RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

فقط ۱۵درصد خودروها بیمه بدنه دارند!

۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۲/۶کد خبر: 195988
ایستانیوز:بیمه های اتومبیل به منظور جبران خسارت های ناشی از حوادث طراحی شده است، که اغلب این حوادث برای خودرو، سرنشینان و کسانی است که با خودرو تصادف می کنند. به دلیل اهمیت خسارت های جانی، بیمه شخص ثالث اجباری است، همین اجبار هم باعث شده که اغلب بیمه بدنه خودرو به عنوان یک بیمه اختیاری کمتر مورد توجه خریداران بیمه باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،دامنه خدماتی بیمه بدنه فقط حوادث کلی و جزیی خودرو را در بر نمی گیرد و حتی وقوع حوادثی مانند سیل، زلزله، آتشفشان و دیگر حوادث طبیعی که برای خودرو خسارتی را ایجاد کند، مشمول حق خسارت بیمه بدنه به مالک خودرو می شود. همچنین بیمه بدنه خسارت سرقت اتومبیل را هم پوشش می دهد.
اما با وجود دامنه خدماتی بیمه بدنه اتومبیل، شرکت های بیمه از ضریب نفوذ پایین این بیمه گله مند هستند و با مقایسه ارقام بیمه نامه شخص ثالث و بیمه بدنه اتومبیل بر جانیفتادن فرهنگ این بیمه تاکید دارند. به همین علت با یکی از کارشناسان صنعت بیمه در خصوص جایگاه بیمه بدنه صحبت کردیم.
وحیدرضا باختری کارشناس صنعت بیمه  در خصوص علت اینکه چرا بیمه بدنه در جامعه جایگاه مطلوبی کسب نکرده است، این طور پاسخ می دهد: اولین دلیل اینکه آمار بیمه نامه های شخص ثالث بسیار بیشتر از بیمه بدنه است، تفاوت در حالت اجباری بودن بیمه شخص ثالث است. مردم برای خرید بیمه شخص ثالث می بایست خودشان اقدام کنند، اما برای خرید بیمه نامه بدنه نیاز به اقدام های فرهنگی دارد تا خریدار برای آن ترغیب شود.
وی افزود: البته دلیل دیگری هم در کم بودن استقبال از خرید بیمه نامه بدنه دخیل است و آن تمایل پایین شرکت های بیمه ای برای فروش بیمه نامه بدنه برای خودروهای مدل پایین و ارزان قیمت است. این بیمه نامه بر اساس ارزش قیمت خودرو صادر می شود و همین موضوع دلیلی است تا شرکت های بیمه برای فروش بیمه نامه بدنه برای خودروهای ارزان تمایلی نداشته باشند. نباید فراموش کرد صدور این بیمه نامه برای شرکت ها تعهدی ایجاد می کند که بوسیله آن خسارت ها باید جبران شود و خودروهای مدل پایین برای در این زمینه برای شرکت ها هزینه ساز هستند.
این کارشناس بیمه ای با بیان اینکه طبق آمار سال 94 (آخرین آمار رسمی منتشر شده) به ازای هر 20 میلیون بیمه نامه شخص ثالث صادر شده، تنها 3 میلیون بیمه نامه بدنه فروخته شده و این به معنی این است که 15 درصد خودرهای بیمه شده از بیمه اختیاری بدنه استفاده کردند، خاطرنشان کرد: اگر خودروهای مدل پایین را هم از این تعداد 20 میلیونی کم کنیم، باز هم ظرفیت زیادی خودروی فاقد بیمه نامه بدنه بدست می آید. که این موضوع موید پایین بودن ضریب نفوذ بیمه بدنه اتومبیل است و در این خصوص لزوم کارهای فرهنگی برای ارتقای جایگاه این بیمه نامه است.
باختری تصریح کرد: نقش شرکت های بیمه ای در فعالیت های فرهنگی تاثیر گذار در ارتقای جایگاه بیمه بدنه، غیرقابل انکار است. بسیاری از متقاضیان بیمه نامه بدنه تنها شناختی که از بیمه بدنه دارند، دریافت خسارت کلی و جزیی از حوادث است، اما آگاهی ندارند که پوشش های بیمه بدنه گسترده است و حوادثی همانند سیل، زلزله و دیگر بلایای طبیعی را در برمی گیرد و در صورت معرفی این خدمات به مردم، تقاضا برای خرید بیمه بدنه افزایش پیدا می کند.
به نوشته اقتصاد آنلاین،وی تاکید کرد: بیشتر شرکت ها فروش اقساطی بیمه بدنه را تا سقف 8 قسط دارند، این درحالی است که در فروش قسطی این بیمه نامه مابه تفاوتی از خریدار دریافت نمی شود، که در صورت معرفی چنین خدماتی از شرکت ها برای مشتریان با توان مالی اندک، بر میزان تقاضا بازهم افزوده خواهد شد. حتی در سال های اخیر نرخ فروش بیمه نامه بدنه برای خیلی از خودروها از قیمت بیمه نامه شخص ثالث پایین تر آمده است. اما بسیاری از مردم هنوز تصور می کنند که بیمه نامه بدنه جزء گران ترین بیمه هاست. در این زمینه هم تلاش شرکت ها می تواند بیشترین تاثیر را در تغییر ذهنیت مردم ایجاد کند.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *