RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

تلأ لؤ آگاهی در سپهر روابط عمومی

۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۲/۲۷کد خبر: 197422
*یاسر فلاح - مشاور رییس سازمان بورس و رییس شورای اطلاع‌رسانی بازار سرمایه
طلوع خورشید روایت‌گر روز است و تاریکی هم شب را گزارش می‌کند؛ در این بین اما اتفاقات ناملموسی هستند که روایتگرانش بی‌خستگی و شکیبا از آن می‌گویند و بزرگراه هموار ارتباطات می‌شوند تا مردم و نمایندگان مردم در رسانه‌ها بدانند و از حقوق خود بیشتر آگاه شوند.
 
بی‌گمان، عصر حاضر؛ دوره شکوفایی ارتباطات و عصر طلایی اطلاع‌رسانی است. دوره‌ای بس حیاتی که جایگاه روابط عمومی به عنوان رکن رکین ارگان‌ها و دستگاه‌ها دیگر بر کسی پوشیده نیست.
 
ظهور شبکه‌های اجتماعی و عبور آن از رسانه‌های صوتی و تصویری شاید امروز مهم‌ترین اتفاق ارتباطاتی باشد. دوره‌ای که دیگر خبر در سینه‌ها محبوس نمی‌ماند و به طرفة العینی در گوشه گوشه جهان منتشر می‌شود. حالا دیگر رسانه‌های سازمان‌یافته هم پیرو رسانه‌های فردی و فردرسانه‌ها هستند و منشاء انتشار بسیاری از رویدادها دیگر نه تلویزیون‌ها هستند و نه خبرگزاری‌های آنچنانی !
 
دوره‌ای که در آن کارکرد تبلیغات هم رو به افول است و طلوع روابط عمومی و تلألؤ آن معنای تبلیغات را هم دربرگرفته است.
 
قطع یقین اطلاع‌رسانی درست و در لحظه عامل همراهی و همدلی ذینفعان و مخاطبان دستگاه‌ها خواهد بود. اطلاع‌رسانی اگر بخش اساسی و حائز اهمیت روابط عمومی‌ها فرض شود، ارتباطات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی براساس نیاز سازمان رمز توفیق و عامل ایجادکننده یکپارچگی سازمانی خواهد بود.
 
روابط عمومی در عصر حاضر دیگر تطهیرکننده و تغسیل‌کننده اقدامات دستگاه‌ها نیست. بی‌شک روابط عمومی پویا و پرتحرک بازوی مشورتی قدرتمند برای مدیران ارشد هستند و یاری‌گر سازمان‌ها و دستگاه‌ها در ارتقاء جایگاه اجتماعی و کسب چهره منطقی و قابل احترام، خواهند بود.
 
در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری شده است، نقش روابط عمومی بیش از پیش جلوه‌گر خواهد شد. نقشی که نمایانگر اوضاع داخلی یک سازمان و منعکس‌کننده فعالیت‌ها و تصمیمات در جهت رشد اقتصاد کشور خواهد بود.
 
در این بین مفهوم روابط عمومی در بازار سرمایه و بورس معنای عمیق‌تری هم دارد. بازاری که در آن اطلاعات حرف اول را می‌زند و دسترسی آزاد به اخبار و اطلاعات حق همه بازیگران این بازار است.
 
اینجانب فرارسیدن بیست و هفتم اردیبهشت ماه؛ روز ارتباطات و روابط عمومی را به همه دست‌اندرکاران خدوم، پرتلاش و بی‌ادعای عرصه ارتباطات و روابط عمومی تبریک می‌گویم و امیدوارم راه روشن اطلاع‌رسانی شفاف و صادقانه در بازار سرمایه ایران با تلاش فعالان و همکاران این حوزه گسترش و ادامه یابد./ سنا 
  



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *