RSS
امروز پنج شنبه ، ۲۷ مهر ۱۳۹۶
آخرین اخبار

ابلاغ بسته اعتباری برای فروشندگان پسته

رفع محرومیت ۹۰ درصد بنگاه‌ها از مزایای ورود به بورس

«سخاب۴» صدرنشین بازار اوراق با درآمد ثابت

رشد ۹۲ درصدی سپرده‌های صندوق پس‌انداز مسکن

تسهیلات حمایتی بانک صادرات ایران

جشنواره قرعه کشی قرض الحسنه بانک سینا برگزار شد

افزایش سرمایه بانک ملی به ثبت رسید

سامانه خدمات اینترنتی رفاه کارت عملیاتی شد

تمهیدات بانک‌قرض‌الحسنه‌مهر برای اربعین

خدمات جدید صندوق ضمانت صادرات در راه است

طراحی و پیاده‌ سازی ابزارهای نوین تامین مالی در حوزه

برنامه ای بانک مسکن در ۴سال آینده

دستورالعمل جدید تخفیف بیمه شخص ثالث

شهادت شهید حججی موجب اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی است

تغییر رمز کارت‌های بانکی عادی است

طرح مدیرخدمات ویژه، انقلابی در خدمات رسانی

کاهش قیمت سکه در بازار

جزئیات بسته اعتباری برای خریداران پسته در بورس کالا

سیف: موسسه غیر مجاز فعال در کشور نداریم

شاخص کل بورس ۱۰۸ واحد تقویت شد

آیین‌نامه لیزینگ مسکن بزودی به بانک‌ مرکزی می‌رود

آسیب پذیری گوشی‌های اندرویدی در برابر WPA۲

بازار سرمایه رو به بالا

ایران خودرو تحویل پژو ۲۰۰۸ را آغاز کرد

تسویه آخرین (اخزا ۱۱) در بازار سرمایه

موضع غیرشفاف شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو

۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۳/۲۷کد خبر: 200244
ایستانیوز:شورای رقابت در حالی پنجمین سال ماموریت خود را در قیمت‌گذاری خودرو پشت‌سر می‌گذارد که طی سال‌جاری به‌دلیل نداشتن موضعی ثابت در مورد قیمت خودروها، مشتریان و بازار را به نوعی دچار بلاتکلیفی کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،در کنار شورای رقابت البته وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این بلاتکلیفی مقصر به‌نظر می‌رسد، چه آنکه اطلاعات موردنیاز برای بررسی قیمت خودروها را با تاخیر در اختیار شورا قرار داده است. به گزارش دنیای اقتصاد ؛ در این شرایط، مشتریان تکلیف نهایی خود را در مورد قیمت خودروها (چه خودروهای فعلی و چه محصولات جدید) نمی‌دانند و این موضوع به‌طور مستقیم بر روند رکود خرید و فروش در بازار اثر می‌گذارد.اوضاع به شکلی است که گاهی شورای رقابت خود نیز نمی‌داند تکلیف قیمت‌گذاری خودروها چیست؛ زیرا در مقطعی از کاهش و حتی رفع انحصار در بازار می‌گوید و جایی دیگر عنوان می‌کند همچنان در قیمت‌گذاری خودروها اعمال نظر خواهد کرد.اوج بلاتکلیفی شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو را می‌توان طی سال‌جاری و در ماجرای محصولات پسابرجامی مشاهده کرد، چه آنکه شورا موضع مشخصی نیز در این مورد نداشته و به نوعی به مصوبه خود نیز پشت کرده است.
 
طبق مصوبه موردنظر، شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودروهای بالای 45 میلیون تومان دخالت نداشته و آن را به خودروسازان واگذار کرده است. با این حال و در شرایطی که قیمت خودرویی مانند پژو 2008 (اولین محصول پسابرجامی) قطعا بیش از 45 میلیون تومان خواهد بود، شورا هم اکنون مشغول بررسی جزئیات مربوط به هزینه تولید این محصول است.در این شرایط پرسش اینجاست که چرا شورای رقابت نظر خود را در مورد قیمت‌گذاری خودروهای مختلف، واضح و شفاف بیان نمی‌کند؟ آیا شورا واقف به این موضوع که بلاتکلیفی قیمت‌ها، مشتریان خودرو را سرگردان می‌کند، نیست؟به‌نظر می‌رسد با توجه به اثرات منفی بلاتکلیفی قیمتی در بازار خودرو، شورای رقابت بهتر است موضعی شفاف در این ماجرا گرفته و به بلاتکلیفی‌ها پایان دهد.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *