RSS
امروز جمعه ، ۲۴ آذر ۱۳۹۶
آخرین اخبار

عقب نشینی قیمت دلار

شاخص بورس آسیا تقویت شد

بررسی طرح صدور چک درمجلس

فدرال رزرو نرخ بهره بانکی را افزایش داد

آمادگی بانک مسکن برای انتشار اوراق رهنی

بروز شوک قیمتی در بازار مسکن بعید است

سبد محصولات ویژه‌ بانک مسکن برای مشتریان خاص

افزایش اونس جهانی طلا

کاهش نرخ سود سپرده با هدف رونق تولید +اینفوگرافیک

حمایت بانک کشاورزی از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار

۲۰۴هزار نفر در کشور بیمه بیکاری می‌گیرند

صادرات غیرنفتی از مرز ۲۸میلیارد دلار عبور کرد

ربیعی: ورود سالانه یک میلیون نفر به بازار کار

چینی‌ها به فکر سرمایه‌گذاری باشند

کاهش ۴۰درصدی بودجه عمرانی کشور در سال۹۷

بررسی نقاط قوت و ضعف سند اشتغالی دولت

حضور سرمایه‌گذاران ۱۱کشور عضو جاده ابریشم در ایران

وضع مردم کدام کشورها بهتر شده؟ +اینفوگرافیک

پوشش ریسک های بزرگ توسط صنعت بیمه

بانک ملی انتخاب اول شرکت پالایش نفت تهران

فروش اوراق گواهی سپرده بانک سامان تا ۲۶ آذر

بزرگ ترین بانک کشور به تاپ پیوست

ساخت بیمارستان در غرب‌کشور توسط‌بانک‌ها

ریخت و پاش بودجه‌ای اصلاح نشد!

علاقه به "بیت کوین" یک جنون کلاسیک است

موضع غیرشفاف شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو

۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۳/۲۷کد خبر: 200244
ایستانیوز:شورای رقابت در حالی پنجمین سال ماموریت خود را در قیمت‌گذاری خودرو پشت‌سر می‌گذارد که طی سال‌جاری به‌دلیل نداشتن موضعی ثابت در مورد قیمت خودروها، مشتریان و بازار را به نوعی دچار بلاتکلیفی کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،در کنار شورای رقابت البته وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این بلاتکلیفی مقصر به‌نظر می‌رسد، چه آنکه اطلاعات موردنیاز برای بررسی قیمت خودروها را با تاخیر در اختیار شورا قرار داده است. به گزارش دنیای اقتصاد ؛ در این شرایط، مشتریان تکلیف نهایی خود را در مورد قیمت خودروها (چه خودروهای فعلی و چه محصولات جدید) نمی‌دانند و این موضوع به‌طور مستقیم بر روند رکود خرید و فروش در بازار اثر می‌گذارد.اوضاع به شکلی است که گاهی شورای رقابت خود نیز نمی‌داند تکلیف قیمت‌گذاری خودروها چیست؛ زیرا در مقطعی از کاهش و حتی رفع انحصار در بازار می‌گوید و جایی دیگر عنوان می‌کند همچنان در قیمت‌گذاری خودروها اعمال نظر خواهد کرد.اوج بلاتکلیفی شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو را می‌توان طی سال‌جاری و در ماجرای محصولات پسابرجامی مشاهده کرد، چه آنکه شورا موضع مشخصی نیز در این مورد نداشته و به نوعی به مصوبه خود نیز پشت کرده است.
 
طبق مصوبه موردنظر، شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودروهای بالای 45 میلیون تومان دخالت نداشته و آن را به خودروسازان واگذار کرده است. با این حال و در شرایطی که قیمت خودرویی مانند پژو 2008 (اولین محصول پسابرجامی) قطعا بیش از 45 میلیون تومان خواهد بود، شورا هم اکنون مشغول بررسی جزئیات مربوط به هزینه تولید این محصول است.در این شرایط پرسش اینجاست که چرا شورای رقابت نظر خود را در مورد قیمت‌گذاری خودروهای مختلف، واضح و شفاف بیان نمی‌کند؟ آیا شورا واقف به این موضوع که بلاتکلیفی قیمت‌ها، مشتریان خودرو را سرگردان می‌کند، نیست؟به‌نظر می‌رسد با توجه به اثرات منفی بلاتکلیفی قیمتی در بازار خودرو، شورای رقابت بهتر است موضعی شفاف در این ماجرا گرفته و به بلاتکلیفی‌ها پایان دهد.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *