RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

هدف گذاری ایجاد ۹۵۰ هزار شغل

اقتصاد بدون وحدت و اتحاد پیش نمی رود

۲۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۳/۱کد خبر: 198717
ایستانیوز:رییس جمهوری گفت: اقتصاد بدون وحدت و اتحاد پیش نخواهد رفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، دکتر حسن روحانی در نشستی خبری ، افزود: امروز خوشحالم که می توانم با رسانه های جمعی صحبت کنم ملتی که حضور خود را به نمایش گذاشت .ملت بزرگ ایران بزرگترین حضور خود را در انتخابات به نمایش گذاشت؛ ۴۲ میلیون نفر که اگر می توانستند همه آنهایی که در صف بودند رای آنان را اخذ کنند، انتخابات ما با رقم بیشتر می رسید.
 
وی تصریح کرد: حضور ۴۵ میلیونی ملت ایران پای صندوق آرا یک حضور بی نظیر در تاریخ ایران بود، مردم با این حضور و با این انتخاب خواستند بگویند که در کشور ما تکثر به رسمیت شناخته شده است.
 
رئیس جمهوری منتخب تاکید کرد: مردم ما خواستند بگویند که هیچ گروه، جناح، تفکری و ایده ای قابل حذف نیست؛ همه هستند؛ همه حضور دارند و از همه باید برای ساختن ایران پرآوازه بهره بگیریم.
 
وی ادامه داد: در کشور ما تکثر به رسمیت شناخته شده است هیچ تفکری هیچ ایده ای قابل حذف نیست همه هستند همه حضور دارند و از همه باید از ساختن ایرانی پرآوازه بهره بگیریم. در این انتخابات مردم در تراز بالاترین دموکراسی های جهان حضور پیدا کردند مردمی که دارای مشکلات اقتصادی هستند مردمی که به در روستا با مشکلات زندگی می کنند اما به پول نه گفتند.
 
روحانی گفت: مردمی که به پول نه گفتند، مردمی که می دانند آب شور، بیشتر تشنه می کند. مردمی که به درآمد ۲.۵ برابری نه گفتند، نه مردم به فریبکاران، مهمترین بخش آن بود، تلاش کردند به مردم بگویند دین مردم در خطر است. تلاش کردند بگویند سند ۲۰۳۰ که ریشه اش به ۱۹۹۰ می رسد، علیه دین مردم است، سندی است که نه ما،‌هیچ کشوری امضا نکرده است. توصیه است. سندی که دولت یازدهم نوشته است آن بخشی که با دین ما، اخلاق ما فرهنگ ما سازگار نیست، اجرا نمی شود. مردم ما متدین هستند، اما این دروغ ها کارگر نیفتاد.
وی ادامه داد: مردم ما گفتند هرکس به جای خود،مردم ما به نیروهای مسلح عشق می ورزند، مردم ما به رسانه ها هم علاقمند هستند. اما نمی پذیرند یک نهاد ملی و گاهی فراملی تبدیل شود به فروملی، تبدیل شود به یک جناح.
 
روحانی  تصریح کرد:مردم ما می دانند اقتصاد ما بدون وحدت و اتحاد پیش نخواهد رفت. می دانند اقتصاد ما بدون رقابت اقتصادی که بر مبنای کیفیت محصول باشد نه بر مبنای قدرت سیاسی، پیشرفت می کندو می دانند که اشتغال در سایه سرمایه گذاری امکان پذیر است. سرمایه گذاری در سایه امنیت و آرامش امکان پذیر است.
 
وی اظهار داشت:من وعده هایی در انتخابات دادم و همه تلاشم را می کنم تا به وعده هایم عمل کنم.در دولت یازدهم هم همین رویکرد را داشتم و تا حد زیادی موفق بودم اما می دانید در آن زمان ما دچار کاهش قیمت نفت شدیم ومشکلاتی داشتیم اما مردم کمک کردند و قدم هایی نیز برداشتیم .ما نسبت به افرادی که در فشار اقتصادی هستند و ۸ تا ۱۰ میلیون نفر هستند مستمری آنان را به سه برابر افزایش دادیم و فقر مطلق را در سال ۱۴۰۰ ان شاء الله از بین ببریم.
 
رییس جمهور منتخب با بیان اینکه، به برنامه ای که اعلام کرده ام ، متعهد هستم و از همه کمک می خواهیم از همه رقبا نیز کمک می خواهیم، گفت: از رقیبان خود در انتخابات و از مخالفان خود نیز کمک می خواهم.همانگونه که رهبری فرمودند هر کس که نظام را قبول ندارد پای صندوق بیاید . ما هم می گویم هر کسی دولت را هم قبول ندارد بیاید به دولت کمک کند و من هم تلاش خواهم کرد تا بتوانم به وعده های خود عمل کنم.
 
روحانی افزود:  آنچه در برنامه‌های انتخاباتی گفته شد، بر مبنای کارشناسی و برنامه‌ای بوده که به مجلس تقدیم شده است.
 
وی با بیان اینکه، ما در ۱۰۰ روز اول بسیاری از طرح های مد نظر خود را شروع خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم در زمینه اشتغال جوانان زمینه های خوبی بوجود بیاوریم، خاطر نشان کرد: مهم است که ما در همه استان ها اشتغال را افزایش دهیم و بتوانیم به هدف برنامه که ایجاد ۹۵۰ هزار شغل است،  دست پیدا کنیم .جوانان ما به آزادی های اجتماعی، ازدواج، مسکن و .... نیز در کنار اشتغال نیاز دارند که امیدوارم بتوانیم به خوبی به خواسته های آنان پاسخ بگوئیم.
 
 وی درباره خروج از رکود نیز گفت: گفتم که بکار بردن واژه رکود کاربرد دقیقی نیست؛ چراکه وقتی در کشور دو فصل متوالی رشد اقتصادی مثبت داریم، رکود معنی ندارد.
روحانی ادامه داد:در سال گذشته در همه فصل‌ها شاهد رشد اقتصادی بودیم و برای اولین بار بعد از سند چشم‌انداز که مربوط به سال ۸۴ است، به رشد بالای ۸ درصد رسیدیم. البته در بخش مسکن هنوز مشکل داریم.
 
وی افزود:دولت دوازدهم یک برنامه برای توسعه و یک برنامه‌ برای حمایت دارد. در بخش توسعه می‌خواهیم اقتصاد کشور را بزرگ کنیم که در این راستا نیاز به صادرات غیر نفتی، ارتباط با جهان و... است که برای همه آن‌ها برنامه داریم.صندوق توسعه، بانک‌ها، بودجه کشورو  سرمایه‌گذاری خارجی در اولویت قرار دارد و در زمینه حمایتی می‌خواهیم فقر مطلق را از بین ببریم.
ما نیاز به نیروی جوانتری برای اداره امور کشور داریم.
رییس جمهوری تصریح کرد: در چهار سال گذشته در شرایط سختی بودیم، تحریم بود، رشد منفی اقتصادی بود،  خزانه خالی بود، انبارها خالی بود و ما نیاز داشتیم از تمام تجربه‌ها استفاده کنیم.تمام وزرایی که با آنها کار کردم به خاطر تجربه ارزشمندشان با آن ها کار کردم.
من معتقدم که سن مدیریت ما باید کاهش پیدا کند. ان شاالله وزرا در دولت دوازدهم یکم جوانتر خواهند شد.
 



برچسب‌ها:روحانی، اقتصاد، اشتغال
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *