RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

اکونومیست: بازار خودروی آمریکا سکته کرد

۱۱:۲ - ۱۳۹۶/۳/۳کد خبر: 198834
ایستانیوز:در ماه آوریل، فروش خودروی سواری و خودروهای باری جدید در آمریکا برای چهارمین ماه متوالی کاهش داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)به نقل از اکونومیست، اواخر ماه گذشته میلادی، شرکت فورد، دومین خودروساز امریکا اعلام کرد که رییس خود، مارک فیلدز را اخراج کرده است. جیمز هکت، رییس واحد توسعه خودروهای خودران، در حال حاضر چرخ کارخانه را می چرخاند.
 
به گزارش ایستانیوز به نقل از مهر، هیات مدیره این شرکت امیدوار است که آقای هکت، بتواند قیمت سهام فورد را که نزدیک به ۴۰ درصد از زمان آقای فیلدر افت کرده بود، برگرداند. اما با این حال، بسیاری از مشکلات به ستوه آمده شرکت که احساس می شود، ناشی از خود صنعت خودرو است.
 
برای سالیان سال، صنعت خودروی آمریکا یه نقطه روشن در اقتصاد جهانی بود. از اوایل سال ۲۰۰۹، اشتغال در صنعت خودرو، دو سوم افزایش یافت. فروش ماهیانه خودروهای سواری و باری تقریبا دوبرابر شد. سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، جنرال موتورز و فورد گزارش دادند که در سود، رکورد زده اند. این تحریک بازار هم توسط افزایش تقاضا برای ماشین های باری و خودروهای شاسی بلند انجام شده است.
 
با این حال نشانه های در حال رشدی وجود دارد که بازار خودرو امریکا در حال خارج شدن از مسیر است. در ماه آوریل، فروش خودروی سواری و خودروهای باری جدید برای چهارمین ماه متوالی کاهش داشت. براساس گزارش J.D. Power، یک شرکت تحقیقات بازار جهانی، در حال حاضر ۷۰ روز طول می کشد تا معامله گران یک وسیله نقلیه جدید را بفروشند؛ این میزان بالاتر از میانگین ۶۰ روزه تاریخی است.
 
با توجه به موجودی های انبار شده، خودروسازان قیمت ها را کاهش و در مقابل مشوق های معامله گران را افزایش داده اند. اما این اقدامات تنها باعث شد سود شرکت ها خورده شود. شرکت جنرال موتورز برای ارضای سرمایه گذاران نگران خود اعلام کرد که قصد دارد ۴ هزار نفر از کارگران خود را اخراج کند. ۱۶ ماه می هم، فورد اعلام کرد که حدود ۱۰ درصد نیروی کار حقوق بگیر خود، یا ۱۴۰۰ نفر را بیرون خواهد کرد.
 
رکود این صنعت یکی از مشکلات دونالد ترامپ به حساب می آید. در مبارزات انتخاباتی، رییس جمهوری وعده داده بود که یک رنسانس در بخش تولیدی امریکا توسط خودروسازان بزرگ دیترویت ایجاد خواهد کرد. او تلاش کرد تا اغلب کارفرمایان صنعت را برای استخدام کارگران جدید و بازگرداندن تولید از خارج از کشور قانع کند.
 
از زمانی که او وارد دفترش شده است، صنعت خودرو ۴۰۰۰ نیروی کار در کارخانه ها استخدام کرده است. تحلیلگران پیش بینی کرده اند که فروش در سال ۲۰۱۷، ۲ درصد افت می کند و سال بعد هم ۵ درصد ریزش خواهد داشت. به این ترتیب اگر آقای ترامپ به دنبال تحقق وعده های انتخاباتی خود یعنی ایجاد «میلیون ها شغل در بخش تولید» است، باید به جای دیگری نگاه کند.چرا که این صنعت در حوزه اشتغالزایی ترامپ را ناامید خواهد کرد.
 
بازار خودرو
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *