RSS
امروز شنبه ، ۵ خرداد ۱۳۹۷
آخرین اخبار

کدام بانک ها در سرمایه گذاری موفق ترند

افزایش قیمت انواع سکه در بازار

بررسی تحقیق و تفحص از مطالبات مشکوک الوصول بانکی در مجلس

بانک مرکزی پاکستان و چین سوآپ ارزی را تمدید کردند

تحکیم همکاری‌های بانک تجارت و شرکت نفت

افزایش حقوق کارمندان دولت نهایی شد

جدیدترین نظرسنجی کیتکو درباره قیمت طلا

افزایش وجه‎تضمین اولیه قراردادهای‌آتی‌سکه

تورم اردیبهشت ماه ۹.۱ درصد محاسبه شد

افزایش ۳۰ درصدی معاملات اوراق بدهی

بهره برداری از مجموعه ورزشی سرپل ذهاب تا پایان شهریورماه

تکمیل خطوط مترو کلانشهر مشهد با سرمایه گذاری بانک شهر

اطلاع رسانی صحیح و شفاف، راهکار مقابله با مشکلات اقتصادی

پست بانک بهترین عملکرد را در اجرای طرح‌های اشتغال‌زائی داشته است

مدیرعامل شرکت سمات بانک توسعه تعاون معرفی شد

آغاز مسابقات، لیگ جهانی والیبال

توضیحات سازمان تأمین اجتماعی درخصوص بیمه هنرمندان

اشتغال بازنشسته‌ها متوقف می شود؟

انتخاب دبیر کارگروه تخصصی توسعه بیمه های زندگی و اتکایی سندیکا

نرخ تورم کالاهای وارداتی در سال ۹۶ کاهش یافت

ابهام مصوبه هیات دولت در خصوص فعالیت فین تک‌ها

هزار و ۲۰۰هزار میلیارد تومان؛ مطالبات جاری وغیرجاری بانکها تا ۹۶

پرداخت سود سهامداران شرکت شرکت توسعه اقتصادی آرین

ثبت نام معاملات برخط سهام از طریق شعب منتخب بانک سپه امکانپذیر شد

دومین دوره لیگ ستارگان بورس ایران در راه است

موضع غیرشفاف شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو

۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۳/۲۷کد خبر: 200244
ایستانیوز:شورای رقابت در حالی پنجمین سال ماموریت خود را در قیمت‌گذاری خودرو پشت‌سر می‌گذارد که طی سال‌جاری به‌دلیل نداشتن موضعی ثابت در مورد قیمت خودروها، مشتریان و بازار را به نوعی دچار بلاتکلیفی کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،در کنار شورای رقابت البته وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این بلاتکلیفی مقصر به‌نظر می‌رسد، چه آنکه اطلاعات موردنیاز برای بررسی قیمت خودروها را با تاخیر در اختیار شورا قرار داده است. به گزارش دنیای اقتصاد ؛ در این شرایط، مشتریان تکلیف نهایی خود را در مورد قیمت خودروها (چه خودروهای فعلی و چه محصولات جدید) نمی‌دانند و این موضوع به‌طور مستقیم بر روند رکود خرید و فروش در بازار اثر می‌گذارد.اوضاع به شکلی است که گاهی شورای رقابت خود نیز نمی‌داند تکلیف قیمت‌گذاری خودروها چیست؛ زیرا در مقطعی از کاهش و حتی رفع انحصار در بازار می‌گوید و جایی دیگر عنوان می‌کند همچنان در قیمت‌گذاری خودروها اعمال نظر خواهد کرد.اوج بلاتکلیفی شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو را می‌توان طی سال‌جاری و در ماجرای محصولات پسابرجامی مشاهده کرد، چه آنکه شورا موضع مشخصی نیز در این مورد نداشته و به نوعی به مصوبه خود نیز پشت کرده است.
 
طبق مصوبه موردنظر، شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودروهای بالای 45 میلیون تومان دخالت نداشته و آن را به خودروسازان واگذار کرده است. با این حال و در شرایطی که قیمت خودرویی مانند پژو 2008 (اولین محصول پسابرجامی) قطعا بیش از 45 میلیون تومان خواهد بود، شورا هم اکنون مشغول بررسی جزئیات مربوط به هزینه تولید این محصول است.در این شرایط پرسش اینجاست که چرا شورای رقابت نظر خود را در مورد قیمت‌گذاری خودروهای مختلف، واضح و شفاف بیان نمی‌کند؟ آیا شورا واقف به این موضوع که بلاتکلیفی قیمت‌ها، مشتریان خودرو را سرگردان می‌کند، نیست؟به‌نظر می‌رسد با توجه به اثرات منفی بلاتکلیفی قیمتی در بازار خودرو، شورای رقابت بهتر است موضعی شفاف در این ماجرا گرفته و به بلاتکلیفی‌ها پایان دهد.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *