RSS
امروز چهارشنبه ، ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

مرکز تحقیقات و بررسی‌های اقتصادی اتاق ایران منتشر کرد

بسترها و الزامات توسعه کارآفرینی چیست؟

۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۳/۳کد خبر: 198837
ایستانیوز:به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر فعالان اقتصادی با مفاهیم اقتصادی و به‌کارگیری صحیح این موارد در تحلیل‌های اقتصادی محیط کسب‌وکار، ایده تهیه و ارائه بروشورهایی با عنوان بررسی مسائل روز اقتصاد ایران، در معاونت اقتصادی اتاق ایران طرح شد و توسط مرکز تحقیقات و بررسی‌های اقتصادی به اجرا درآمد.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،شماره اردیبهشت‌ماه این بروشور به بحث «بسترها و الزامات توسعه کارآفرینی (با نگاهی به تجارب موفق)» اختصاص‌یافته است.
 
اقتصاد ایران به زبان آمار؛ میزان و رشد نقدینگی در اقتصاد ایران چقدر است؟
 
گزارش حاضر باهدف بررسی مفاهیم و شاخص‌های مربوط به کارآفرینی و همچنین نظام‌های حمایتی و مشوق‌های مربوط به آن تهیه‌شده است. این گزارش به دنبال پاسخگویی به این سؤالات است که یک کشور چگونه می‌تواند شرایطی را مهیا نماید که زمینه برای شکوفایی کارآفرینان فراهم شود؟ و تجربه سایر کشورهای موفق درزمینهٔ حمایت از کارآفرینی چه بوده است؟
 
نتایج نشان می‌دهد اصلی‌ترین اقدامات صورت گرفته در کشورهای موفق درزمینهٔ توسعه کارآفرینی، مواردی نظیر اصلاحات زیرساختی و نهادی، بهبود محیط کسب‌وکار، ایجاد ثبات اقتصادی، تضمین حقوق مالکیت، توجه به مقوله آموزش و تخصیص بودجه به امر تحقیق و توسعه بوده است که در کنار جوایز و مشوق‌های کارآفرینی، توانسته نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد. به عبارتی رشد و توسعه کارآفرینی در کشورها، بدون بسترسازی‌های اولیه محقق نگردیده و مجموعه‌ای از اقدامات باید صورت گیرد تا کارآفرینی شکوفا شود. ازاین‌رو تمرکز صرف بر حلقه نهایی یا اعطای جوایز کارآفرینی به‌تنهایی سبب بلوغ کارآفرینی در کشورها نشده و نمی‌توان انتظار موفقیت در این زمینه را داشت.
 
در ابتدای این گزارش، بعد از مقدمه، تعاریف مربوط به کارآفرینی و شاخص‌های مطرح درزمینهٔ بررسی کارآفرینی توضیح داده‌شده است. سپس تجربه کشور آلمان، به‌عنوان یک کشور موفق در حوزه کارآفرینی و نمونه‌ای از یک کشور توسعه‌یافته و فناوری محور بررسی‌شده است. در ادامه همین بخش به بررسی تجربه کشور ترکیه، به‌عنوان یک کشور درحال‌توسعه که مشابهت‌های فرهنگی فراوانی با ایران داشته و توانسته عملکرد قابل قبولی را در حوزه حمایت از کارآفرینی در گروه کشورهای G20 از خود نشان دهد، پرداخته است. در بخش 5 نیز منتخبی از بهترین عملکردها و برنامه‌های دولتی در راستای حمایت از کارآفرینان در سایر کشورها و در ذیل ارکان سنجه کارآفرینی ارائه‌شده است.
 
با توجه به مطالعات کشوری انجام‌شده، به نظر می‌رسد که تجربه سایر کشورها می‌تواند راهگشای سیاست‌گذاران در ایران به‌منظور اتخاذ سیاست‌های اصولی در جهت رشد و شکوفایی کارآفرینی باشد. اقداماتی نظیر اصلاح نهادهای حاکم بر جامعه، بهبود محیط کسب‌وکار، سیاست‌گذاری مؤثر و ایجاد هماهنگی بین فعالیت‌های مختلف، در کنار ارائه جوایز و سایر مشوق‌های انگیزشی به کارآفرینان در این راستا می‌تواند مثمر ثمر باشد.
علاقه‌مندان می‌توانند متن کامل این بروشور را از اینجا دریافت کنند.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *