RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

اثرات افزایش نرخ بهره بر بازار طلا

۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۳/۲۵کد خبر: 200179
ایستانیوز:بارت ملک استراتژیست ارشد موسسه تی دی اس در سخنانی تاکید کرد: افزایش نرخ بهره کوتاه مدت فدرال رزرو و رشد ارزش سهام آمریکا لزوما موجب وارد آمدن فشار بر قیمت جهانی طلا نخواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، به نقل از کیتکونیوز،وی در ادامه تصریح کرد: طلا می تواند سرمایه گذاران را در برابر پایین بودن نرخ بهره واقعی و ارزش اوراق قرضه و سهام، جذب کند و ورود سرمایه گذاران به بازار طلا به نفع تقاضا و قیمت خواهد بود.
این تحلیلگر ارشد اقتصادی معتقد است که نرخ بهره واقعی در اقتصاد آمریکا با توجه به نرخ تورم همچنان بسیار پایین است و حتی افزایش مجدد نرخ بهره در نشست ژوئن فدرال رزرو نیز نمی تواند فشار سنگینی را بر قیمت جهانی طلا وارد نماید.
بارت ملک در ادامه گفت: ما فکر می کنیم که مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی ، تورم نیست بلکه عامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت طلا تلفیقی از سیاست های پولی و تورم است. در حالی که به نظر می رسد نرخ تورم واقعی همچنان پایین باشد و بانک های مرکزی جهان برای کمک به رشد و رونق اقتصادی نرخ بهره را پایین نگه خواهند داشت، این مساله می تواند در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا تمام شود.
وی در ادامه افزود: احتمالا قیمت طلا در آستانه نشست فدرال رزرو آمریکا در روزهای 13 و 14 ژوئن با کاهش نسبی روبرو خواهد شد و علت اصلی آن هم گمانه زنی های مربوط به افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره است. این احتمال وجود دارد که مقام های فدرال رزرو در پایان این نشست از تمایل خود برای افزایش بیشتر نرخ بهره در ماه های آینده خبر دهند.
بارت ملک تاکید کرد: با توجه به کاهش رشد اشتغال در اقتصاد آمریکا و پایین بودن نرخ تورم، به نظر می رسد فدرال رزرو همچنان نسبت به اوضاع اقتصادی نااطمینان است و سعی خواهد کرد تا در اتخاذ رویکرد مربوط به سیاست های پولی بسیار حساب شده و دقیق عمل کند.
به نوشته طلا،وی تصریح کرد: انگیزه چندان زیادی وجود دارد که فدرال رزرو بخواهد بیش از حد سیاست های پولی غیر معقول در چنین شرایطی اتخاذ کند. پیش بینی من این است که فدرال رزرو در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش می دهد و تا پایان امسال نیز احتمالا یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد. نرخ بهره آمریکا در سال 2018 نیز احتمالا یک بار افزایش خواهد داشت.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *