RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

سید علی خبر داد :رشد ۷۱درصدی پوشش ریسک صندوق ضمانت صادرات

صدور بیمه نامه نوسانات نرخ ارز

۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۲/۳کد خبر: 195792
ایستانیوز:بررسی عملکرد صندوق ضمانت صادرات ایران در سال ۹۵نشان می دهد میزان صدور بیمه نامه ها و ضمانت نامه های صادراتی با رشد ۷۱درصدی نسبت به سال ۹۴به یک میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار افزایش یافت .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز) ، سید کمال سید علی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران طی نشست مطبوعاتی با خبر نگاران با بیان مطلب فوق تصریح کرد : در سال 95میزان بیمه نامه های کوتاه مدت 204میلیون دلار بود که نسبت به سال 94از رشد 119درصدی برخوردار گذشته است . 
وی افزود: در سال 95در مقایسه با سال 94ارزش بیمه نامه های میان و بلند مدت صادر شده توسط صندوق ضمانت صادرات 696میلیون دلار بود که رشد 470درصدی  را تجربه کرده است .
وی در خصوص ضمانت نامه های اعتباری و بانکی گفت : در سال گذشته 700میلیون دلار ضمانت نامه صادر شده است که در مجموع پوشش ریسک سال 95 نسبت به مدت مشابه سال94   رشد 71درصدی را داشته است . 
رئیس هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران ، افزایش کارایی مدیریت ریسک، افزایش دقت اعتبارسنجی و رشد وصول مطالبات را از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال 95اعلام کرد و در ادامه یادآور شد : خسارت پرداختی به صادر کنندگان و نظام بانکی در سال 95با کاهش 24درصدی نسبت به سال 94به 63میلیون دلار رسید و میزان وصول و بازیافت مطالبات با رشد 9درصدی نسبت به مدت مشابه سال 94به 24میلیون دلار افزایش یافت . 
مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران؛ طراحی محصولات جدید و تنوع بخشی خدمات متناسب با نیازهای روز صادرکنندگان  از جمله صدور بیمه نامه نوسانات نرخ ارز،  ، ضمانتنامه اعتباری خاص پروژه های صادرات محور ، ضمانتنامه ورود موقت (گمرکی)، ضمانتنامه های ارزی مورد نیاز پیمانکاران (شرکت در مناقصه، حسن انجام کار، پیش پرداخت) در مناقصات بین­المللی خارج ازکشور، بیمه اعتبار داخلی (ویژه صادرکنندگان) و پوشش «محتوای ایرانی» پروژه های صادرات محوری که با فاینانس خارجی راه اندازی میشود از طریق بیمه مشترک یا بیمه اتکایی با صندوقهای ضمانت صادرات کشورهای سرمایه گذار را در دستور کار خود قرار داده است . 
سید علی در ادامه به زمینه سازی برای اجرای خطوط اعتبار خریدار اشاره کرد ویادآور شد :همکاری و هماهنگی با سازمان توسعه تجارت ایران ، بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی و نظام بانکی برای خطو اعتباری ، شناسایی و اعتبارسنجی بانکهای خارجی دریافت کننده خط اعتباری و اعلام به نظام بانکی و تعیین سقف جذب اعتبار کشورهای هدف صادراتی و اعلام به نظام بانکی از جمله اقدامات صندوق در حوزه اجرای خطوط اعتباری می باشد . 
وی در ادامه افزود :  شناسایی و معرفی شرکتهای معتبر در کشورهای هدف صادراتی و معرفی به صادرکنندگان در دستور کار صندوق قرار گرفته است به طوریکه در همین راستا 200 شرکت روسی فعال در زمینه های مختلف شناسایی وبه صادر کنندگان معرفی شده است . همچنین شناسایی بازارهای جدید در دستور کار قرار دارد.
مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران در ادامه سخنانش به ظرفیت سازی جدید برای تسهیل تجارت خارجی با همکاری با موسسات همتا اشاره کرد ودر ادامه یادآور شد : موافقتنامه همکاری استراتژیک جدید با صندوقهای ضمانت صادرات روسیه، هند، اتریش، سوئد، انگلستان، زلاندنو در اولویت کاری ما قرار دارد . 
به گزارش ایستانیوز ،وی در ادامه کمک به کاهش رتبه یک درجه ای ریسک ایران از طریق مذاکره با سازمان همکاری و توسعه اقتصادی  و اتحادیه برن اشاره کرد و گفت : از نظر صندوق ریسک اعتباری ایران بین عدد2تا3قرار دارد که تلاش خواهیم کردبا مذاکره با نهادهای بین المللی  این مساله محقق گردد. 
رئیس هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات ،ارائه خدمات الکترونیک به صادرکنندگان را از دیگر اقدامات اعلام کرد و گفت : در همین راستا به سامانه اطلاعاتی گمرک در قالب پنجره واحد تجاری  متصل شده ایم وخدمات الکترونیکی از طریق پایگاه اینترنتی را توسعه داده ایم . 
سید کمال سید علی ،توسعه شبکه کارگزاری و ارتقای بازاریابی را از موارد مهم در راستای حمایت از صادر کنندگان عنوان کرد ودر ادامه گفت : در حال حاضر صندوق ضمانت صادرات در تمامی استاهای کشور کارگزاری را برای معرفی خدمات خود به کار گرفته است .  
رئیس هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران در خصوص برنامه های سال 96صندوق گفت : طراحی محصولات جدیدی همچون  بیمه نامه پوشش ریسک قراردادهای  لیزینگ وبیمه نامه واخواست غیر منصفانه ضمانت نامه های بانکی در دستور کار قرار دارد . 
وی درادامه افزود : بررسی راهکارهای رفع موانع صادرات منجمله افزایش طول دوره اعتباری تسهیلات اعتبار خریدار از دو سال به پنج سال، کاهش نرخ سود تسهیلات، کاهش حداقل محتوای ملی کالا و خدمات و اصلاح و بازنگری آئین نامه حمایت از صادرات کالا با همکاری سازمانهای درگیر امر توسعه صادرات از جمله صندوق توسعه ملی، سازمان توسعه تجارت، بانک توسعه صادرات ایران ، انعقاد قرارداد اتکایی با بیمه گران اتکایی مطرح دنیا  وصدور بیمه نامه کل گردش صادرات جهت پوشش صادرات شرکت بازرگانی گاز ایران از دیگر برنامه های صندوق در سال 96می باشد . 
به گزارش ایستانیوز ،وی در پایان گسترش همکاریها در زمینه پوشش محموله های شرکتهای پتروشیمی که در سال 95 آغاز و در سال نیز ادامه خواهد یافت وبازبینی و بهبود الگوهای اعتبارسنجی خارجی نیز در دستور کار سال 96قرار دارد . 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *