RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

آمازون با وال مارت سرشاخ شد

۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۳/۳۰کد خبر: ۲۰۰۵۶۲
ایستانیوز:شرکت آمازون با خرید ۱۴ میلیارد دلاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای هول‌فودز به اقدام سال گذشته وال مارت پاسخ متقابل داد؛ حالا آمازون قصد دارد با وال مارت در دنیای واقعی رقابت کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، به نقل از رویترز، وقتی سال گذشته شرکت فروشگاه‌های وال‌مارت، وب سایت خرده فروشی Jet.com را به ازای پرداخت ۳ میلیارد دلار تصاحب کرد، لحظه تاریخی مهمی به وجود آمد، بزرگترین خرده‌فروش دنیای فروشگاه‌های واقعی، پس از این‌که چندین سال‌ رهبری فروشگاه‌های الکترونیک را به رقیب سرسخت خود آمازون واگذار کرده بود، حالا می‌خواهد رقابت کند.
 
چند روز قبل شرکت آمازون دات‌کام هم با خرید ۱۴ میلیارد دلاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی شرکت هول‌فودز مارکت به این اقدام پاسخ داد و حالا بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک اعلام کرد تمایل دارد در دنیای مغازه‌های واقعی به رقابت با وال‌مارت بپردازد.
 
این دو معامله نشان داد مرزهایی که خرده‌فروشی سنتی را از تجارت الکترونیک جدا می‌کند در حال ناپدید شدن است و حکمفرمایی در خرده‌فروشی دیگر محدود به تجارت الکترونیک یا فروشگاه‌های دنیای واقعی نیست، بلکه شرکتی می‌تواند در این بخش موفق شود که در هر دو بخش از رقیب خود بهتر باشد.
 
خرید هول‌فودز توسط آمازون باعث برهم خوردن شرایط در بازار ۷۰۰ میلیارد دلاری خرده‌فروشی مواد غذایی می‌شود. این بخش از بازار خرده‌فروشی به‌طور سنتی همیشه روی لبه پرتگاه جنگ شدید قیمت‌ها قرار دارد. تخفیف دهندگان آلمانی «آلدی» و «لیدی» در حال رقابت با وال‌مارت هستند که ۲۲ درصد از بازار خرده‌فروشی مواد غذایی را در اختیار دارد. آنها همگی سعی می‌کنند هر قیمتی که رقیب ارائه می‌کند را کاهش دهند.
 
بیشتر از همه وال‌مارت در معرض آسیب است. حرکت آمازون قلب تجارت این غول خرده‌فروشی برخاسته از بنتونویل-آرکانزاس را نشانه رفته است؛ خرده‌فروشی مواد غذایی. خرده‌فروشی مواد غذایی ۵۶ درصد از درآمد ۴۸۶ میلیارد دلاری وال‌مارت در سال مالی‌ای که پایان آن ۳۱ ژانویه است را تشکیل می‌دهد. با این معامله ۴۶۰ فروشگاه هول فودز به محل آزمونی برای آمازون تبدیل می‌شود که سعی می‌کند به‌وسیله آنها یاد بگیرد چگونه می‌تواند با ۴۷۰۰ فروشگاه وال‌مارت که قسمت بزرگی از هریک از آنها مواد غذایی ارائه می‌کنند و همه این فروشگاه‌ها هم در محدوده ۱۰ مایلی ۹۰ درصد از جمعیت آمریکا قرار دارند، رقابت کند. / مهر 
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *