای بالا بردن بهره‌وری محیط کار نیازمند استفاده از ظرفیت و توانمندی نیروهای انسانی هستیم به نحوی که انگیزه کار در فرد تقویت و مشتاق انجام کار شود و به دلیل نارضایتی از محیط و شرایط کار یا پایین بودن دستمزد وقت خود را به بطالت نگذراند.
 
وی با طرح این پرسش که چرا در بسیاری از ادارات و سازمانها، متوسط کار مفید به ۲۰ دقیقه بیشتر نمی‌رسد؟ ادامه داد: این امر دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها عدم استفاده مفید و شایسته از ظرفیت و توانایی نیروی انسانی است.
 
نجف گفت: بنگاهی که نیروی کارش فقط ۲۰ دقیقه کار مفید دارد هرگز به بهره وری نمی‌رسد. ما نیازمند استفاده از ظرفیتهای علمی کشورهای موفق در این زمینه هستیم و باید از تجربیات الگوبرداری کنیم تا بر اساس آن معیارها پیش برویم.
 
عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار سوء استفاده و بهره‌کشی از نیروی انسانی، تبعیض و مقایسه‌ رفتاری در محیط کار را از دیگر عواملی نام برد که انتظار بهره‌وری و ارائه تولید با کیفیت را ناممکن می‌سازد.
 
نجف افزود: در بعضی از ادارات و کارگاهها مدل کار کردن به گونه‌ای است که کار نکردن یا اصطلاحا وقت گذراندن به یک عادت برای نیروهای انسانی تبدیل می‌شود و ساختار مجموعه، مدیریت حاکم بر آن و اجرا یا عدم اجرای برخی قوانین و مقررات در این زمینه موثر است و در چنین سیستمی اگر چند نیروی فعال هم وجود داشته باشد خود به خود بی انگیزه می‌شوند.
 
وی ناکافی بودن حقوق و پایین بودن دستمزد را از دیگر عوامل موثر در پایین بودن سرانه کار مفید دانست و تاکید کرد: در تمام دنیا اصول بهره‌وری نیروی انسانی با دقت رعایت می‌شود و صاحبان بنگاههای اقتصادی در قبال بازدهی مجموعه و کیفیتی که برای تولید خود متصور هستند، تامین نیروی انسانی و رفاهیات او که شامل خانه، ماشین و دستمزد مکفی است در نظر می‌گیرند به همین دلیل می بینیم که فرد حتی قبل از شروع کار دستمزد یا پاداش می‌گیرد تا با انگیزه قوی‌تر مشغول کار شود و طبعا در این حالت سطح انتظار و توقع از نیروی کار بالا می رود.
برچسب‌ها:کار مفید
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *