RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران مطرح کرد؛

عرضه و تنظیم بازار محصولات لبنی از طریق بورس کالا

۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۲/۹کد خبر: 196201
ایستانیوز:به گفته دبیر انجمن صنایع لبنی ایران، شیرخام جزو محصولاتی است که عرضه آن در بورس به صورت روزانه امکان پذیر نیست اما این محصول را می توان هر ۳ ماه یکبار در بورس کالا عرضه کرد و شرکت ها لبنی قادر به خرید آن از طریق بورس خواهند بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، رضا باکری درباره تغییر نرخ لبنیات در ایام ماه رمضان گفت: با توجه اینکه هر سال با افزایش تقاضای لبنیات در ایام ماه رمضان روبرو هستیم اما صحبت های انجام شده حاکی از عدم افزایش قیمت محصولات لبنی در این ایام است و به طور قطع نرخ آن ثابت است.
 
وی با اشاره به عرضه محصولات لبنی در بورس کالا، اظهار داشت: امکان عرضه برخی از اقلام پایه ای مانند کره، پنیر، شیرخشک، شیر خام در بورس وجود دارد اما دیگر محصولات لبنیات با توجه به پخش آن به صورت روزانه و نیز به دلیل فاسدپذیری آنها قادر به عرضه در بورس کالا نیستیم.
 
باکری به اقدامات انجام شده در راستای ورود این محصولات به بورس کالا تاکید کرد و افزود: با توجه به ماندگاری بالای اقلام پایه ای محصولات لبنی همانند کره، شیر خشک و پنیر طی یک سال گذشته نامه ای جهت پیشنهاد برای عرضه این محصولات به بورس کالا به وزارت صنعت و نیز وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده تا این محصولات از طریق عرضه و تقاضا در بورس کالا کشف قیمت شوند.
 
به گفته دبیر انجمن صنایع لبنی ایران، شیرخام جزو محصولاتی است که عرضه آن در بورس به صورت روزانه امکان پذیر نیست اما این محصول را می توان هر ۳ ماه یکبار در بورس کالا عرضه کرد و شرکت ها لبنی قادر به خرید آن از طریق بورس خواهند بود.
 
وی نقش بورس کالا در تنظیم بازار محصولات لبنی را اینگونه بیان کرد: بورس کالا در حمایت از مصرف کنندگان، تنظیم بازار، ایجاد امکانات لازم برای تولید کنندگان و نیز تسهیل صادرات برای شرکت های تولیدی بسیار تاثیر گذار است.
 
به گزارش ایسکانیوز،باکری درباره قیمت کنونی محصولات لبنی در بازار گفت: قیمت واحدی برای محصولا لبنی در بازار وجود ندارد و می توان گفت که شرکت های تولیدی قیمت های مختلفی را برای محصولات خود ارائه می دهند اما براساس قیمت های ارائه شده شیر استریل ۱ لیتری از ۲ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۳ هزار تومان، شیر پاستوریزه از ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت خورده است، لازم به ذکر است که قیمت ماست بنا به بسته بندی و نوع شیری که استفاده می شود متفاوت است.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *