RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بسیاری از خبرنگاران از قاعده بیمه خبر ندارند

اثرگذاری بیمه خبرنگاران در طرح رتبه‌بندی رسانه ها

۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۳/۳۰کد خبر: 200534
ایستانیوز: معاون امور مطبوعات اظهار کرد: خبرنگاران از قواعد بیمه رسانه‌های خود آگاه باشند و در این زمینه به ما کمک کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، نشست خبرنگاران حوزه رسانه با حسین انتظامی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی بعد از ظهر امروز (29 خردادماه) با خبرنگاران حوزه رسانه برگزار شد.
انتظامی در این نشست به بیان توضیحاتی درباره قانون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات، پیشرفت‌هایی که در حوزه اجرا داشته است و شرایط بیمه خبرنگاران پرداخت.
انتظامی با اشاره به قانون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات اظهار کرد: ما از تمام دستگاه‌هایی که در این قانون شرکت کرده‌اند درخواست کرده‌ایم که تعداد درخواست‌های و جواب‌های خودشان را به ما اعلام کنند. در کل تاکنون 454 در خواست از همه دستگاه‌ها شده است.
او اجرای این قانون را پروژه‌ای زمانبر برشمرد و گفت: اجرایی شدن این قانون در کشور انگلستان حدود 7 سال زمان برد و در کشور ما نیز طول می‌کشد تا این تفکرایجاد شود و واقعا اجرای آن نیازمند همت جمعی است. برای پیوستن نهادها به این قانون یک راه این است که از آنها درخواست کرد، اما راه تاثیرگذارتر این است که افکار عمومی به آنها فشار آوردند تا مجبور شوند به این قانون بپیوندند. از طرفی هم باید به این نکته توجه کرد که مهم نیست که وزیری با پیوستن به این قانون موافقت کند، بلکه مهم این است که زیرمجموعه‌های آن وزراتخانه چقدر به این موضوع پایبند هستند.
معاون امور مطبوعاتی خاطرنشان کرد: برخی از دستگاه‌ها در این مدت گفتند که ما شامل این قانون نمی‌شویم. این در حالی است که این قانون حتی شامل دستگاه‌های خصوصی که خدمات دولتی ارائه می‌دهند همانند بانک‌ها نیز می‌شود. در کل باید بدانیم که اجرای این قانون نتایج بسیار خوبی در پی دارد؛ چراکه شفافیت برترین راه مبارزه با فساد است. در همین راستا از اهالی رسانه می‌خواهم که حتما این قانون را مطالعه کنند و به آن اشراف داشته باشند.
انتظامی افزود: قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات برای پژوهشگران، روزنامه‌نگاران و کلیه افردای که به دنبال شفافیت هستند، ابزار بسیار خوبی است. البته نقض‌هایی هم هست که به مرور زمان برطرف خواهد شد.
او همچنین درباره لزوم بیمه بودن خبرنگاران تمام وقت رسانه‌ها اظهار کرد: در این چهار سال بسیار در این زمینه تلاش کرده‌ایم. به طوری که در سال 92، 4 هزار نیروی بیمه شده در رسانه‌ها بود و امسال حدود 12 هزار نفر نیروی بیمه‌شده در رسانه‌ها فعالیت دارند. قرار ما با رسانه‌ها این است که اگر یارانه بیمه از ما دریافت می‌کنند، باید تمام نیروهای تمام وقت خود را با عنوان خبرنگار و نه سمت دیگری بیمه کرده باشند.
انتظامی تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از خبرنگاران ما از این قاعده خبر ندارند و باید در جریان قرار بگیرند و این موضوع را خودشان پیگیری و به ما کمک کنند. وظیفه من نیز این است که پیگیری کنم که خبرنگاران در رسانه‌های خود بیمه و در لیست بیمه نیز به عنوان خبرنگار معرفی شده باشند.
معاون امور مطبوعاتی با بیان اینکه بیمه کردن خبرنگاران در طرح رتبه‌بندی رسانه‌ها تاثیرگذار است، گفت: رسانه‌ها باید بدانند که بیمه کردن خبرنگارانشان در طرح رتبه‌بندی آنها تاثیرگذار است. به عنوان مثال اگر در نشست خبری رییس جمهور از 30 رسانه دعوت می‌شود، رسانه هایی در لیست قرار خواهند گرفت که در طرح رتبه‌بندی امتیاز آورده باشند تا از این طریق متوجه شوند که رسانه‌های شناسنامه‌دار چه تفاوتی با سایر رسانه‌ها دارند.
او یادآور شد: ورود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبات داخلی رسانه‌ها امری غیرقانونی و غیرحرفه‌ای است و ما صرفا می‌توانیم به عنوان مشوق وارد این عرصه‌ها شویم.
انتظامی همچنین درباره انتقادهای برخی از رسانه‌ها به کم شدن یارانه خود، بیان کرد: ما یارانه رسانه‌ها را خرد کرده‌ایم و 53 درصد به شکل سابق پرداخت می‌شود و 47 درصد به صورت خرد و موردی؛ به عنوان مثال بخشی به یارانه بیمه تعلق دارد و بخشی هم به طرح اشتراک و ...
به گزارش ریسک نیوز، معاون امور مطبوعاتی در پایان خاطرنشان کرد: همواره تاکید کرده‌ام که انجمن‌های تخصصی در هر حوزه خبری شکل بگیرد تا هم سواد تخصصی خبرنگاران افزایش یابد و هم مطالبات آنها هدفمندتر باشد.



برچسب‌ها:بیمه خبرنگاران
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *