RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

یک کارشناس :موج حمله تروریستی به تالار حافظ رسید

سگینال منفی در بازار سهام

۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۳/۱۷کد خبر: 199656
ایستانیوز:یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه حمله تروریستی امروز تهران باعث سگینال منفی در بازار سهام شده، عنوان کرد: برای خروج از رکود تغییر تیم اقتصادی دولت جدید ضروری است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،یک کارشناس بازار سرمایه  گفت: گرچه لزومی برای توقف معاملات بورس تهران به دلیل حمله تروریستی صبح امروز در حرم امام و مجلس وجود ندارد، اما این موضوع باعث اثر منفی در بازار سهام و افزایش فشار فروش سهام در تالار معاملات حافظ شده است.
 
حافظ عزیزی نقش با اشاره به لزوم تغییر در تیم اقتصادی دولت دوازدهم و انتخاب وزیر اقتصاد ضد رکود گفت: گرچه انتخاب دوباره حسن روحانی به عنوان رییس جمهور دولت دوازدهم برای بازار سرمایه نوید بخش است، اما در کنار دستاوردهای این دولت از جمله تک رقمی کردن نرخ تورم و کاهش نرخ ارز نتوانسته رکود فرسایشی 5 سال اخیر را از بین ببرد.
 
وی افزود: در دولت دوزادهم تغییر تیم اقتصادی دولت با رویکرد اقتصاد باز و مبتنی بر عرضه و تقاضای بازار ضروری است، چرا که در غیر این صورت ادامه سیاست‌های انقباضی کنونی و رکود حاکم بر فضای کسب و کار باعث خواهد شد، تا به تبع آن بازار سرمایه نیز نتواند نفس راحتی بکشد.
 
به باور عزیزی نقش افزایش تورم 20 درصدی برای کشور به قیمت خروج از رکود برای کشور مناسب بوده و می‌تواند حجاب رکود را از چهره اقتصاد ایران کنار بزند.
 
مدیر تحلیل و مطالعات کارگزاری اردیبهشت ایرانیان صنایع صادرات محور از جمله معدنی ها و پتروشیمی ها را به عنوان صنایع ارزنده بورسی با شرط افزایش نرخ ارز و رشد قیمت کامادیتی ها در بازار های جهانی معرفی کرد و افزود: در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های بورسی با مشکل فروش و طولانی شدن دوره گردش وصول مطالبات خود مواجه هستند.
 
به طور مثال اجرای طرح سلامت باعث شده تا شرکت های داروسازی بورسی که پیشتر چک های خود را از داروخانه‌ها حداکثر در سه ماه وصول می‌کردند، هم اکنون با طولانی شدن دوره وصول مطالبات خود در دوره‌های 6 ماهه و 9 ماهه مواجه باشند.
 
وی افزود: پس از صادرات محوری ها صنایع دانش بنیان و انفورماتیک نیز به دلیل رشد حجم نقدینگی و گسترش تراکنش های مالی و پولی می‌توانند از بازدهی‌های خیر کننده برای عموم سهامداران برخوردار باشند.
 
به گزارش فارس ، عزیزی نقش درباره دلیل افت قیمت سهام اغلب شرکت‌ها پس از بازگشت از مجامع عادی سالیانه گفت: در سال‌های گذشته به دلیل وجود رونق کسب و کار و همچنین افزایش نرخ ارز و سایر کالا ها ، بازار سهام شاهد بازگشایی نماد های معاملاتی پس از برگزاری مجامع همراه با رشد حتی 100 درصدی قیمت سهام بود، اما اکنون به دلیل اخبار نا امید کننده در مجامع عادی سالیانه که حاکی از ادامه روند رکود است، بازگشایی نمادها با افت قیمت سهام مواجه است.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *