RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

توسط بانک صنعت ومعدن پرداخت شد

برخورداری ۶۶۵ بنگاه صنعتی از منابع ریالی صندوق توسعه ملی در دولت یازدهم

۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۲/۹کد خبر: 196210
ایستانیوز:بانک صنعت ومعدن اعلام کرد: طی دوره فعالیت دولت یازدهم تاکنون، مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات از منابع ریالی صندوق توسعه ملی به ۶۶۵ بنگاه صنعتی، توسط این بانک پرداخت شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، برپایه اطلاعات بانک مزبور، طی دوران فعالیت دولت تدبیر و امید، با استفاده از منابع این صندوق برای 380 طرح صنعتی گشایش اعتبار ارزی معادل چهار میلیارد و یکصد میلیون دلار انجام داده است.
پیشتر اعلام شد، بانک صنعت و معدن در سالهای فعالیت دولت یازدهم مبلغ 253 هزار میلیارد ریال تسهیلات به صنایع کشور پرداخت کرد و بیش از 617 طرح صنعتی با بهره‏مندی بیش از 60 هزار و 34 میلیارد ریال تسهیلات این بانک به بهره‏برداری رسیده است.
همچنین تعداد اشتغال مستقیم ناشی از افتتاح طرح‏های یاد شده بالغ بر 24 هزار و 262 نفر ذکر شد که در مناطق مختلف به ویژه استان‏های محروم و کمتر توسعه یافته تاثیر چشمگیری در فعال‏سازی فضای کسب و کار داشت .
یادآور می شود: بانک صنعت و معدن از نخستین روزهای فعالیت صندوق توسعه ملی با این صندوق برای تامین منابع مالی همکاری داشته و طرح‏های صنعتی متعددی را با استفاده از منابع این صندوق تامین اعتبار کرده است.
صندوق توسعه ملی در سال 1389، براساس ماده 84 قانون برنامه پنجم توسعه و با هدف استفاده از درآمدهای نفتی برای سرمایه گذاری در طرحهای اقتصادی بخش خصوصی ایجاد شد .
صندوق مزبور، فعالیت عملیاتی خود را که شامل تخصیص منابع به طرحهای اقتصادی است از سال 1390 آغاز کرد و در این سال بیش از 2 میلیارد دلار از منابع صندوق برای طرحهای تولیدی اختصاص یافت .
سال 1391، صندوق توسعه ملی بیش از 18 میلیارد دلار از منابع خود را به طرحهای تولیدی و به شکل عمده به طرحهای بخش نفت و گاز اختصاص داد.
بر اساس برنامه پنجم توسعه، در سال اول این برنامه 20 درصد درآمد ناشی از صادرات نفت (نفت خام، گاز و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی) باید به حساب صندوق توسعه ملی واریز شود و هر سال سه درصد به آن اضافه شود و در پایان برنامه در مجموع 32 درصد از درآمد نفت وارد این صندوق شود.
علاوه بر درآمدهای نفتی ، درآمد حاصل از سود سپرده‌های صندوق نزد بانک مرکزی و واریزی بابت 50 درصد مانده حساب ذخیره ارزی در پایان سال 389 نیز از دیگر منابع پیش بینی شده برای صندوق توسعه ملی بود .
براساس این گزارش، بانک صنعت و معدن مبلغ 23 هزار و 643 میلیارد ریال اعتبارات اسنادی ریالی را برای یکهزار و 427 طرح صنعتی و 9 هزار و 65 میلیون دلار اعتبار اسنادی ارزی را برای 889 طرح صنعتی گشایش کرده است.
تسهیلات مصوب برای پرداخت به صنایع کشور در دوران دولت یازدهم به 667 هزار و 282 میلیارد ریال بالغ می‏شود که برای پرداخت به 12 هزار و 737 طرح صنعتی تخصیص یافت . به گزارش ایرنا، بانک صنعت و معدن تامین مالی در بخش های نیروگاهی، نفت، گاز و پتروشیمی، فولاد، سیمان، کاشی و دارو سازی، طرح های زیربنایی نظیر قطار سریع السیر تهران – مشهد، تجهیز ،نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل هوایی در سه سال گذشته را انجام داده است .
پیش از این علی اشرف افخمی مدیرعامل بانک صنعت ومعدن گفته بود: این بانک با وجود آنکه یک پنجاهم دیگر بانک ها جذب سپرده دارد، اما رتبه سوم از نظر عملکرد ( اعطای تسهیلات ) در بین نظام بانکی را دارد .
همچنین در چارچوب طرح رونق تولید که قرار بود 7500 واحد تولیدی از 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برخوردار شوند، بعد به بیش از 23 هزار واحد رسید ، بانک صنعت ومعدن 12 درصد کل تسهیلات رونق تولید را تا نیمه بهمن 95 پرداخت کرد .

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *