RSS
امروز دوشنبه ، ۵ تیر ۱۳۹۶
آخرین اخبار

۵ اولویت جدید سازمان مالیاتی

بین‌المللی شدن کارت‌های بانکی

درج اوراق صکوک اجاره بازرگانی سایپا یدک با نماد "صیدک۱۴۰۴ "

واگذاری ۱۶ درصد سهم گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو

انعقاد ۵ هزار قرارداد سکه آتی

متغیر های بورس تهران صعود کردند

تقسیم ۱۸۰ تومان سود به ازاء هر سهم

نرخ دلار به ۳۷۵۶ تومان رسید

پرداخت۱۱۵میلیون دلار جریمه برای هک شدن اطلاعات مشتری

برترین صندوق های سرمایه گذاری بهار ۹۶

اسامی شعب کشیک بانک شهر در عید فطر

اسامی شعب جدید پرداخت سپرده‌های فرشتگان+جدول

هر‌ فرد چقدر سپرده بانکی دارد؟+نمودار

تکلیف بانک های زیان ده روشن شود

وزارت اقتصاد: از FATF راضی نیستیم

جایگاه بازار سرمایه درنهادهای بین‌المللی

نزدیک شدن بورس به استانداردهای جهانی

اعمال فریبکارانه برای دریافت حق دیه از بیمه

بخشی از ظرفیت قانونی بانک مرکزی بلااستفاده است

گزارش رسمی بانک مرکزی از نرخ کالاها

رئیس فدرال رزرو تغییر می کند؟

تمدید مجوز قبولی اتکایی خارجی بیمه ملت

افزایش تولید فولاد ایران در سال ۲۰۱۷

سازمان تامین اجتماعی در ٤ سال اخیر نظم و شفافیت بیشتری یافت

عرضه بیش از ۱۶۳ هزار تن فرآورده های نفتی و پتروشیمی

موضع غیرشفاف شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو

۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۳/۲۷کد خبر: 200244
ایستانیوز:شورای رقابت در حالی پنجمین سال ماموریت خود را در قیمت‌گذاری خودرو پشت‌سر می‌گذارد که طی سال‌جاری به‌دلیل نداشتن موضعی ثابت در مورد قیمت خودروها، مشتریان و بازار را به نوعی دچار بلاتکلیفی کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،در کنار شورای رقابت البته وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این بلاتکلیفی مقصر به‌نظر می‌رسد، چه آنکه اطلاعات موردنیاز برای بررسی قیمت خودروها را با تاخیر در اختیار شورا قرار داده است. به گزارش دنیای اقتصاد ؛ در این شرایط، مشتریان تکلیف نهایی خود را در مورد قیمت خودروها (چه خودروهای فعلی و چه محصولات جدید) نمی‌دانند و این موضوع به‌طور مستقیم بر روند رکود خرید و فروش در بازار اثر می‌گذارد.اوضاع به شکلی است که گاهی شورای رقابت خود نیز نمی‌داند تکلیف قیمت‌گذاری خودروها چیست؛ زیرا در مقطعی از کاهش و حتی رفع انحصار در بازار می‌گوید و جایی دیگر عنوان می‌کند همچنان در قیمت‌گذاری خودروها اعمال نظر خواهد کرد.اوج بلاتکلیفی شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو را می‌توان طی سال‌جاری و در ماجرای محصولات پسابرجامی مشاهده کرد، چه آنکه شورا موضع مشخصی نیز در این مورد نداشته و به نوعی به مصوبه خود نیز پشت کرده است.
 
طبق مصوبه موردنظر، شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودروهای بالای 45 میلیون تومان دخالت نداشته و آن را به خودروسازان واگذار کرده است. با این حال و در شرایطی که قیمت خودرویی مانند پژو 2008 (اولین محصول پسابرجامی) قطعا بیش از 45 میلیون تومان خواهد بود، شورا هم اکنون مشغول بررسی جزئیات مربوط به هزینه تولید این محصول است.در این شرایط پرسش اینجاست که چرا شورای رقابت نظر خود را در مورد قیمت‌گذاری خودروهای مختلف، واضح و شفاف بیان نمی‌کند؟ آیا شورا واقف به این موضوع که بلاتکلیفی قیمت‌ها، مشتریان خودرو را سرگردان می‌کند، نیست؟به‌نظر می‌رسد با توجه به اثرات منفی بلاتکلیفی قیمتی در بازار خودرو، شورای رقابت بهتر است موضعی شفاف در این ماجرا گرفته و به بلاتکلیفی‌ها پایان دهد.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *