RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

خواسته سهامداران حقیقی از رئیس جمهور دوازدهم

۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۲/۱۶کد خبر: 196663
ایستانیوز:یک کارشناس بازار سرمایه با مثبت ارزیابی کردن برجام، گفت که سهامداران خرد در مقطعی از زمان شاهد زیان‌های فراوانی بوده‌اند آن ها انتظار دارند که زیان‌شان در حداقل زمان ممکن جبران شود و با این کار اعتماد عمومی به بورس بازگردد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،عبدالحسین رضوی امیری ، درباره انتظارات فعالان بازار سرمایه از رئیس جمهوری دولت دوازدهم، گفت: من انتظارات بازار سرمایه از ریاست جمهوری دوره بعدی را برای بازار سرمایه به دو بخش بازار سرمایه به‌طور عام و سهامداران به‌طور خاص تقسیم می کنم. در طی سه سال گذشته، بیشتر  همت ریاست جمهوری برای به سرانجام رساندن توافق هسته‌ای (برجام) گذشت که بسیار کار خوبی هم بود، چرا که اکثر معضلات ناشی از تحریم‌ها برداشته شد و اگر بدعهدی طرف مقابل مخصوصا آمریکا نبود اوضاع بسیار هم بهتر می‌شد، ولی از دیدگاه من تا همین اندازه هم بسیار خوب نتیجه داده است و انشاالله به مرور زمان نتایج ملموس‌تر هم می‌شود.
 
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: برداشته شدن بسیاری از تحریم‌ها، فروش و افزایش درآمد نفتی، ثبات نرخ ارز، کاهش تورم، گشایش اعتبارات بانکی و از همه مهم‌تر امنیت ایجاد شده باعث تثبیت اوضاع اقتصادی ملی شده است.
 
رضوی امیری با بیان این‌که در سال ۱۳۹۵ شاهد نرخ رشد ۸ درصدی در اقتصاد بودیم، گفت: امید است برای سال جاری نیز رشد خوبی در اقتصاد داشته باشیم. اهالی بازار سرمایه انتظار توجه بیشتر در دوره آینده ریاست جمهوری از رئیس جمهوری دارند و همین‌گونه که طی دو ماه جاری شاهد هستیم شاهد رشد در دوره جدید باشیم.
 
وی افزود: به نظر من در دولت آینده در درجه اول تغییرات در تیم اقتصادی دولت و هماهنگی بیشتر آن ها باید صورت گیرد. باید  سطح علمی وزرا از تئوریک به تجربی ارتقاء یابد یا حداقل آن ها تحصیلات تئوریک و تجربه عملی را در کنار هم داشته باشند. همچنین وزیران اقتصادی نیز به نوبه خود از مدیران توانمندتری استفاده کنند و از پیشکسوتان این بازار که خانه‌نشین شده‌اند کارشناسی‌های لازم را بگیرند. شکستن حلقه افرادی که در بازار سرمایه حضور دارند و از محلی به محل دیگر می‌روند خواست اصلی اهالی بازار سرمایه است.
 
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: ورود نقدینگی لازم به صنایع، پرداخت بدهی دولت به بانک‌ها از واجبات است، حمایت واقعی از بورس که با افزایش شاخص بورس حاصل می‌شود گویای توجه اعتماد عمومی بابت ورود سرمایه و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواهد شد. این بحث‌ها و صحبت‌ها که در گذشته شاخص حبابی بوده غیرواقعی، غیرعملی و برای رد گم کردن است. شاخص بورس برای بسیاری از صنایع پایین و حتی زیر قیمت ذاتی است.
 
وی با بیان این‌که سهامداران جزء و خرد (حقیقی) در این مدت شاهد زیان‌های فراوانی بوده‌اند، اظهار کرد: سهامداران خرد انتظار دارند که زیان‌شان در حداقل زمان ممکن جبران گردد تا هم سرمایه جدید وارد بورس شود و هم اعتماد عمومی به بورس بازگردد.
 
این کارشناس بازار سرمایه افزود: از موانع موجود در بورس عدم کنترل حقوقی‌ها است که به سرعت به خاطر کسب سود به هر طریق نسبت به عرضه سهام اقدام می‌کند و با پایین آمدن قیمت سهام شروع به جمع‌آوری می‌کنند و به تبع آن عده‌ای نوسان‌گیر به دنبال آن ها حرکت کرده و بازار را از حالت عادی خارج می‌کنند که در این میان سهامدارانّ حقیقیِ واقعی هستند که باید تاوان پس دهند که نمونه آن را در شرکت کنتورسازی و امثالهم شاهد هستیم.
 
رضوی امیری تاکید کرد: لازم نیست سازمان بورس مسوولیت‌هایی را بپذیرد که عدم پذیرش آن ها به مراتب حسن بیشتری دارد. شرکت بورس باید از پذیرش شرکت‌هایی که از لحاظ کارشناسی صلاحیت ورود به بورس یا فرابورس را ندارند جدا خودداری کنند. افزایش شرکت‌ها در بورس و فرابورس دلیل خوبی برای پذیرش هر شرکتی نیست. سهامداران حقیقی و واقعی همانگونه که قبلا عرض کردم انتظار دارند که بتوانند کانون سهامداران حقیقی را راه‌اندازی کنند تا مدافع حقوق ایشان باشد و بتواند حرف آنها را به گوش مسوولان برساند.
 
وی ادامه داد: کسی که در بورس سرمایه‌گذاری می‌کند نیاز به سود دارد این سود می‌تواند نقدی باشد که متاسفانه با روشی که اکنون در فضای بورس حاکم است پرداخت سود نقدی بلافاصله از قیمت سهام می‌کاهد. علاوه بر این، مسائل دیگری وجود دارد که اگر همه را کنار هم جمع کنیم نتیجه می‌گیریم که سرمایه‌گذاری در بورس در این مدت غیرعقلانی بوده است.
 
به گزارش ایسنا ، این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: انتظار از رئیس جمهوری آینده این است که مدیرانی برای بازار سرمایه انتخاب شوند که توان اداره این معضلات را دارند و مسائل را از دیدگاه بازار سرمایه و از جایگاه سهامداران حقیقی و واقعی به گوش رئیس جمهوری برسانند که این موضوع یکی از خواسته‌های به حق است.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *